שיווק ופרסום

ביהושע מכוונים לתוכן ומשפיענים: יש צמיחה של מאות אחוזים

כשמשרדי הפרסום מבינים לאן הרוח נושבת ההשקעה בכח אדם שישאיר את הכסף בבית היא הצעד המיידי. "בעוד שנתיים-שלוש זה יתפוס בממוצע 10-15% מתקציבי הפרסום"
משה בנימין |  2
יגאל ברקת (צילום סיון פרג)
בהתאם למגמה הרווחת, מחלקת התוכן שהחלה ביהושע TBWA כטפטוף ראשוני לפני כ-3 שנים קיבלה בשנה האחרונה דגש שהפך אותה לאחת הבולטות במשרד, עם רוח גבית של המנכ"ל יגאל ברקת.
מתוך ידיעה שאם המשרד לא יציע ללקוחותיו פעילות תוכן ומשפיענים, יהיו בשוק מי שיתפסו את התפקיד במקומם ויצליחו "להשתחל" לתקציב, המשרד הקים מחלקת תוכן in-house בראשותו של אלכס סקליאר שלאחרונה גם צורפה אליה מנהלת משפיענים בתקן חדש שמתמחה באיתור, גיוס והפקה של תכני משפיענים. 
פריחת תחום המשפיענים אינה חדשה לאיש בעולם הפרסום. לצד ההצלחה של הרשתות החברתיות, כך גם כוחם של כוכבי היוטיוב, אושיות הפייסבוק וסלבריטאי האינסטגרם עולה ומתפתח ביחס ישר. עם זאת, בארץ, השוק שהסתכם בנתח כספי לא משמעותי, או לא משמעותי מספיק כדי שמשרדי הפרסום ירצו לנעוץ בו שיניים התפתח בעיקר דרך סוכנויות משפיענים מתמחות שמחברות בין משפיענים למפרסמים ומשרדי פרסום, סוכנויות תוכן שמתמחות בפתרון בריפים מבוססי תוכן וסוכנויות פרסום המתמחות בצעירים שעבורם פעילות שכזו היא הגישה המובילה בדיאלוג העדכני עם בני הנוער, צעירים, חיילים וכו'. 
"ראינו צמיחה של מאות אחוזים בגזרת התוכן" אומר לאייס יגאל ברקת, מנכ"ל יהושע TBWA. "בחלקה הגדול", הוא מוסיף, "היא באה על חשבון דיספליי דיגיטל". כפי שהיה בעבר עם הדיגיטל עצמו - ההיסטוריה חוזרת על עצמה. הדיגיטל, שכיום הוא כבר מפלצת שצפויה לבלוע את כל הפרסום המסורתי ולהכניס את שיטותיה גם לטלוויזיה (פרסום מטורגט מבוסס IP) החל את דרכו כמדיה פרסומית שרק סוכנויות מתמחות עסקו בו. כך גם התוכן והמשפיענים. כשהכסף זולג לשם, משרדי הפרסום מבינים, וכמעט תמיד באיחור משמעותי, לאן הרוח נושבת ומשקיעים כסף בכח אדם שתפקידו להעניק ללקוח את השירותים שבעבר הוציא לספקי משנה - כדי שהכסף יישאר בבית. 
-בנקודת הזמן הזו כבר אפשר להצביע על לקוחות שהתנסו בפעילות ואז החליטו להזרים תקציבים גדולים יותר?
"חד משמעית כן" עונה ברקת. "כמעט כל לקוח שמתנסה בפעילות כזו מעצים אותה אחר כך". סקליאר מוסיף ואומר כי "מהשנה הבאה נראה יותר מותגים שעובדים עם 'נבחרות' לשנה קדימה, עם התאמת ערכים, פגישות אחת לחודש ועוד". סקליאר מרחיב את הפרספקטיבה ומסביר על הנעשה בתחום בארה"ב. לדבריו "בכל חברה גדולה יש כבר מנהל משפיענים ובארץ זה עדיין לא קורה, פרט לחברות הייטק שבהם יש תפקיד של מנהל קהילה שאחראי על התחום".   
על פי נתוני יהושע TBWA ולדברי יגאל ברקת, כיום הנתח הכספי הממוצע שמופנה מתוך תקציב הפרסום לתוכן ומשפיענים עומד על אחוזים בודדים. מנגד, סקליאר, מנהל המחלקה מחזיק בגישה אופטימית ואומר לאייס, כי להערכתו "בעוד כשנתיים-שלוש אני צופה שזה יתפוס בממוצע 10-15% מתקציבי הפרסום". 
מבחינת ברקת וסקליאר, היתרונות ברורים. "מפרסם שעובד מול משפיענים, רשתות חברתיות, Seo ו-Sem וכל השאר, לא עושה את זה יעיל. אנחנו בונים הכל בתוך הבית ומטפלים בהכל בריל-טיים. זה אותו הצוות ואותה החשיבה מאסטרטגיה לביצוע מאוד מדויק. אין אצלנו בריף שלא יושב בו איש תוכן". 
מחלקת התוכן של המשרד שמנהלת בין השאר פעילויות במגזר הערבי ועומדת מאחורי מהלכים עדכניים מול קהלים צעירים לנביעות, פרימור ופררו רושה כוללת 3 פונקציות של עובדים: מנהלי סושיאל, מנהלי תוכן ומנהלי משפיענים. סקליאר מציין את צמיחתן של קהילות הפייסבוק כאחד המנועים המרכזיים של התחום. "יש שם כלים מדהימים" הוא אומר ומוסיף ש"לפייסבוק יש נציגים של המטה העולמי שאחראים על כל מנהלי הקהילות ומסבירים איך לעשות את זה נכון ואנחנו נעזרים בהם". עמוד האינסטגרם של צה"ל, תחת השם, IDF Confessions הוא אחת הדוגמאות לשיתוף פעולה שכזה כקהילת משפיענים. 
עם זאת, למרות שכל המפרסמים "רוצים להיות שם" ומפנים לכך תקציבים, תוכן ומשפיענים עדיין רחוק מלהפוך לרכיב שמנצח או מפסיד מכרזים. לדברי ברקת "זה עדיין לא קורה. יש פה עוד אתגר שלדעתי השוק לא מוכן לו, הוא עוד לא מבין את הדבר הזה. בסוף זה תמהיל של כלים שמשרד חייב להביא איתו ומשפיענים זה כלי שחייב להיות בו" .
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    משרד של שנות ה 90
    יגאל עוזב? 07/2019/21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    נזכרו בתוכן ב 2019
    סגור
  • 1.
    בוקר טוב יהושע
    מיכאל 07/2019/21
    הגב לתגובה זו
    14 0
    המותגים כבר מייצרים תוכן לבד עם יצרני התוכן. הם לא צריכים אתכם או משרדים אחרים. בלוגים טכנולוגיים אתרי אימהות אתרי אוכל ויוטיוברים כבר עושים את זה 3 שנים בלי הקופון שאתם חולמים לגזור
    סגור