שיווק ופרסום

זהירות: מכרסמים לכם את לוח החשמל!

כתיבת מומחים |  1
מכרסמים (צילום באדיבות מגנור)
בעיית המכרסמים בישראל ובעולם נפוצה הן באזורים האורבניים והן בבתים הפרטיים במתחמים כפריים פסטורליים. כיום, בערים כמו ניו יורק יש כשני מיליון חולדות בעיר של מעל שמונה מיליון אנשים. לצד המפגע התברואתי המכרסמים הסקרנים עשויים לגרום לנזק גדול בהרבה בישראל.
היות ותשתיות החשמל והתקשורת בארץ מעל לאדמה, המכרסמים מסוגלים לחדור אליהם. כניסת המזיקים ללוחות החשמל מובילה פעמים רבות לתוצאות טרגיות. לאחר שהמזיקים מכרסמים את כבלי החשמל, החוטים החשופים נוגעים זה בזה ומתלקחים. לא פעם החלו שריפות מסכנות חיים הפורצות בתוך דקות אחדות מהחלק התחתון של הבתים או השטחים המסחריים בהם.
מה המכרסמים מחפשים בלוחות החשמל? רעל עכברים טעים, המעביר אותם על דעתם וממריץ את המכרסמים לכרסם בחוטי החשמל
עכברים וחולדות, מגיעים מתוך סקרנות לחללים קטנים ומסמנים בהם את הטריטוריה שלהם. המקום, הנתפש על ידי המכרסמים כמוגן והופך להיות ביתם השני, כאשר במהלך היום הם יצאו לחפש מזון. הם אינם בוחלים בנגיסה של חוטי החשמל משום ששיניהם ממשיכות לגדול ללא הפסק. לעיסת חומרים קשים כמו חוטים אלה משמשת על מנת "לשייף" את שיניהם על מנת שלא יגדלו יתר על המידה. התנהגות זו היא טבעית עבור המכרסם על מנת שהשיניים לא יפגעו בחלל הפה של החיה.
עד כמה הבעיה מהותית בישראל ובעולם?
על פי נתונים שפרסמה מחלקת כיבוי והצלה בישראל יותר מ-70% משריפות החשמל נגרמות בעקבות חוטים שנחשפו על ידי מכרסמים. לכאורה, הקצר החשמלי היה אמור לגרום לניתוק מהיר של החשמל (ל"קפיצה" של פיוז בעגה העממית). אך, למרבה הצער, לאחר כרסום החוט החולדה מתחשמלת ומתפחמת על הפסים לפני מתג הניתוק. מערכת החשמל אינה מתנתקת והחולדה שנשרפה בעודה בחיים, מתחילה לבעור ומתחילה את השריפה בלוח החשמל. שריפה זו תתפשט מאוחר יותר למבנה כולו.
איך ניתן לפתור את הבעיה?
למרבה המזל פיתוח ישראלי חדשני מצליח למנוע את נזקי המכרסמים בלוחות החשמל. באמצעות מוצר ייעודי לארונות חשמל אשר מתלבש בצורה מושלמת ללוח החשמל ומתחבר למתח בתוך לוח החשמל ומותקן על המסילה (פס הדין) בלוח. אביזר זה מומלץ ע"י יועצי חשמל להגנה על לוחות חשמל ותקשורת מפני נזקי מכרסמים.
כיום, עם המודעות הרבה לנושא הסביבה, המטרה אינה לפגוע במכרסמים אלא להרחיקם מארונות החשמל. לכן, מוצר זה הינו מוצר אקולוגי ירוק והומני מבלי לפגוע כלל בחי ובטבע. כיום המוצר החדשני שפיתחה חברת מגנור נמכר לציבור הרחב ומשרת גם חברות ממשלתיות ופרטיות בישראל ובעולם, כמו: משרד הביטחון, רכבת ישראל וחברות נוספות.
מדוע לא מומלץ להזמין מדביר מכרסמים לטיפול בבעיה?
 כיום, רבים טועים ומזמינים מדביר מכרסמים קונבנציונלי המטפל בבעיית המכרסמים בלוח החשמל כפי שהוא מטפל בה בשאר הבית – באמצעות טבליות רעל. זו טעות משום שלטבליות אלה מרכיבי טעם וריח המושכים את החולדות דווקא לחללים המסוכנים. כך, נגרם אפקט הפוך והחולדה מוצאת את דרכה לארון החשמל. הדבר נכון גם לגבי מלכודות הכוללות פיתיון המשמש כגורם משיכה. לאחר שהמכרסם הגיע כבר ללוחות החשמל הוא מתחיל לכרסם את החוטים והדרך להתחשמלות ולשריפה קצרה.
כיצד פועל הפתרון החדשני מבית "מגנור"?
 הפתרון של "מגנור" הקרוי "Rat Shield fuse box" בתרגום לעברית "מגן מפני חולדות לארון החשמל", פועל על עקרונות פיזיולוגים של המכרסמים. היות והם בעלי טווח שמיעה רחב מזה של בני אדם, מכשיר קטן משדר צלילים המרחיקים את המכרסמים מהמתקן. המכשיר משדר קרן קול אולטרה-סונית בפיזור של 180 מעלות ברדיוס של 10 מטרים. המכרסמים, התופשים את הצליל כ"לא נעים" עבורם נמנעים מלהגיע לאזור זה ולוח החשמל נשאר מוגן.
מעוניינים למנוע שריפה בלוח החשמל כתוצאה ממכרסמים? פנו אל חברת מגנור הדברה אלקטרונית בטלפון *6139 או היכנסו לאתר בכתובת https://www.magnor.co.il
תגיות בית | חשמל | שריפה
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מזה אמיתי הדבר הזה? אתם משווקים גם אבקת חשמל? (ל"ת)
    אני 11/2019/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור