דיגיטל וטק

טיקטוק הסירה מעל 90 מיליון סרטונים ב-2020, האם היא בטוחה לבני נוער?

כמות עצומה של סרטוני וידאו עולים לטיקטוק בכל דקה ביממה, והמערכת של טיקטוק פועלת לניטור סרטונים המפרים את כללי הקהילה. הרשת החברתית גם מצנזרת הפצת מידע שגוי אודות נגיף הקורונה, כמה סרטונים כאלו היו? | כל הפרטים
יהודה לוינגר | 
טיקטוק (צילום unsplash)
הרשת החברתית טיקטוק העולמית מפרסמת היום (רביעי) את דו"ח השקיפות החצי-שנתי העוסק במחצית השנייה של 2020 מחודש יולי ועד דצמבר. על פי הדו"ח, ההגנה של טיקטוק, בה נמצאים רבים מבני הנוער, מנטרת סרטונים בעיתיים אוטומטית, כאשר רוב הסרטונים הוסרו עוד לפני שצפו בהם.
בדו"ח, שמתייחס לתקופה שבין יולי לדצמבר 2020, חושפת טיקטוק את ההיקף והמאפיינים של התוכן והחשבונות שהוסרו, את המדיניות שלה בכל הקשור לפייק ניוז, מידע מטעה לגבי נגיף הקורונה והחיסונים, או תוכן פוליטי ממומן - ואת המדיניות שלה באשר לבקשות של רשויות ומדינות להסיר תוכן או למנוע הפרת קניין רוחני.
בטיקטוק מסבירים כי כפלטפורמת תוכן מגוונת המבוססת על תוכן יצירתי, הם פועלים ללא הרף כדי לבנות קהילה גלובלית שבה כולם חשים יחוש ביטחון להביע את עצמם וליהנות. דו"ח השקיפות והנתונים שהוא מציג נועדו להמחיש את המחוייבות של טיקטוק לבניית אמון עם חברי הקהילה שלה, ולסייע להם להבין כיצד היא שומרת על הפלטפורמה בטוחה.
מעיקרי דו"ח השקיפות של טיקטוק עולה כי 89,132,938 סרטונים הוסרו מהפלטפורמה במחצית השנייה של 2020 בשל הפרות של כללי הקהילה או כללי השירות. מדובר בפחות מאחוז מסך הסרטונים שהועלו לטיקטוק במהלך תקופה זו.
על פי הנתונים עולה כי 92.4% מהסרטונים הללו הוסרו מהפלטפורמה לפני שמישהו מבין חברי הקהילה דיווח עליהם. 83.3% מהם הוסרו לפני שמישהו מבין חברי הקהילה צפה בהם ו-93.5% הוסרו תוך 24 שעות מרגע עלייתם לפלטפורמה.
לגבי חשבונות: 6,144,040 חשבונות הוסרו בגין הפרת כללי הקהילה. 9,499,881 חשבונות שהפיצו ספאם הוסרו מהפלטפורמה יחד עם 5,225,800 סרטוני ספאם שהחשבונות הללו הפיצו. כמו כן מנענו יצירת 173,246,894 חשבונות באמצעים אוטומטיים. 3,501,477 מודעות ופרסומות נדחו בשל הפרת מדיניות וכללי הפרסום שלנו.
עוד עולה מהדו"ח כי מאמציה של טיקטוק להנגיש מידע אודות נגיף הקורונה ולהיאבק נגד מידע מטעה על חיסונים נושאים פרי: תוכן ממרכז המידע של טיקטוק למידע אודות נגיף הקורונה נצפה 2.5 מיליארד פעמים, באנרים המפנים את הצופים למוקד המידע נוספו ל-3,065,213 סרטונים, והודעות שירות לציבור המפנות את חברי הקהילה אל מידע מהימן של ארגון הבריאות העולמי ומידע מהימן ממקורות מקומיים נצפו כ-38 מיליארד פעמים.
עוד בדו"ח: 51,505 סרטונים שהפיצו מידע שגוי אודות נגיף הקורונה הוסרו מהפלטפורמה. מתוך סרטונים אלה, 86% הוסרו לפני שדווחו לטיקטוק, 87% הוסרו תוך 24 שעות מרגע שהועלו לפלטפורמה, ול-71% היו אפס צפיות. 
קורמאק קינאן, מנהלת בטיחות ואמון ראשי בטיקטוק העולמית מסר כי "זהו הדו"ח המקיף ביותר שלנו עד היום ואנו גאים בהתקדמות שעשינו להגברת השקיפות בנושאי התוכן וההתמודדות שלנו. נמשיך להיות קשובים לפידבקים שאנחנו מקבלים מהקהילה שלנו ולשתף את ההתקדמות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה