השוק

מפץ בעולם התקשורת: האם סלקום בדרך למכירה?

האחים זלקינד, בעלי השליטה בדסק"ש, שמחזיקה בסלקום, מתכננים עסקת ענק בה יבוצע מיזוג של סלקום והוט. ההערכות הן שהמיזוג נועד להתכונן לכניסת השחקנים החדשים לשווקי הטלוויזיה והתקשורת. בדסק"ש מכחישים
מערכת ice |  4
האחים זלקינד (צילום ישראל הדרי, פלאש 90/ מרים אלסטר)
האם אנחנו בדרך למהפכה בשוק התקשורת בישראל? האחים דני ומייקי זלקינד, בעלי השליטה בדיסקונט השקעות שבבעלותה ענקית התקשורת סלקום, רוקמים בימים אלו עסקת ענק במסגרתה תימכר סלקום לחברת התקשורת והתוכן 'הוט'.
על פי הפרסום ב'גלובס', מי שנבחרה לשרטט את מתווה העסקה היא פירמת רואי החשבון EY. במסגרת העסקה תתחייב הוט למכור את שירות הסלולר שלה 'הוט מובייל', ומנגד תתחייב סלקום למכור את 'סלקום TV'. בדיסקונט השקעות מסרו בתגובה כי לא שכרו את שירותי חברת EY לנושא.
כזכור, בעלי המניות בדיסקונט השקעות אמרו כבר בעבר כי הם מעוניינים למכור את השליטה בקבוצת סלקום, לטובת השקעה רבה יותר בעסקי הנדל"ן שלהם. גורמים בחברה מעריכים כי בכל אופן המכירה של סלקום תיעשה לאחר תהליך שיפור והשבחה שתעבור החברה ויעלה לה את הערך לפני המכירה.
גורם נוסף שמעריכים שדוחף את העסקה הוא הרצון של קבוצת הוט להגדיל את האחזקות שלה בחברת הסיבים האופטיים IBC, שבה מחזיקה גם סלקום. מוקדם יותר השנה פרסמה הוט את תוכניותיה לשנת 2022 בפרט ולשנים הקרובות בכלל. בתחום התשתיות היא מתכוונת להשקיע סכום מטורף של מיליארד שקל בתשתיות הסיבים האופטיים של IBC, שבה היא שותפה, ולהגיע מפריסה של 35% היום ל-1.1 מיליון בתי אב, או 70% ויותר מ-70 ערים, עד סוף השנה, ופריסה ארצית עד 2025.
 
אם חוזרים לעבר אפשר למצוא מספר מגעים שהתנהלו בין סלקום להוט בנוגע למיזוג ביניהן, אלא שמספר דברים גרמו קשיים במיזוג, כמו השותפות בין הוט לקבוצת פרטנר ברשת התקשורת הסלולרית. מה השתנה? כניסת חברות נוספות לשני השווקים של הוט וסלקום: לשוק הסלולר חוזרת WE4G, ובשוק הטלוויזיה תהיה תחרות קשה כאשר בשנה הבאה יגיעו לישראל שירותים כמו דיסני+ ו-HBO. כזכור, שינויים אלו גרמו גם לקשת להשיק יחד עם RGE את שירות הסטרימינג FREETV.
בנוסף, רק לפני כחודשיים דירקטוריון חברת התקשורת סלקום הכריע בסוגיית המינוי לתפקיד המנכ"ל, לאחר עזיבתו הדרמטית של אבי גבאי. בסופו של דבר הכריע הדירקטוריון על דניאל ספיר - מנכ"ל קבוצת תקשוב - חברת מוקדי השירות והטלמרקטינג. על מינויו של ספיר נשמעו ביקורות בשל מרחק הזמן שלו מפקידו האחרון בתחום.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    טעות חייה של הוט למזג את הרעה החולה הזאת (ל"ת)
    יוסי 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הוט והמחירים הגבוהים
    אילן 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוט רוצה להוציא את סלקום מהמישחק כדי לאלץ צופים כמוני שברחו מהוט ביגלל המחירים המטורפים והשרות העלוב שקיבלתי מהוט והיום סלקום מספקת לי שרות מצוין בכימעט חצי המחיר שעלה לי בהוט לא למיזוג
    סגור
  • 2.
    בשנייה שעסקה כזו תחתם
    אלי 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עובר לפרטנר.
    סגור
  • 1.
    הוט חברה שפגעה באזרחים דנים ! לא למיזוג! (ל"ת)
    לא 03/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור