השוק

רשות התחרות פתחה בבדיקת מחירי הכרטיסים באל על

מיכל כהן, מ"מ מקום רשות התחרות פתחה בבדיקת מחירי כרטיסי הטיסה של אל על; רשות התחרות אישרה את עצמם קיום החקירה אך לא סיפקה פרטים על מהות הבדיקה, המתדולוגיה שלה או כל פרט שיספיק כדי להבין מה היא רוצה מהחברה
ניצן כהן |  1
מחירי טיסה (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, shutterstock, דוברות אל-על)
רשות התחרות פתחה בבדיקה/ חקירה נגד אל על במטרה לבחון את מחירי כרטיסי הטיסה שגובה החברה. ברשות התחרות אישרו את הדברים אך לא סיפקו מידע נוסף או אפילו מה החשדות נגד החברה.
נזכיר כי הדבר החשוב ביותר בשורת הפעולות האחרונות שנגועות לרשות התחרות היא העובדה כי ניר ברקת, שר הכלכלה, פועל להדיח את מיכל כהן, יו"ר הרשות מתפקידה מתוך אמונה שרשות התחרות יכולה לכפות מדיניות מחירים על עסקים כלכליים-פרטיים, משל היינו תחת משטר מחירים מנוהל על ידי הממשלה.
 
אם כן, לאחרונה נשמעו טענות נגד אל על כי היא העלתה מחירים וזאת כשהציפייה של גורמים שונים בחברה כי אל על צריכה לשמור על רמת מחירים "נמוכה" כדי לדאוג למורל העם. הציפיה הזו מחברה פרטית היא ציפייה מוזרה כי הרי לא יהיה מי שיפצה את בעלי המניות של אל על (קרנות הפנסיה וכן הלאה) על אובדן רווחים בשל ציפיות מוזרות שמצפים מחברה פרטית.
יחד עם זאת וגם זאת תחת מחלוקת, באל על מוטחות האשמות משל היא מנצלת את העובדה כי חברות זרות נמנעות מלטוס מישראל או מצמצמות פעילות בגלל המלחמה, ואל על מנצלת זאת ולכן יש גורמים שהדבר לצנינים בעיניהם ומבקשים שהרגולטור (קומיסר המחירים) יבלום את התהליך הזה במקום לגרום לרגולטור לפעול לחזרה של כל החברות הזרות לטוס לישראל ולהגדיל את היצע הטיסות כך שאף חברה לא תוכל להיות לא תחרותית.
מאל על נמסר: "מאז פרוץ המלחמה ולאור השלכותיה, חברת אל על נמצאת בשיח שוטף ובשקיפות מלאה מול הרשות בנושא המחירים. אנו מנהלים מדיניות מחירים מוקפדת ומותאמת למצב, ומאמינים שהבדיקה תעלה כי החברה נהגה באופן הוגן וראוי בהינתן אילוצי התקופה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אל על בכו בקורונה וקיבלו מיליונים מהמדינה
    י ש ר א ל י 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אבל כשיש מלחמה הם שוחטים במחירים. אל על חברה שמנצלת אותנו ומעיזה לשדר ש: "אל על זה הבית". מבית כזה בורחים.
    סגור