צילום: באדיבות המצולם

אורית ורדי

הבעלים של רשת הגלידריות הירושלמית מוסלין

בת 53, נשואה+5

"החלטתי להיות תלויה רק ביכולות ובכישורים שלי"
אורית ורדי היא מהשמות המזוהים ביותר עם הקולינריה הירושלמית, ומהווה דוגמה מובהקת למי שהפכה את התשוקה למקצוע. מוסלין, גלידריית הבוטיק שהקימה והתרחבה עם השנים לרשת מצליחה, היא מוקד עלייה לרגל – ולא רק עבור הירושלמים.
ורדי נולדה וגדלה בהרצליה, אחרי שסיימה את לימודיה באוניברסיטה עשתה הסבה לענף ההיי-טק. את המשיכה לקולינריה היא ירשה מבעלה, יוסי. מה שהתחיל בטיולי אוכל מעבר לים ובהתנסויות במתכונים שתרגלה מספרי בישול בצרפתית, עלה מדרגה כשורדי החליטה על שינוי כיוון מקצועי. "נמאס לי להיות שכירה בתחום שכבר פחות ופחות משך אותי", היא מספרת. "רציתי להיות תלויה רק ביכולות ובכישורים שלי. חיפשתי להתפתח בתחום חדש וכיפי".
השלב הבא היה לימודים בבית הספר LE NOTRE בצרפת ופתיחת גלידרייה ראשונה בשכונת הקטמונים, שהפכה ללהיט. "ידעתי שאני רוצה להתמחות במתוקים, אבל לא הייתי סגורה שזה יהיה דווקא בגלידה", היא מציינת. "לשמחתי הגלידרייה הצליחה וחסכה לי את ההתלבטויות. מה שבטוח, מאז שנכנסתי לתחום, הילדים שלי לא מכירים את הקונספט של לשלם על גלידה".
כיום למוסלין ארבעה סניפים בירושלים, בהם ניתן לחוות טעמים לא שגרתיים דוגמת גלידת מסאלה, גלידת זעפרן, גלידת וואסבי, סורבה בירה וסורבה אשכולית-בזיל.

אורית ורדי (צילום דינה בידננקו) 
כמה זמן את גרה ופעילה בירושלים?
"עברתי להתגורר בירושלים ב-1997 וב-2006 פתחתי את הסניף הראשון של מוסלין בקטמונים, שכונת מגוריי".
מדוע החלטת למקד את הפעילות שלך בירושלים?
"הגעתי לירושלים כדי ללמוד באוניברסיטה העברית ובשנים הראשונות ממש שנאתי את העיר וברחתי ממנה בכל הזדמנות. בשנת הלימודים השלישית הכרתי חבר'ה ירושלמים, ששינו את דעתי על העיר מקצה לקצה. התאהבתי בירושלים, ומאז אני לא רואה את עצמי באף מקום אחר".
ספרי על החיבור שלך לעיר.
"כמי שהסתובבה כמעט בכל העולם, אני יכולה לומר שאין כמו ירושלים. למרות שמראשית שנות ה-90 העיר הזו היא חלק בלתי-נפרד מחיי, אני מגלה בה בכל פעם מחדש עוד פינת חמד שטרם הכרתי".
מה הדבר הכי ירושלמי בעיניך?
"שלג. הוא תמיד מאחד את כולם ומייצר איזו שמחה באוויר. חבל שהוא לא מגיע יותר. חוץ מזה, כשיורד שלג אני בחופש...".
דמות ירושלמית שמהווה השראה עבורך?
"אין מישהו ספציפי. מה שכן, יש לי סימפטיה גדולה במיוחד לתושבי בית הכרם. מהרגע שפתחתי את הסניף בשכונה נוצרה בינינו כימיה נהדרת".

אנשים נוספים שעושים את ירושלים...