דיגיטל וטק

ללא מילים: אפליקציה של גוגל מאפשרת לתקשר רק בעזרת העיניים

השירות שנקרא Look to Speak פותח בשיתוף עם מטפל קליני בבעלי מוגבלויות תקשורת, שיוכלו מעתה להעביר מסרים בסיסיים באמצעות הסמארטפון, ללא מגע או קול
רועי בהריר-פרל | 
Look to Speak (צילום גוגל)
גוגל שיתפה פעולה עם ריצ'ארד קייב - מטפל קליני בכיר בלקויי שפה ודיבור - לטובת אפליקציה מהפכנית של אנדרואיד בשם Look to Speak (הבט כדי לדבר) המאפשרת לבעלי מוגבלויות אלה, כמו גם נכויות מוטוריות שונות - לבטא את עצמם באמצעות הזזת העין (כלומר, הסתת המבט מבלי להפנות את הראש) ימינה, שמאלה, למעלה ולמטה.
 
האפליקציה החדשה עושה שימוש בלמידת מכונה ובטכנולוגיית מבט עיניים כדי לעקוב אחר תנועות העין של המשתמש ולסנכרן אותה עם הסמן שעל המסך, בו מופיעים מילים, ביטויים ומשפטים שונים. על המשתמש להזיז את העין על מנת לכוון את הסמן אל מה שברצונו לומר. בנוסף, ניתן בעזרת האפליקציה "להעיר" את הטלפון (להוציא אותו ממצב סנוז) בהזזת עין וגם לערוך את מאגר המילים, המשפטים והביטויים האפשריים, ביניהם "שלום", "תודה", "כן" ו"לא".
"ככל שהמכשירים הניידים נעשים יותר חזקים וזמינים, קל יותר להפוך אותם לחלק ממערך התמיכה הטכנולוגית בבעלי מוגבלויות", כתב קייב בפוסט שהעלה לשירות הבלוגים של גוגל. "הכלים החדשים האלה פותחים אפשרויות רבות נוספות עבור אנשים ברחבי העולם, שבזכות היותם חלק מהמכשיר הנייד הם נגישים יותר לאוכלוסיות שקודם לכן לא היו יכולות להגיע אליהם".
קייב מסביר כי האפליקציה, בייעודה, היא תוספת לאמצעי התמיכה הדיגיטליים האחרים בתחום. "אנחנו לא מחליפים את הכלים הטכנולוגיים הקיימים, המיועדים לתמיכה בבעלי מוגבלויות תקשורת, אבל אנחנו סבורים שהאפליקציה הזאת מאפשרת להם סוג מסוים של תקשורת - העברת הודעות קצרות וחשובות - שכלים אחרים לא מאפשרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה