שיווק ופרסום

סקר טים: יד2 עם הנתון הכי גבוה שלו ב-3 השנים האחרונות; ynet בהישג שיא

בקרב המקומי בין קבוצות המחזיקות בעלות על אתרים וואלה מובילה ואחריה ynet. פייסבוק מזנקת תוך 3 שנים מ-45% חשיפה ל-70.5%; MSN נחתך
סקר טים חצי שנתי - יוני 2012 (צילום אייס)
סקר TIM מקבוצת TNS טלסקר מפרסם היום (יום ב\') את הסקר החצי שנתי לנתוני החשיפה השבועית לאתרי אינטרנט בישראל. מהסקר עולה כי אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל מונה כיום 4.8 מיליון גולשים מגיל 13 ומעלה מכלל האוכלוסייה (יהודית וערבית). 83% מבתי האב היהודים מחוברים לאינטרנט.
על פי סקירת מאפייני הגולשים, השיעור הגבוה ביותר של נשים נמצא באתרים b144, MSN ותפוז. את הגברים ניתן למצוא בעיקר באתרי הספורט והכלכלה. שיעור המשכילים הגבוה ביותר נמצא בין גולשי rest וכלכליסט.
אפיון הגולשים באתרים לפי מין - סקר חצי שנתי יוני 2012
שיעור בעלי ההשכלה הגבוהה באתרים - סקר חצי שנתי יוני 2012
קבוצות בעלות של אתרים: וואלה מובילה בתחרות המקומית
על פי דירוג TIM ליוני 2012, בין הקבוצות שמחזיקות בעלות על מספר אתרים מובילה קבוצת גוגל עם 92.8% מהגולשים. אחריה, במאבק הלוקאלי, קבוצת וואלה ( וואלה, וואלה שופס ויד 2) עם 68% במקום השני מעל קבוצת ynet (ynet, כלכליסט ו-ONE) במקום השלישי עם 65.8% מכלל הגולשים. במקום הרביעי קבוצת זאפ (זאפ, דפי זהב ו-rest) עם 38.3% מכלל הגולשים ובמקום החמישי קבוצת דה מרקר (הארץ, דה מרקר ועכבר העיר) עם 23.8%.
טבלת החשיפה השבועית לאתרים בישראל - יוני 2012
בסקירה החודשית למול מאי 2010 מבחינים בקלות כיצד הקיץ נותן את אותותיו. מתוך 23 אתרים שדורגיו רק 9 רשמו עלייה וכל השאר רשמו ירידה. ynet החליף מקומות עם וואלה כאשר עלה מ-59% במאי ל-61.3% ביוני ואילו וואלה ירד מ-60.7% ל-59.1%. כל אתרי הכלכלה: כלכליסט, דה מרקר וגלובס רשמו עלייה לעומת מאי 2012. דה מרקר רשם את שיעור העלייה הגבוה מביניהם עם עלייה של כ-14%. נענע 10 רשם ירידה של כ-12% לעומת חודש מאי.
מי זינק ומי נחתך? מגמות לאורך זמן ב-3 השנים האחרונות
סקר TIM החצי שנתי כולל בתוכו דו\"ח מגמות לאורך זמן בשיעורי חשיפה שבועיים. בסקירה זו ניתן למצוא את נקודות השיא והשפל בחשיפה השבועית של האתרים המובילים לאורך 3 השנים האחרונות, עוד ניתן להצביע על המגמה המסתמנת בכל אתר ו/או קטגוריית עניין.
דו\"ח זה מגלה למשל את העוצמה הרבה שהשיגה פייסבוק לאורך השנים. ביוני 2009 עמדה החשיפה המדווחת לרשת החברתית על 45.1% בלבד, וכעת, 3 שנים מאוחר יותר היא עומדת על 70.5%. תופעה דומה ניתן לראות באתר בינלאומי אחר - יוטיוב, שביוני 2009 עמד על חשיפה שבועית של 50.4% וניצב 3 שנים מאוחר יותר על חשיפה של 67.1% כשהשיא היה לפני חצי שנה, בדצמבר 2011, עם 69.3%.
הקרב בין ynet לוואלה מתחדד כאשר מביטים בנתוני החשיפה של האתרים ב-3 השנים האחרונות. מעניין לראות שבעוד ynet רשם ביוני האחרון את הישג השיא שלו ב-3 השנים האחרונות, במימדי חשיפה שהגיעו ל-61.3%, רשם וואלה ממול את השפל ב-3 השנים האחרונות עם 59.1% לעומת 67.5% שהיו לו לפני בדיוק 3 שנים ביוני 2009. באותו יוני 2009 עמד ynet על 60.9%, הכי נמוך שלו ב-3 השנים האחרונות.
אתר mako של הזכיינית קשת מפגין אי יציבות בחשיפה לאורך השנים, בהתאם לעונתיות של לוח השידורים וההשפעה של תוכניות עתירות רייטינג, רשם mako את הישג השיא שלו בחשיפה בדצמבר 2010 עם 38.3%. הנקודה הנמוכה שלו הייתה ביוני 2009 עם 22.6%. בחודש שעבר - ביוני 2012 רשם האתר 34.8%.
לוח יד2 לדוגמא, רשם ביוני האחרון את חשיפת השיא שלו עם 27% כאשר בדצמבר 2009 נרשם באתר היקף החשיפה הנמוך ביותר עם 22.9%. נענע 10 שרשם ביוני שנה שעברה את חשיפת השיא שלו ב-3 השנים האחרונות - 29%, הספיק להפוך את הקערה תוך שנה עם ירידה משמעותית לנקודת השפל שלו בטווח זמן זה - 22.6% בלבד.
3 אתרים שנעו משיא לשפל בדיוק תוך 3 שנים - מיוני 2009 ליוני 2012 הם: nrg מעריב, b144 ו-תפוז. בעוד שהשניים האחרונים רושמים ירידה של כ-8.5% ו-13%, nrg מעריב נחתך ומאבד כ-24% מהיקף החשיפה השבועי. במעריב שמבצעת לאחרונה קיצוץ רוחבי בעיתון עם כוונה מוצהרת להשקיע בזרוע הדיגיטלית יש על מה לזמן פגישה עם הבכירים.
מי שעושה בדיוק את הדרך ההפוכה הוא אתר ONE שרשם ביוני 2009 את הנקודה הנמוכה ביותר שלו עם 12% ו-3 שנים מאוחר יותר ניצב על 15.8%, הגבוה ביותר בטווח זמן זה - עלייה של כ-31%. יריבו בגזרה הספורטיבית - אתר ספורט5 רשם אף הוא ביוני 2009 את נקודת החשיפה הנמוכה שלו עם 11.2% אך שיאו נרשם לפני חצי שנה בדצמבר 2011 אז עמד על 16.3%. מאז הספיק לצנוח ל-14.9% ביוני האחרון.
באתרי הכלכלה מסתמנת מגמה מעורבת של עליות וירידות - המעניין הוא שנקודות השיא והשפל של דה מרקר וגלובס זהה (מבחינת הזמנים). נקודת השיא של שני האתרים הייתה ביוני 2009 אז הם עמדו על כ-16%. באופן זהה, שניהם רשמו את השפל בשנה שעברה, ביוני 2011, אז עמדו על 13.3% ו-12.7% בהתאמה. מאז רשמו שניהם עלייה וביוני האחרון עמדו על 14.1% ו-13.7%. אתר כלכליסט החל את דרכו במדידה בדצמבר 2010 עם 14.9% וביוני האחרון רשם חשיפה שנאמדת בכ-16.4%.
האתר שרשם את ההתרסקות הגדולה ביותר במהלך 3 השנים האחרונות הוא MSN שאיבד כ-50% מכוחו בחשיפה. ביוני 2009 עמד האתר על חשיפה מדווחת של 20.7% ובמדידה האחרונה, ביוני 2012 רשם האתר חשיפה מדווחת של 10.6% בלבד.
טבלת החשיפה השבועית ממכשירי סלולר - יוני 2012
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    וואלה ממש התדרדרו
    וואלה 12/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התחילה מאוד טוב ונחשבו לאמינים אבל ממש התדרדרו http://www.mentallica.co.il/article/וואלה_שופס_תלונה
    סגור
  • 4.
    וואלה לא רלוונטי מזמן
    ערן 07/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילן ישועה הרס את החברה, והרס את העובדים הטובים שהיו שם. חבל אבל הבנדאם הוא רצף של שגיאות והחלטות לא נכונות, הגיע הזמן לשים את המפתחות אילן, ולהתנצל בפני כל האנשים שמיררת את חייהם.
    סגור
  • מה שנכון נכון (ל"ת)
    מישהו שמכיר 07/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אם זה ההישג של הדיגיטל פירסט של הארץ אז המצב
    חגי 07/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רע. הארץ במקום העשרים ברשימה!!!
    סגור
  • 2.
    לא מבינה למה אתם עדיין מפרסמים את הקשקוש הזה
    בדיחה ממוחזרת 07/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש את ועדת המדרוג שמוציאה נתונים מבוססים ונכונים. למה צריך סקר מודעות בעידן כזה???
    סגור
  • 1.
    המקום היחיד שבו רואים השוואה אובייקטיבית
    אני 07/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבודה טובה משה דש לאלכס
    סגור