בעולם

ניו יורק זכתה בתואר מפוקפק - כך שריפות בקנדה הביאו לזה

מאות שריפות שמשתוללות ביערות קנדה כבר מספר שבועות משפיעות כעת על מדינות בצפון ארה"ב. אתמול ניו־יורק נצבעה בכתום ומידת זיהום האוויר שנרשמה "זיכתה" את העיר בתואר המזוהמת ביותר בעולם
מערכת ice | 
ניו יורק (צילום freepik)
בשבועות האחרונים פרצו שריפות יער גדולות באזור קוויבק בקנדה שגורמות לנזק ניכר. אתמול (שני) עשן השריפות הגיע לצפון ארה"ב וצבע את שמי ניו־יורק בכתום. מדד זיהום האוויר שנרשם בתפוח הגדול אתמול, לפי הסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה, הייתה גבוהה במיוחד והעיר הפכה לעיר המזוהמת ביותר בעולם - תואר לא מאוד מחמיא.
כמו כן, הרשויות בעיר הודיעו כי קיימת סכנה ממשית לבריאות התושבים והן הנחו את התושבים להימנע מפעילות ספורטיבית ובכללי לנסות לא לצאת החוצה כלל כדי לא להיחשף לזיהום. אלו שכן יצאו תועדו עם מסיכות הפנים, כך לפי הניו־יורק טיימס. על פי דיווחים נוספים העשן הגיע גם לאזור שיקגו, בוסטון, פילדלפיה, דטרויט ועוד, ואלו פרסמו הודעות דומות.
 
המצב השפיע גם על שדות התעופה באזור ומטוסים רבים לא יכלו לנחות והונחו להמשיך ולחוג  בשמיים עד שיקבלו אישור לנחות. הדבר כמובן גרר לא מעט עיכובים. לפי ארגון הבריאות העולמי ריכוז החלקיקים שנמצא באוויר בניו־יורק גבוהה פי 10 ויותר מההמלצות של הארגון. 
לפי דיווח מקנדה, השריפות המדוברות פרצו לפני מספר שבועות וכעת ישנן לא פחות מ-400 מקרים. אזור קוויבק, בו יש כעת כ-150 שריפות, פונה אתמול על כל אלפי תושביו, כך על פי ynet.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה