דיגיטל וטק

סערה בגוגל: עובדים פרו פלסטינים מחו נגד החברה, המשרדים הושבתו

עובדים פרו פלסטינים של ענקית הטכנולוגיה גוגל, פרצו למשרדו של בכיר החברה בקליפורניה ומחו נגד חוזה בסך 1.2 מיליארד דולר עם ישראל: "אין טכנולוגיה לאפרטהייד"

מערכת ice | 
עובדים פרו פלסטינים מחו נגד החברה (צילום shutterstock)
עובדים פרו פלסטינים הסתערו אמש (שלישי), על משרדי גוגל בקליפורניה, כדי למחות נגד חוזה של 1.2 מיליארד דולר עם ישראל. העובדים לבשו מטפחות ערביות מסורתיות, פרצו למשרדו של המנהל הבכיר בחברה ושידרו את מחאתם בלייב בפלטפורמת Twich בעוד שעובדים אחרים ערכו ישיבה נוספת במקום כדי למחות על הקשרים של ענקית הטכנולוגיה עם ממשלת ישראל.
בטוויטר השתמשו המוחים בסלוגן: "אין טכנולוגיה לאפרטהייד", תוך כדי שהם פורצים למשרדו של תומאס קוריאן, מנכ''ל סאנוויל של טוויץ' גוגל קלאוד שבקליפורניה. העובדים קראו וצעקו הצהרות המגנות את החברה המוכרת נגד החוזה שלה עם ממשלת ישראל, אותה מאשימה הקבוצה בביצוע "רצח עם", בשל הטענות שלהם על ההפצצות של ישראל ברצועת עזה בעקבות ה-7 באוקטובר.
 
כמו כן, המוחים הפרו פלסטינים דרשו מגוגל לבטל את השתתפותה ב"פרויקט נימבוס", חוזה בסך 1.2 מיליארד דולר עם ישראל הכוללת שירותי אינטרנט של אמזון קלאוד. בנוסף, קבוצה נוספת של מפגינים נראתה כובשת את הקומה העשירית של משרדי גוגל בחלקת צ'לסי שבמנהטן כחלק ממחאה: "אין טכנולוגיה לרצח עם", זאת לאחר שעובד פוטר כי השפיל באמצע ישיבה את אחד ממנהלי גוגל בישראל, במהלך כנס במנהטן חודש שעבר.
על פי הניו יורק פוסט, בנוסף לפריצה, המוחים כתבו סיסמאות והצהרות פרו פלסטיניות על לוח המודעות במשרד בהם הם מאשימים את גוגל ב: "הטרדה, בריונות וצנזורה" על עובדים ערבים ומוסלמים בחברה.
 
לפי כלכליסט, אותם עובדים מוחים נעצרו לאחר שהתבצרו במשך יותר משמונה שעות במשרדו של המנכ''ל קוריאן. לפי דוברות המפגינים, תשעה עובדים נעצרו בשני המשרדים. לפי הוושינגטון פוסט, שוטרי משטרת ניו יורק נכנסו למשרד גוגל ואמרו למפגינים שהם ייעצרו אם לא יעזבו, לבסוף המשטרה מימשה את איומם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה