השוק

תחזית דירוג האשראי ירדה - כלכלת סין זינקה ב-5.3%

כלכלת המדינה רשמה קפיצה גבוהה מהצפוי, לאחר שהאנליסטים קיוו להתרחבות של 4.6%. לשכת הסטטיסטיקה המרכזית: "באופן כללי הכלכלה הלאומית החלה בצורה טובה והניחה יסודות חזקים לשנה כולה". לפי הנתונים שפורסמו, הייצור התעשייתי צמח ב-6.1% בשלושת החודשים הראשונים 
מערכת ice |  1
סוכנות דירוג האשראי הורידה את תחזית הדירוג של סין (צילום shutterstock)
צמיחה גבוהה מהצפוי: במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024, זינקה כלכלת סין ב-5.3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. האנליסטים קיוו להתרחבות של 4.6%. לעומת הרבעון הקודם התרחבה הכלכלה ב-1.6%, ועבור השנה כולה הציבו קובעי המדיניות יעד לצמיחה של 5%, זאת לאחר שב-2023 התרחבה הכלכלה ב-5.2%. 
הנתונים מתפרסמים לאחר שרק בשבוע שעבר הורידה סוכנות דירוג האשראי פיץ' את תחזית הדירוג של סין, בטענה לסיכונים מוגברים למצבה הפיננסי. "באופן כללי הכלכלה הלאומית החלה בצורה טובה את הרבעון הראשון... והניחה יסודות חזקים לשנה כולה", נמסר בהודעה הבוקר (שלישי) מלשכת הסטטיסטיקה המרכזית.
 
עם זאת, הוסיפו כי "הסביבה החיצונית הופכת להיות מורכבת וקשה יותר ומלאה בחוסר ודאות, והבסיס ליציבות כלכלית עדיין לא יציב". לפי הנתונים שפורסמו, הייצור התעשייתי צמח ב-6.1% בשלושת החודשים הראשונים של השנה לעומת השנה שעברה. המכירות הקמעונאיות התרחבו ב-4.7% בתקופה, זאת בשל האטה במרץ לאחר שבינואר ופברואר נרשמה צמיחה של 5.5%.
 
מנגד, ההשקעות בנדל"ן נפלו ב-9.5%, כך שהמשבר במגזר נראה עוד רחוק מסיום. נתונים נפרדים שפורסמו היום חשפו גם כי מחירי הבתים נפלו במרץ בשיעור הגבוה ביותר מזה שמונה שנים. לנוכח החולשה הזו בנדל"ן, הממשלה הסינית פועלת להעברת הפעילות הכלכלית וההשקעות לתחומי הייצור והייצוא. בהתאם, הייצוא עלה ברבעון ב-1.5% לעומת השנה שעברה במונחים של דולרים. 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחח - מי מאמין להם?
    מישו 04/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמת אמינות - דיווחים פלסטיניים על כמות הנפגעים
    סגור