השוק

עובדי בתי הזיקוק לנתניהו: ללא האספקה מבז"ן - מדינת ישראל תהיה משותקת

עובדי בז"ן פנו לנתניהו לשתף את ציבור העובדים בקבלת ההחלטות על עתיד בתי הזיקוק בחיפה, לאחר שפורסם כי בכוונת המדינה לסגור אותם תוך מספר שנים ולהעביר את המפעלים לדרום 
שרון טל | 
בתי הזיקוק בחיפה, בנימין נתניהו (צילום מסך כאן 11, פייסבוק/בנימין נתניהו)
חוששים לעתידם: עובדי בתי הזיקוק בז"ן שבחיפה פנו הבוקר (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת על רקע מספר פרסומים המעלים את כוונת המדינה לסגור את בז"ן ולייעד את מעבר בתי הזיקוק לדרום הארץ.
במכתב שהעבירו עובדי בז"ן לנתניהו נכתב: "מתחם בתי הזיקוק בחיפה (בזן) קריטי לחוסנה של הכלכלה הישראלית. התרומה הכוללת של בזן לכלכלת ישראל נאמדת בכ-6.6 מיליארד ₪ בשנה, המהווים כ-0.7 מהתל"ג של מדינת ישראל בשנה. זאת ועוד, מפעלי בתי הזיקוק בחיפה משלמים בכל שנה כ-100 מיליון ₪ מיסי ארנונה ועוד מיסים רבים למדינה".  
עוד הזהירו העובדים במכתב כי המדינה תיפגע משמעותית מסגירת בתי הזיקוק בחיפה: "מפעלי בזן חיוניים עבור המשק הישראלי בכללותו מאחר והם מספקים 60% מהבנזין והסולר בישראל. הסולר שמפעלי בזן מייצרים הכרחי עבור רכבות, אוטובוסים, מוניות ועוד. בנוסף, מפעלי בזן מוכרים חומרי גלם למעל ל- 300 חברות שונות במשק הישראלי. ללא האספקה מבזן מדינת ישראל תהיה משותקת" נכתב.
באשר לסגירה האפשרית של בתי הזיקוק והעברתם נכתב: "בדוח שעשתה חברת הייעוץ מקינזי עבור המועצה הלאומית לכלכלה נקבע כי אם צפויים לסגור את מפעלי בתי הזיקוק (בזן), עדיף לעשות זאת הכי מאוחר שאפשר, בשנת 2030, על מנת להניב את הערך הכלכלי הגבוה ביותר. סגירה של בתי הזיקוק בחיפה והעתקתם של המפעלים הללו למיקום אחר בישראל תעלה לקופת המדינה מיליארדי שקלים". עוד ציינו העובדים כי סגירה אפשרית תפגע משמעותית בפרנסתן של אלפי משפחות: "בתי הזיקוק מעסיקים כ-1,300 עובדים באופן ישיר ובמעגל המשני מפרנסים קרוב ל-15,000 אנשים ונותני שירות שונים ברחבי הארץ".
רבות דובר בשנים האחרונות על הזיהום במפרץ חיפה, תוך הפניית הטענה לזיהום כלפי מפעלי קבוצת בז"ן, על כך אומרים העובדים בפנייה לראש הממשלה: "הפליטות של מפעלי קבוצת בזן לשנת 2019 עברו בקרה של המשרד להגנת הסביבה, שאף ביצע השוואה בין הפליטות של המפעלים בשנת 2019 לאלה של שנת 2018, והמסקנה החד משמעית היא שההשפעה הסביבתית של מפעלי קבוצת בזן זניחה ביחס לשאר המקורות וסגירת מפעלי הקבוצה לא תביא לשיפור איכות האוויר בחיפה".
העובדים סיכמו וביקשו מראש הממשלה לשתף את העובדים בדיונים ובקבלת ההחלטות בעניינים: "לצערנו הרב, התקיימו לאחרונה דיונים רבים סביב עתידו של מפעל בתי הזיקוק בחיפה בוועדות הכנסת השונות, כשחברי הכנסת והיועצים למיניהם יצאו בהצהרות כאלה ואחרות לגבי עתיד המפעל, ללא שיתוף של ציבור עובדי החברה, ואנו רואים בכך פגיעה קשה בנו. יציאה בהצהרות חסרות בסיס שכאלה עם קביעה של תאריך יעד של סגירת מפעלי בתי הזיקוק בחיפה כביכול, פוגעת אנושות בציבור העובדים ותגרום לכך שעובדי המפעל ירצו לנטוש את עבודתם ועובדים חדשים לא ירצו להגיע. אנו פונים לכבוד ראש ממשלת ישראל והשרים בקריאה נרגשת מלבנו ומבקשים כי אם וכאשר תהיה החלטה של המדינה לסגור את בתי הזיקוק בחיפה, להקים בתי זיקוק חלופיים או לייבא תזקיקי נפט מחו"ל, אנו בוועד העובדים נברך על קיום דיון מעמיק ומכובד, כשעתיד המפעל והעובדים יעמוד לנגד עינינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה