בחירות 2022

"בליכוד עוד ירוץ רוצח סדרתי": הארץ מצטרף לתוקפי ג'ורנו

אחרי כשבוע של מהומה תקשורתית, גם עיתון הארץ תורם ללהבות שעולות ממועמדותו של עו"ד יוני ג'ורנו, שלפני 22 שנים הורשע בקשירת קשר לביצוע חטיפה. יסמין לוי תוקפת את בוחרי הליכוד: "מצדם שיגלו לו בחצר קבר אחים, כל עוד תומך בנתניהו לא תהיה שום בעיה"
מערכת ice |  1
עורך דין יוני גורנו ליכוד
החטפת וגם נבחרת? רבות דווח בימים האחרונים על עו"ד יוני ג'ורנו, המתמודד בפריימריז הליכוד על המקום ה-29 ברשימה כנציג מחוז מישור החוף. רוב ערוצי הטלוויזיה והעיתונים יוצאים נגדו חוצץ; בימין הוא זוכה גם לתמיכה או לפחות להגנה על היותו מועמד לגיטימי; כך או כך, כידוע אין פרסום שלילי ובימים האחרונים הפך ג'ורנו משם אלמוני למדיי לכוכב תקשורת של ממש.
ועל מה בעצם כל המהומה? אז אם התחבאתם במערה כמה ימים אולי לא שמעתם שעו"ד ג'ורנו הורשע בשנת 2001 בקשירת קשר לביצוע פשע וניסיון לחטיפה של עובדת מהפיליפינים. בסיום המשפט נגזרו עליו 3 חודשי עבודות שירות בפועל.
לפי הדיווחים, המעשה התבצע לאחר שהאישה ניהלה רומן עם מכר של ג'ורנו, והוא רצה להרחיקה ממנו ולהסתיר את הדבר. היא הוסעה בכפייה לנתב"ג ונמנע ממנה ליצור קשר עם מכריה, כוללל מניעת האפשרות לטלפן. אבל היא הצליחה לצלצל מנתב"ג למשטרה שפתחה בחקירה.
מאז השבוע שעבר הסיפור לא יורד מהכותרות. והיום (שלישי) פצח גם עיתון "הארץ" בקמפיין חיסול: "העבריין המורשע יוני ג'ורנו שרץ בליכוד לא מבין מה התקשורת רוצה ממנו" זעקה הכותרת. העובדה שנתניהו תמך בו בעבר מהווה שם סדין אדום בפני עצמו: "מי שהורשע בסיוע לחטיפת פיליפינית ומתמודד בפריימריז של הליכוד זכה בעבר באהדת נתניהו, שראה ביניהם 'לא מעט במשותף'. וכמו הנאשם, גם ג'ורנו מיהר לספק בערוץ 13 את גרסתו ל'אין כלום כי לא היה כלום'" - נכתב בהמשך המאמר מאת מבקרת הטלוויזיה יסמין לוי.
עוד כתבה לוי: "ג'ורנו לא מבין מה התקשורת רוצה ממנו. הרי, מה הבעיה כשיו"ר הליכוד מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. אחרי שזכה לסיקור בערוצי החדשות וברשתות כאילו היה חוטף בנו של הטייס צ'רלס לינדברג, התראיין אתמול ג'ורנו בערוץ 13 וניסה לשווק את עצמו כמועמד ראוי ולגיטימי לכנסת. בתחילת האייטם שודר סרטון ברכות חגיגי שקיבל על יום הולדת בנו מחברי המפלגה אמיר אוחנה, אלי כהן, אופיר אקוניס והנאשם נתניהו בכבודו ובעצמו, שבין איחוליו אמר 'אביך תומך בי הרבה מאוד שנים ויש לנו לא מעט במשותף'".
 
מובן שהמטרה המרכזית היא קטילת הליכוד ונתניהו. בהמשך המאמר מהארץ נכתב על הליכודניקים: "מצדם שיגלו לו בחצר קבר אחים, כל עוד תומך בנתניהו לא תהיה שום בעיה.... ג'ורנו לא היה זוכה לתשומת הלב שקיבל אלמלא סימל את ההידרדרות המוסרית והמתמשכת בליכוד. לא נתפלא אם עוד יחפשו שם רוצח סדרתי שירוץ בשם הגיוון".
 
עוד לפני "הארץ", לפרשת ג'ורנו התייחסו בהרחבה ערוץ 12, ערוץ 13, Ynet, עיתונאים רבים כמו בן כספית שצייץ דברי תוכחה, פוליטיקאים כמו יאיר גולן שניסה לייצר עוד קצת כותרות, וזו רק רשימה חלקית. בין המגינים על ג'ורנו היה בין השאר עמית סגל מחדשות 12 (בתוכניתו של רפי רשף).
 
עקב כל המתקפות והדיווחים, עו"ד ג׳ורנו כתב בפייסבוק בתחילת השבוע כי מדובר בהתנכלות מצד השמאל על רקע פעילותו נגד אלימות המפגינים בהפגנות בלפור. "מי שמכיר אותי ואת פועלי ב-20 שנה האחרונות לא מתרגש ממחזור של אירוע ממוחזר שנטחן עד עפר בכל מערכת בחירות שאני מתמודד", הוא כתב. "אני לא חושש ולא בורח, אלא מתייצב בכל מקום באומץ, לא אתן לקומץ אנשי שמאל להוריד אותי, כל כך הרבה ניסו ולא הצליחו, גם אתם לא תצליחו".
בסרטון שפרסם בהמשך אמר עו"ד ג'ורנו: "לפני 22 שנה הורשעתי בעבירה, מאז ועד היום לא הורשעתי בשום עבירה. אני אדם עם עבר פלילי נקי, אני עורך דין היום. אבל שימו לב מה קרה מהרגע שהכרזתי בתקשורת שאני מתמודד על משבצת מישור החוף בליכוד, מקום 29 בפריימריז - כל אנשי השמאל, שטענו שהשתקתי אותם בבלפור, שאני מייצג שוטרים, שאני משתיק אותם ולא נותן להם את חופש הביטוי - קמו נגדי כולם".
 
"הם עושים חיסול ממוקד", הוא טען. "הם משתמשים בתקשורת, אבל זה לא יעזור לכם. ככל שתנסו לפגוע בי - כך אני מקבל יותר ויותר אהדה. אני אמשיך, אתמודד ולא אעצור. אני אנצח". לדבריו, "ככה עשו לי ב-2011 כשהתמודדתי ליו"ר אגודת הסטודנטים, ככה לפני 5 שנים כשרצתי למועצת העיר נתניה וככה עושים עכשיו. זו השיטה שלהם - לפגוע באנשים, לחטט להם בעבר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פחחח... מי יהיה שם באסיריה הראשונה?
    צח 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפלגת הפלילים מספר 1 בישראל.
    סגור