השוק

המשקיעים בניו יורק עדיין מעריכים שהפד יתחיל להוריד את הריבית ביוני

מהמסחר בחוזים מסתמנת ירידה בתחזיות של המשקיעים באשר ליכולת של הפד להוריד את הריבית עוד במחצית הראשונה של השנה; עדיין המשקיעים אופטימיים באשר להורדת ריבית אבל האופטימיות הולכת ומתפוגגת
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול יו"ר הפדרל ריזרב (צילום shutterstock, flickr/ Federalreserve)
מהמסחר בחוזים על הריבית בארה"ב נרשמת ירידה בסיכויים שהפדרל ריזרב יתחיל להוריד את הריבית בחודש יוני הקרוב. מהמסחר עולה כי יש סיכוי של 64% להורדת ריבית וזו רמה נמוכה מהשבוע שעבר, אז השתקפו סיכויים של כמעט 70% להורדת ריבית.
בסך הכל בניו יורק מייחסים אמינות רבה לדברים שאומר ג'רום פאוול במסיבות העיתונאים וזאת בשל המדיניות שקבע לפני מספר שנים לפיה אין לו כוונה להפתיע את השווקים ולכן הוא מתבטא לא מעט על מצבה של הכלכלה האמריקאית ומספק הצצה לאיך בפד רואים את הדברים.
 
הדברים אינם פשוטים כלל ועיקר ואמנם כרגע רוב הסיכויים שהפד יתחיל ביוני להוריד ריבית אבל גם המשקיעים האופטימיים מתחילים לחשוב שבהינתן מצבה של הכלכלה האמריקאית היום, הגמישות של הפדרל ריזרב הולכת ופוחתת.
צריך לזכור שארה"ב נכנסה לשנת בחירות כשבמזרח התיכון מתחוללת מלחמה שלוכדת את תשומת הלב של הבית הלבן. בשנת בחירות קשה לבצע שינויים מרחיקי לכת בכל הנוגע למדיניות הכלכלית, שינויים שיצמצמו את הביקושים כך שהאינפלציה תיכנס לשליטה וזה מותיר את הזירה לבנק המרכזי.
בתקופה האחרונה צוטט ג'רום פאוול, יו"ר הפד, כאומר שיש סיכון גדול מידי בלהוריד הריבית לפני הזמן מאשר לאחר עם הורדת ריבית וזה  נתון שמתחיל לחלחל למשקיעים שמסתכלים על רמות האמון הגבוהות של הצרכנים בכלכלה ומכאן שקשה לראות כיצד הם מצמצמים את הצריכה הפרטית ומכאן שהלחצים האינפלציוניים עדיין גבוהים ולכן יורדים הסיכויים שהפד יוריד הריבית כבר עכשיו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה