שיווק ופרסום

המלחמה בין אינסטגרם לטיקטוק ועוד 7 טרנדים שכל מנהל שיווק חייב להכיר ב-2021

שנת 2020 כבר מאחורינו, וזה הזמן להיות אופטימים ולהסתכל קדימה לשנה החדשה ולבנות מהלכי שיווק נכונים למותגים שלכם! אז שנייה לפני שממשיכים לצלול למיילים הרבים ולשאר המשימות תנו לכם דקה - עטפנו לכם את 7 הטרנדים הבוערים שהולכים להפציץ את שנת 2021
אפרת סלע-איתמר |  1
טיקטוק (צילום unsplash, pexels)
1. אפקט הטיקטוק - סרטונים קצרים בכל מקום
בעקבות ההצלחה של טיקטוק - עוד פלטפורמות מנסות לייצר גרסאות משלהם. יוטיוב השיקה את YouTube Shorts ואינסטגרם הולכים לפרוץ עם Reels - יצירת סרטונים קצרצרים. ואפילו גוגל  בוחנת הטמעה שלהם ישירות במנוע החיפוש. בקיצור - סרטונים קצרים של עד 15 שניות הולכים לקחת חלק משמעותי בשיווק השנה.
2. אתגרים ושכפולים - רמיקסים של תוכן
העלייה המטאורית של טיקטוק הביאה איתה ז'אנר חדש: יותר ויותר תכנים הם רמיקס או פרשנות חדשה לתוכן שכבר עלה. יוצר תוכן מעלה לטיקטוק אתגר - ואז משפיענים וגולשים רבים מחכים אותו ולפעמים יוצרים שינויים קלים. היכולת של משתמשים ליצור יצירה חדשה לגמרי על בסיס אתגר קיים מאפשר לקמפיינים לחיות יותר זמן ולהיות יותר ויראליים, למותגים להיות יצירתיים יותר ולהגיב לגולשים בצורה טבעית יותר.
3. עליית המיקרו ונאנו משפיענים
שיווק משפיענים ממשיך להמריא אבל מיקרו ונאנו משפיענים הם לגמרי הכיוון שמותגים ישאפו אליו ב-2021. מיקרו משפיענים נתפסים כאמינים והקהל שלהם נאמן יותר. לכן יהיו השנה קמפיינים המשלבים כוכבי רשת לצד מיקרו-משפיענים.
4. הקומרס נכנס לעולם הסושיאל והמשפיענים
ב-2021 הקומרס והסושיאל יהפכו יותר ויותר משולבים אחד עם השני. אופציית השופינג באינסטגרם נתפתחת, בנוסף התווסף ה- Instagram Branded Content - מותגים שרוצים לבסס יותר נוכחות אינסטגרמית השנה עם משפיענים ישלבו את תוכן המשפיענים בקידום דרך חשבון המודעות ובשליטה בקהלים דרך המותג. בנוסף קבוצות פייסבוק שהפכו לשיח המרכזי בפייסבוק - יוצרים מהלכים מבוססי מכר. וקמים להם עוד ועוד קבוצות וואטסאפ שדרכם ניתן לרכוש מוצרים - לרוב במבצע.
5. פילטרים כאן כדי להישאר
ב-2020 אינסטגרם אפשרה לכל אחד לייצר פילטרים לפלטפורמה וב-2021 העולם הזה הולך וגדל עם פילטרים מוזיקליים ופילטרים שהם מעיין משחק מחשב קטן. הפילטרים הם הכלי השיווקי שהולך לכבוש את השנה הקרובה.
6. סדרות רשת 
אחת המגמות או הסגמנטים הצומחים ביותר בשוק הפרסום העולמי (והשוק המקומי לא נפקד מהחגיגה) הוא תוכן ממותג, שלרוב בא לידי ביטוי בסדרות רשת ממותגות - יריעה פרסום רחבה שלתוכה יוצקים המותגים מסרים גלוים ונסתרים באמצעות עלילה ותסריט כתובים היטב או באמצעות דוקו-ריאליטי קצר ומהודק. למרות האלמנט השיווקי-מסחרי, במקרים רבים מדובר בתוצאות מהנות למדי שמשאירים את הצופים / קהל היעד לחזור ולצפות בפרק הבא.
7. הקמת קבוצות פייסבוק למותגים
קבוצות פייסבוק יודעות לייצר אינגיימנטס, ערך ואף מכר עבור מגוון גדול של שירותים ומוצרים. לכן הצעד הבא הוא לייצר קבוצות פייסבוק למותגים, כזה שיאגדו בתוכן את הקהל האוהד אשר ייצור שיח לאותן המותגים.
 הכותבת היא אפרת סלע-איתמר, מייסדת ומנכ"לית חברת המשפיענים והתוכן The Leaders 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זאת כתבה יותר רלוונטית ל-2020
    דניאל 01/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי מצפה לקרוא משהו חדש עם כותרת כזאת בומבסטית.
    סגור