השוק

הראל השיקה 3 קרנות השקעה לא סחירות ב-900 מיליון שקל

קרנות ההשקעה יפתחו למשקיעים מוסדיים וכשירים והן יהוו חלופה להשקעה הסחירה במירוץ אחרי תשואות בהשקעות אלטרנטיביות; הקרנות יתמקדו בתחומי הנדל"ן, הטכנולוגיה והאשראי הלא סחיר
ניצן כהן | 
סמי בבקוב (צילום ורדי כהנא)
חברת הביטוח הראל השיקה 3 קרנות השקעה לא סחירות בהיקף כספי כולל של 900 מיליון שקל. קרנות ההשקעה הללו מיועדות למשקיעים מוסדיים וכשירים כשבמקביל אליה, תשקיע הראל כספים שלה מה שהופך את ההשקעה להשקעת Co-Invest קלאסית שמותאמת לתקופה של בורסות במחירים גבוהים וכלכלה ריאלית שפתוחה להשקעות מעניינות.
נסביר לרגע את התהליך: באופן עקרוני משקיעים מוסדיים וכשירים מעדיפים השקעות סחירות כלומר אגרות חוב או מניות שנסחרות בבורסה. אך מאחר והשווקים הפיננסיים נמצאים ברמות מחירים גבוהות (יחסית) ולאחר שנתיים של עליות משמעותיות הרי שרמת הסיכון בשווקים האלה עלתה והיכולת להשיג תשואות פחתה ולכן המשקיעים הללו פונים להשקעות אלטרנטיביות.
 
ההשקעות האלטרנטיביות הן למעשה השקעות בפרויקטים לא סחירים כך למשל ניתן לרכוש אגרות חוב בבורסה של קבלן שישמשו להון עצמי שמאפשר קבלת מימון בנקאי, אך האופציה הזו מניבה היום תשואות נמוכות מידי. אך אם מעניקים את האשראי ישירות לקבלן שלא באמצעות הבורסה הרי שכושר המיקוח של המשקיעים גדל, הקבלן נהנה מימון גמיש הרבה יותר מאשר באמצעות תשקיף ולכן גם מוכן לשלם יותר (עבור הזמינות, המהירות ותוך חסכון בעלויות עסקה כמו תשקיף, נאמן וכד') ולכאן מכוונת חברת הביטוח הראל. 
הראל תמקד את הקרנות האלה בתחומי הנדל"ן, הטכנולוגיה והאשראי הלא סחיר והן תהיינה כאמור בהיקף כספי כולל של 900 מיליון שקל.
קרנות ההשקעה שמשיקות הראל למעשה מאפשרות למשקיעים לקבל את כל הליכי הבדיקה והאנליזה שהיא מספקת וזה משמעותי בכל תחום ניהול הסיכונים והשגת התשואה העודפת.
גבי מושייב מנכ"ל חברת הראל פיננסים אלטרנטיב: "תחום ההשקעות האלטרנטיביות התרחב מאוד בשנים האחרונות ואף עשוי להמשיך ולגדול בעיקר נוכח הריביות הנמוכות בשווקים והתנודתיות הצפויה בהן. אנחנו מנגישים לציבור הלקוחות הכשירים, מוסדיים ותאגידים את תחום ההשקעות הלא סחירות תוך הסתמכות על הידע והניסיון הרב שלנו בתחום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה