חדשות

בעזרת הקורונה: העשירים בעולם הפכו עשירים עוד יותר

על פי דו"ח מיוחד של הבנק השוויצרי UBS, הונם המשותף של המיליארדרים החיים כיום ברחבי העולם זינק בכ-27% בתקופת הקורונה ועומד על שיא של 10.2 טריליון דולר. גם היקף התרומות שלהם זינק
רועי בהריר-פרל |  1
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס)
בזמן שאזרחים ברחבי העולם קורסים כלכלית תחת משבר הקורונה, קצב הצטברות ההון של המיליארדרים הולך וגדל. על פי דו"ח שפרסם הבנק השוויצרי UBS, הונם המשותף צמח ב-27.5% בין אפריל ליולי 2020 - ימי שיא המשבר - עד לשיא של כל הזמנים בהון המשותף: 10.2 טריליון דולר. זאת, בהשוואה להון משותף, של 8.9 טריליון דולר בבדיקה שערך הבנק ב-2017. גם מספר המיליארדרים החיים כיום ברחבי העולם צמח מאז 2017, מ-2,158 ל-2,189 איש.
הסיבה העיקרית להתעשרות המהירה של המיליארדרים היא, על פי הדו"ח, היא רכישת מניות רבות שערכן קרס, בציפייה שהוא יעלה חזרה. בפועל, מניות רבות המשיכו לצנוח עד לשפל חסר תקדים. לדעתו של ג'וזף סטלדר, ראש מחלקת Global Ultra High Net Worth ב-UPS, למיליארדרים יש "תיאבון לנקיטת סיכונים" ובנוסף לכך יש להם מספיק משאבים "רזרביים" שנותבו להשקעה בחברות טכנולוגיה לאחר ששוקי ההון צנחו. לכן, הוא אומר, "לא רק שהם שרדו את הירידות - הם גם הצליחו להרוויח מהעליות אחרי ששוק המניות התאושש".
הפריחה הכלכלית של המיליארדרים בהחלט עשויה לעורר אנטגוניזם בקרב ציבורים שונים, לרבות גופים פוליטיים, בזמנים כאלה - ומטבע הדברים בעלי ההון מודעים לכך. לא במקרה, 209 מהם התחייבו לתרום סכום משותף של 7.2 מיליארד דולר בצורה של מענקים לארגונים שונים בין מרץ ליוני השנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היי
    היי 10/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יעזור לכם כל הטריליונים שלכם אם חלילה תידבקו? בסופו של דבר רק אלוקים יעזור לכם.
    סגור