קריפטו

חברות הקריפטו בצרפת מתכוננות להחמרת הרגולציה

מזכ"ל AMF, בנואה דה ז'וביני, אישר כי המדינה תבטל את משטר הרישום הלאומי הקל יחסית שלה עבור ספקי שירותי קריפטו
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
חברות קריפטו הפועלות בצרפת נקראו להתכונן לתקנים מחמירים של האיחוד האירופי על ידי פקיד בכיר מרשות השווקים הפיננסיים במדינה (AMF). מזכ"ל AMF, בנואה דה ז'וביני, אישר כי המדינה תבטל את משטר הרישום הלאומי הקל יחסית שלה עבור ספקי שירותי קריפטו. צרפת ביקשה לייחד את עצמה כמרכז קריפטו וחברות כמו Crypto.com ו-Binance כבר נרשמו תחת המשטר החוקי שלה. החל משנת 2024, מערכת זו תוחלף במסגרת האיחוד האירופי Markets in Crypto Assets (MiCA), שהולכת להחמיר הרבה יותר מבדיקות איסור הלבנת הון שמבצעת כיום צרפת וכוללת ערבויות שנועדו להבטיח הגנה על משקיעים, יושר שוק ויציבות פיננסית.
"זמן ההרשמה תחת המשטר הצרפתי יגיע בקרוב לקיצו", אמר ז'וביני אירוע פינטק בפריז בהנחיית ה-AMF והבנק המרכזי של צרפת. "אני מזמין את בעלי העניין לחפש, נכון לעכשיו, את רמת המחויבויות שבקרוב תהיה חובה במסגרת MiCA". ז'וביני גם בירך על חוקי האיחוד האירופי החדשים, שנועדו לאפשר לסוחרים בשוק הפיננסי לבחון מערכות המבוססות על טכנולוגיית ספר חשבונות מבוזרת (DLT) החל מהשנה הבאה ואישר שצרפת תשתתף בניסויים. "כבר זיהינו מועמדים פוטנציאליים", הוא אמר.
 
בנקים צרפתיים כמו Societe Generale, היו תומכים נלהבים של היתרונות של הכנסת ניירות ערך על הבלוקצ'יין. חברת הבת Forge נרשמה לאחרונה ב-AMF. ז'וביני יעבוד בקרוב לצד הלוביסטית הבנקאית לשעבר מארי-אן ברבאט-לאיאני, שאושרה על ידי המחוקקים להיות יו"ר ה-AMF פחות או יותר בזמן שז'וביני דיבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה