תרבות ופנאי

אבל בעולם התרבות: המוזיקאי המוערך הלך לעולמו

איש התרבות ג'קי אלקיים נפטר בגיל 70. אלקיים שיתף פעולה עם עשרות זמרים בקריירה שלו וכתב את ההמנון המפורסם של מכבי ת"א
מערכת ice | 
הופעה (צילום unsplash)
ג'קי אלקיים, ממקימי סצנת המוזיקה המזרחית בישראל הלך לעולמו בגיל 70. הוא התפרסם לראשונה בשנות ה-70 כששר את ההמנון המפורסם של מכבי תל אביב. עבד בעברו עם אמנים רבים כמו: שלמה גרוניך ואנריקו מסיאס וכתב שירים לקולגות כמו להקת שפתיים ואתי לוי.
 
אלקיים עלה לארץ ממרוקו בגיל שלוש ובגיל 19 בלבד הוציא את השיר הראשון שלו - "I've Got To Love Again." שיר זה יצר תקדים במוזיקה המזרחית בעקבות השילוב של אלמנטים רבים כמו פופ, רוק וצלילים ים תיכוניים.
הפעם הראשונה ששמו עלה לכותרות היה כשהוציא את שיר האליפות של מכבי תל אביב, על כך הוא סיפר בעבר: "הלחן של המנון למכבי תל אביב יועד במקור לבית"ר ירושלים. בגלל שביתר לא לקחה את גביע המדינה בשנת 76, שנה לאחר מכן החלטתי לייעד את לחן השיר למכבי תל אביב. והכי מצחיק, שאני לא אהדתי אף אחת משתי הקבוצות האלה, אלא הערצתי בכלל את הפועל תל אביב".
על מצבו הכלכלי בשנים האחרונות הוא סיפר בראיון לידיעות אחרונות: "חשבון הבנק בשפל. הפרנסה קשה, והאישה הגננת עוזרת בכלכלה. אני נותן שיעורי תורה ממשנתו של הרמב"ם בבתי כנסת בהתנדבות. לא פעם, כשאני באמצע תפילה בבית כנסת, בעודי חש התעלות ונפשי עפה מעלה מעלה, פתאום ניגש אליי מישהו, טופח לי על השכם בחוזקה, מחייך בחצי קריצה ומתחיל לשיר לי את 'מכבי שלנו, מכבי תל אביב."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה