כסף וצרכנות

מעדיפים תוצרת הארץ? הייבוא שולט במדפים בסופר, ובאלה במיוחד

אספקת המזון לנפש בישראל עומדת בהמלצות, ואף יותר מכך, אך לשם כך קטגוריות רבות נשענות על ייבוא. אלה המזונות שישראל תלויה בייבוא כדי לספק אותם לצרכן
שירה יום טוב | 
מחירי הבשר לקראת עליה (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, shutterstock)
הלשכה המרכזים לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) את מדד האספקה של המזון בישראל ועל מידת התלות של המדינה ביבוא, לפי הרכב המזון. המידע משמש לקביעת מדיניות סבסוד למוצרי מזון בסיסיים, לקבלת החלטות בנוגע לשיעור תשלום המיסים על יבוא המזון, להכנת מכסות יבוא ולקביעת תקנים להוספה של ויטמינים או מינרלים למוצרים בסיסיים.
המדד, כאמור, בוחן בין היתר את התלות של ישראל ביבוא מוצרי מזון לפי קטגוריות. כאשר מדובר בבחינה לפי אחוזים, המודדת מעל ל-100% במידה וקטגוריית יצוא מסוימת תלויה בייבוא. למשל, אם חטיפים מסוימים שמיוצאים מישראל, תלויים בייבוא של דגנים, הערך הנוסך מה-100% מתייחס לייבוא אשר מתועל  לטובת ייצוא.
שלוש קטגוריות המזון הכמעט בלעדיות שבהן מדינת ישראל כמעט ולא נתלית בייבוא הן עוף והודו (כמעט 100% תוצרת מקומית), חלב ומוצריו עם 7% ייבוא ופירות וירקות עם 18% תלות בייבוא.
 
הקטגוריות בהן התלות מוחלטת היא סוכר וממתקים, וכן דגים ודגנים ומוצריהם עם תלות של יותר מ-95%. שמנים ושומנים וכן קטניות ובוטנים עם תלות בשיעור של כ-80%, ובקטגוריית בשר בקר נתלית ישראל בייבוא בשיעור של 62%.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה