תרבות ופנאי

עידן רייכל נחשף: "התפרקות נפשית, התקפי חרדה, אושוויץ"

במהלך ראיון שנערך עם הזמר בעקבות המלחמה, שיתף בגעגועים לחבר נפש שנהרג במלחמה ובאופן בו הוא נדרש להיות חזק מול ילדיו. לדבריו, "אנחנו נמצאים על סף משבר פסיכולוגי שבו אם עוד שנה ייחטף אזרח ממודיעין לרמאללה, אנחנו נגיד 'אה זה רק אזרח אחד, זה לא כמו 133 חטופים', ולכן הם חייבים לחזור"
מערכת ice | 
עידן רייכל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
הזמר עידן רייכל הפך לאחד השמות הבולטים המזוהים ביותר עם ההוויה הישראלית, ובראיון למוסף מוצ"ש של מקור ראשון שפורסם הבוקר (שישי) שיתף באופן בו המלחמה בעזה השפיעה על חייו מאז ה-7 באוקטובר. בשיחה עם ריקי רט הוא שיתף בגעגועים לחבר נפשו שנהרג במלחמה ובחשיבות להיות חזק מול ילדיו.
​מאז ה-8 באוקטובר רייכל מופיע מול לוחמים ומפונים, מבקר משפחות שכולות ועוסק בהסברה שגובה ממנו מחיר לא קטן. "​מעולם לא היו לי התקפי חרדה, ופתאום זה קרה לי פעמיים בשלושה שבועות", סיפר רייכל. רייכל שיתף בראיון בתחושות שחווה מביקור אצל המפונים בלילות הראשונים: "ישבנו יחד, הקשבתי להם, וחשבתי לעצמי שאני לא מאמין למה שאני שומע, סיפורים ששומעים בעדויות של ניצולי אושוויץ".
 
"בשלוש וחצי בלילה המפונים שאלו אותי אם אני יכול לשיר", הוסיף רייכל. "מה שרים בכזו סיטואציה? ואז התחלתי לשיר משום מקום 'הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד', הכי איטי שאפשר, ולפתע הייתה שם התפרקות נפשית של כולם". לדבריו, "אנחנו נמצאים על סף משבר פסיכולוגי שבו אם עוד שנה ייחטף אזרח ממודיעין לרמאללה, אנחנו נגיד 'אה זה רק אזרח אחד, זה לא כמו 133 חטופים', ולכן הם חייבים לחזור. כולם".
"מעולם לא היה לי קוצר נשימה, ואז הבנתי שיש לי אחריות, אפילו לא כלפי עצמי אלא כלפי ילדיי. כשאני חוזר הביתה, ארבעת ילדיי צריכים לראות אבא על הפסים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה