בחירות 2022

כשסמוטריץ' פגש את אלו שכינו אותו "גזען והומופוב"

בצל הבחירות המתקרבות, "חדשות סוף השבוע" ערכו מפגש מיוחד בין אזרחים בעלי רקע ודעות מגוונות, בנושא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'. מה שחברי הקבוצה הזו לא ידעו, זה שסמוטריץ' מאזין לכל מילה שלהם ועומד להיכנס ולשוחח עמם בעוד רגעים ספורים
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ (צילום סורייה דיאמנט פלאש 90)
אמש (שבת) במסגרת פרויקט ששודר ב"חדשות סוף השבוע" בקשת 12 התקיים ריאיון מיוחד עם קבוצה מגוונת של אנשים, בנושא חה"כ בצלאל סמוטריץ'. השיח נע בין ערוצים רבים, בהם טיפולי המרה, גזענות, נתניהו, הומופוביה ועוד. אלא שמה שחברי הקבוצה לא ידעו זה שסמוטריץ' מאזין לכל השיחה בחדר צדדי.
טרם נכנס סמוטריץ' לשוחח עם הקבוצה, התבקש כל אחד מהם לרשום על פתק מה הוא חושב על חה"כ מטעם הציונות הדתית. רבים האמינו שהוא פוליטיקאי שדואג למטרותיו, אחרים כינו אותו גזען והיו אלו שקראו לו אדם עם ערכים. 
כאשר נכנס סמוטריץ', טענתו העיקרית הייתה שמרבית הקבוצה פשוט לא מכירה אותו ואת הערכים שמאחוריהם הוא עומד. יתרה מכך, הוסיף כי מעולם לא אמר שאשתו לא תשהה לצד יולדות ערביות, שהוא נגד גיוס נשים לצה"ל או שהוא בעד טיפולי המרה. 
אחד הדיונים הכי סוערים בין הקבוצה לסמוטריץ' היה סביב זכויות הקהילה הגאה. אחד מחברי הקבוצה שאל למה גבר יהודי ואישה שאינה יהודייה לא יכולים להתחתן בארץ. סמוטריץ' הסביר כי זה הוא בן גוריון שקבע כי זו מדינה יהודית, על מנת שהעם יוכל להישאר מאוחד. יתרה מכך ציין שהוא נגד פונדקאות עבור חברי קהילת הלהט"ב. 
בנוגע למצעד הגאווה טען כי היות וזו מדינה דמוקרטית, לא יוכל למנוע את המצעד אך הוא גם לא בעדו והוסיף: "אני חושב שמצעד הגאווה זה דבר רע". 
אחד מן המשתתפים היה אזרח ישראלי-ערבי שלא חשש להתעמת עם סמוטריץ' בנוגע לנושא התושבים הפלסטינים במדינה. על כך אמר לו סמוטריץ': "פלסטינים זה בכלל איזו המצאה שלכם... יש עם פלסטיני?". 
 
באשר לנושא מדינת יהודית לעומת דמוקרטית טען כי המדינה במצבה הנוכחי היא יותר חילונית מאשר דתית וזאת (למשל) היות ומרבית החופים בארץ הם מעורבים ולכן הקהילה הדתית אינה יכולה לגשת אליהם.
לבסוף, באשר לבחירות המתקרבות אמר: "צריך שאנחנו נהיה יותר גדולים מגנץ" והוסיף כי אין סיכוי ששקד תעבור את אחוז החסימה. באשר לשאלה אם יישב עם נתניהו לא ציין באופן מפורש אם אכן יישב עמו, אך טען כי ייכפה על נתניהו לשנות את מערכת המשפט באמצעות לחץ. 
בסוף הריאיון, מסתמן כי מרבית המשתתפים לא שינו את דעתם בנוגע למה שכתבו על סמוטריץ' בפתק, למעט אחד שבחר לקרוא לו פוליטיקאי שיודע להעביר את עמדתו, במקום גזען וחשוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה