השוק

לאומי שוקי הון מוריד את ההמלצה לאלביט מערכות ל"החזק"; מה מחיר היעד החדש

האנליסטית אלה פריד חוששת שקצב העלייה בהיקפי ההזמנות מאלביט מערכות לא יישמר כמו הקצב שהיה ברבעונים האחרונים
ניצן כהן | 
בצלאל מכליס, מנכ"ל אלביט מערכות (צילום ישראל סאן, ויקיפדיה)
האנליסטית אלה פריד מלאומי שוקי הון חוששת כי קצב העלייה בהיקפי ההזמנות מאלביט מערכות לא יישמר לטווחים הבינוני והארוך ולכן היא מורידה את ההמלצה למניית החברה ל"החזק" אולם מעלה את מחיר היעד ל-155 דולר.
"אנו מעלים את מחיר היעד למניית אלביט מערכות לכ-155 ד' ומורידים את ההמלצה שלנו  ל"החזק". נציין, שאנו צופים השנה צמיחה חד-ספרתית בשיעור של כ-7%, לאחר שהחברה  רשמה גידול של 3.4% בהכנסות בשנת 2020.
"הצמיחה בשנה שעברה אמנם הייתה קרובה לטווח  התחזית השלנו כ- 2.5%-עד-3%, אך כצפוי נבעה מאיחוד מלא של "ראיית לילה" שנרכשה מחב' האריס. כעת , אנו העלינו את התחזית לשנת 2021  בהתבסס על גידול יציב  בשיעור של 9.9% בצבר ההזמנות.
"בנוסף לכך, התחזית קצרת הטווח הושפעה מהאופטימיות של ההנהלה ביחס לשנת 2021 וכ- 2% שצפוי לתרום איחוד של ספרטון. נציין, שאנו קצת יותר זהירים ביחס לקצב החזוי של שיפור ברווחיות ומבססים את אומדן השווי שלנו על הנחות לטווח בינוני-ארוך". כותבת פריד.
עוד כותבת פריד כי היעדים של החברה כוללים חזרה לרמת רווחיות של טרום רכישת תע"ש והחזרת הרווח הגולמי לרמה של 28% מה-26% שנרשמו אשתקד. "היבטי ההתייעלות כוללים תהליכי, רכש, לוגיסטיקה ניהול הזמנות ומשאבי אנוש. נציין, שהתקצרות הקדנציות של הממשלות מגבירים את הקושי להתנהל מול משרד הביטחון. אולם, להערכתנו הסיכון העיקרי לרווחיותה של אלביט, כמו של יצואניות רבות בישראל -– הינו שער החליפין.
"נציין, שתהליך תיסוף המטבע המתמשך משקף  להערכת אגף כלכלה של בנק לאומי את ההשפעה הדומיננטית של תנאי רקע פונדמנטליים מאקרו-כלכליים בישראל, שצפויים לתמוך במטבע חזק - לאורך זמן. לעת עתה, אין באופק פתרונות לסוגיה זו, ונראה שהחברה "השלימה" עם הצורך להוציא פעילויות לחו"ל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה