השוק

גילת לווינים עם מבול הזמנות ממשרד ההגנה האמריקאי

גילת לוויינים קיבלה אתמול הזמנה נוספת של 5 מיליון דולר ממשרד ההגנה האמריקאי ובסך הכל היא קיבלה הזמנות של 30 מיליון דולר בפחות מחודש; המניה עלתה בכמעט 10% בשבוע
ניצן כהן | 
לווין (צילום pixabay)
המלחמה שפרצה בישראל אחרי האסון של ה-7 באוקטובר הדגישה בפני מערכי הביטחון בעולם את נושא התקשורת או נכון יותר היכולת לספק מערכי תקשורת בתנאי קיצון וכאן גילת נכנסת לתמונה. גילת מספקת מערכות לתקשורת לווינית כשהמערכות שלה ניתנות לפרישה מהירה ולאחר מיכן ניתן לקבל תקשורת אינטרנטית (אבל לא רק) באמצעות לווינים.
המערכים של גילת נחשבים למערכים וותיקים בעלי יכולת מוכחת לספק את הסחורה ואם לפני הפלישה של רוסיה לאוקראינה עיקר המאמץ של החברה היה לפרוש רשתות תקשורת לווינית במקומות בהם אין היתכנות כלכלית לפרוש תשתית קווית כמו באפריקה או במקומות מרוחקים ביבשת אמריקה, הרי שהמלחמות הביאו את משרד ההגנה האמריקאי לצייד את עצמו במערכים האלה.
 
אתמול קיבלה גילת הזמנה נוספת של 5 מיליון דולר ממשרד ההגנה האמריקאי וזאת לאחר שמתחילת השבוע היא קיבלה רצף של הזמנות ממשרד ההגנה ובסך הכל מדובר ברצף הזמנות של 30 מיליון דולר תוך 3 ימים וזה מרשים. רצף ההזמנות הזה לא נעלם מעיני המשקיעים ומניית גילת עלתה ב-10% מתחילת החודש, כלומר ב-4 ימים.
גילת לווינים היא אחת החברות הוותיקות בשוק ההון המקומי כשמבנה הבעלות בה מעניין בפני עצמו. כך למשל בעלת המניות הגדולה בחברה היא חברת הביטוח הפניקס אולם בחברה יש החזקות גם למבטח שמיר של מאיר שמיר וקרן פימי של ישי דוידי. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 1.3 מיליארד שקל לאחר שהיא סיימה את השנה עם הון עצמי של כמעט מיליארד שקל על מאזן של 1.5 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה