קבוצת קו מנחה אייס Bizportal תפוז flix טאבו ישיר תקדין חשבים מגמות רשם החברות

פרסום ושיווק

סקר טים: יד2 עם הנתון הכי גבוה שלו ב-3 השנים האחרונות; ynet בהישג שיא

בקרב המקומי בין קבוצות המחזיקות בעלות על אתרים וואלה מובילה ואחריה ynet. פייסבוק מזנקת תוך 3 שנים מ-45% חשיפה ל-70.5%; MSN נחתך
 |  6
סקר טים: יד2 עם הנתון הכי גבוה שלו ב-3 השנים האחרונות; ynet בהישג שיא
סקר טים חצי שנתי - יוני 2012, צילום: אייס
סקר TIM מקבוצת TNS טלסקר מפרסם היום (יום ב') את הסקר החצי שנתי לנתוני החשיפה השבועית לאתרי אינטרנט בישראל. מהסקר עולה כי אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל מונה כיום 4.8 מיליון גולשים מגיל 13 ומעלה מכלל האוכלוסייה (יהודית וערבית). 83% מבתי האב היהודים מחוברים לאינטרנט.

על פי סקירת מאפייני הגולשים, השיעור הגבוה ביותר של נשים נמצא באתרים b144, MSN ותפוז. את הגברים ניתן למצוא בעיקר באתרי הספורט והכלכלה. שיעור המשכילים הגבוה ביותר נמצא בין גולשי rest וכלכליסט.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

אפיון הגולשים באתרים לפי מין - סקר חצי שנתי יוני 2012


שיעור בעלי ההשכלה הגבוהה באתרים - סקר חצי שנתי יוני 2012


קבוצות בעלות של אתרים: וואלה מובילה בתחרות המקומית

על פי דירוג TIM ליוני 2012, בין הקבוצות שמחזיקות בעלות על מספר אתרים מובילה קבוצת גוגל עם 92.8% מהגולשים. אחריה, במאבק הלוקאלי, קבוצת וואלה ( וואלה, וואלה שופס ויד 2) עם 68% במקום השני מעל קבוצת ynet (ynet, כלכליסט ו-ONE) במקום השלישי עם 65.8% מכלל הגולשים. במקום הרביעי קבוצת זאפ (זאפ, דפי זהב ו-rest) עם 38.3% מכלל הגולשים ובמקום החמישי קבוצת דה מרקר (הארץ, דה מרקר ועכבר העיר) עם 23.8%.

טבלת החשיפה השבועית לאתרים בישראל - יוני 2012


בסקירה החודשית למול מאי 2010 מבחינים בקלות כיצד הקיץ נותן את אותותיו. מתוך 23 אתרים שדורגיו רק 9 רשמו עלייה וכל השאר רשמו ירידה. ynet החליף מקומות עם וואלה כאשר עלה מ-59% במאי ל-61.3% ביוני ואילו וואלה ירד מ-60.7% ל-59.1%. כל אתרי הכלכלה: כלכליסט, דה מרקר וגלובס רשמו עלייה לעומת מאי 2012. דה מרקר רשם את שיעור העלייה הגבוה מביניהם עם עלייה של כ-14%. נענע 10 רשם ירידה של כ-12% לעומת חודש מאי.

מי זינק ומי נחתך? מגמות לאורך זמן ב-3 השנים האחרונות

סקר TIM החצי שנתי כולל בתוכו דו"ח מגמות לאורך זמן בשיעורי חשיפה שבועיים. בסקירה זו ניתן למצוא את נקודות השיא והשפל בחשיפה השבועית של האתרים המובילים לאורך 3 השנים האחרונות, עוד ניתן להצביע על המגמה המסתמנת בכל אתר ו/או קטגוריית עניין.

דו"ח זה מגלה למשל את העוצמה הרבה שהשיגה פייסבוק לאורך השנים. ביוני 2009 עמדה החשיפה המדווחת לרשת החברתית על 45.1% בלבד, וכעת, 3 שנים מאוחר יותר היא עומדת על 70.5%. תופעה דומה ניתן לראות באתר בינלאומי אחר - יוטיוב, שביוני 2009 עמד על חשיפה שבועית של 50.4% וניצב 3 שנים מאוחר יותר על חשיפה של 67.1% כשהשיא היה לפני חצי שנה, בדצמבר 2011, עם 69.3%.

הקרב בין ynet לוואלה מתחדד כאשר מביטים בנתוני החשיפה של האתרים ב-3 השנים האחרונות. מעניין לראות שבעוד ynet רשם ביוני האחרון את הישג השיא שלו ב-3 השנים האחרונות, במימדי חשיפה שהגיעו ל-61.3%, רשם וואלה ממול את השפל ב-3 השנים האחרונות עם 59.1% לעומת 67.5% שהיו לו לפני בדיוק 3 שנים ביוני 2009. באותו יוני 2009 עמד ynet על 60.9%, הכי נמוך שלו ב-3 השנים האחרונות.

אתר mako של הזכיינית קשת מפגין אי יציבות בחשיפה לאורך השנים, בהתאם לעונתיות של לוח השידורים וההשפעה של תוכניות עתירות רייטינג, רשם mako את הישג השיא שלו בחשיפה בדצמבר 2010 עם 38.3%. הנקודה הנמוכה שלו הייתה ביוני 2009 עם 22.6%. בחודש שעבר - ביוני 2012 רשם האתר 34.8%.

לוח יד2 לדוגמא, רשם ביוני האחרון את חשיפת השיא שלו עם 27% כאשר בדצמבר 2009 נרשם באתר היקף החשיפה הנמוך ביותר עם 22.9%. נענע 10 שרשם ביוני שנה שעברה את חשיפת השיא שלו ב-3 השנים האחרונות - 29%, הספיק להפוך את הקערה תוך שנה עם ירידה משמעותית לנקודת השפל שלו בטווח זמן זה - 22.6% בלבד.

3 אתרים שנעו משיא לשפל בדיוק תוך 3 שנים - מיוני 2009 ליוני 2012 הם: nrg מעריב, b144 ו-תפוז. בעוד שהשניים האחרונים רושמים ירידה של כ-8.5% ו-13%, nrg מעריב נחתך ומאבד כ-24% מהיקף החשיפה השבועי. במעריב שמבצעת לאחרונה קיצוץ רוחבי בעיתון עם כוונה מוצהרת להשקיע בזרוע הדיגיטלית יש על מה לזמן פגישה עם הבכירים.

מי שעושה בדיוק את הדרך ההפוכה הוא אתר ONE שרשם ביוני 2009 את הנקודה הנמוכה ביותר שלו עם 12% ו-3 שנים מאוחר יותר ניצב על 15.8%, הגבוה ביותר בטווח זמן זה - עלייה של כ-31%. יריבו בגזרה הספורטיבית - אתר ספורט5 רשם אף הוא ביוני 2009 את נקודת החשיפה הנמוכה שלו עם 11.2% אך שיאו נרשם לפני חצי שנה בדצמבר 2011 אז עמד על 16.3%. מאז הספיק לצנוח ל-14.9% ביוני האחרון.

באתרי הכלכלה מסתמנת מגמה מעורבת של עליות וירידות - המעניין הוא שנקודות השיא והשפל של דה מרקר וגלובס זהה (מבחינת הזמנים). נקודת השיא של שני האתרים הייתה ביוני 2009 אז הם עמדו על כ-16%. באופן זהה, שניהם רשמו את השפל בשנה שעברה, ביוני 2011, אז עמדו על 13.3% ו-12.7% בהתאמה. מאז רשמו שניהם עלייה וביוני האחרון עמדו על 14.1% ו-13.7%. אתר כלכליסט החל את דרכו במדידה בדצמבר 2010 עם 14.9% וביוני האחרון רשם חשיפה שנאמדת בכ-16.4%.

האתר שרשם את ההתרסקות הגדולה ביותר במהלך 3 השנים האחרונות הוא MSN שאיבד כ-50% מכוחו בחשיפה. ביוני 2009 עמד האתר על חשיפה מדווחת של 20.7% ובמדידה האחרונה, ביוני 2012 רשם האתר חשיפה מדווחת של 10.6% בלבד.

טבלת החשיפה השבועית ממכשירי סלולר - יוני 2012






הגב לכתבה

יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
6 תגובות
5.
וואלה ממש התדרדרו
התחילה מאוד טוב ונחשבו לאמינים אבל ממש התדרדרו http://www.mentallica.co.il/article/וואלה_שופס_תלונה
וואלה | 04/12/2012 08:49
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
4.
וואלה לא רלוונטי מזמן
אילן ישועה הרס את החברה, והרס את העובדים הטובים שהיו שם. חבל אבל הבנדאם הוא רצף של שגיאות והחלטות לא נכונות, הגיע הזמן לשים את המפתחות אילן, ולהתנצל בפני כל האנשים שמיררת את חייהם.
ערן | 17/07/2012 10:41
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
מה שנכון נכון (ל"ת)
מישהו שמכיר | 17/07/2012 17:47
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
3.
אם זה ההישג של הדיגיטל פירסט של הארץ אז המצב
רע. הארץ במקום העשרים ברשימה!!!
חגי | 16/07/2012 17:55
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
2.
לא מבינה למה אתם עדיין מפרסמים את הקשקוש הזה
יש את ועדת המדרוג שמוציאה נתונים מבוססים ונכונים. למה צריך סקר מודעות בעידן כזה???
בדיחה ממוחזרת | 16/07/2012 14:44
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש
1.
המקום היחיד שבו רואים השוואה אובייקטיבית
עבודה טובה משה דש לאלכס
אני | 16/07/2012 14:14
יש להזין שם בן לפחות שני תווים
יש להזין נושא בן לפחות שני תווים
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה

ליצירת תגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעית תקשורת, אנא נסה שנית
שלח מחדש

אייס דרושים

+ לכל המשרות
תפקיד חברה איזור
תקציבאי חסוי תל אביב שלח קו”ח
מפיק חסוי המרכז שלח קו”ח
מנהל מכירות חסוי כל הארץ שלח קו”ח
יועץ תקשורת בן חורין אל... המרכז שלח קו”ח
תקציבאי גליקמן שמיר... המרכז שלח קו”ח

אייס ספיישל

הכי במדור

הכי נקראות
הכי מטוקבקות
הכי ויראליות
היום
השבוע
החודש
אין מאמרים להצגה

הרשמה לניוזלטרים

עליך לאשר את תנאי השימוש לשם הרשמה לניוזלטרים
הרשם
הרשמתך עברה בהצלחה