משפט

מזעזע: זוהי הסיבה שביטלו את הרשעת האונס של הארווי ויינשטיין

תפנית בעלילה טלטלה היום את ארצות הברית, בפרשת האונס של הארווי ויינשטיין, הנחשבת לאבן דרך בתנועת ה"Me Too": בית המשפט העליון החליט לבטל את הרשעתו של המפיק ההוליוודי, זאת מכיוון שעורך דינו של ויינשטיין טען שהמשפט היה מוטה וזה אפשר לעוד מתלוננות שלא קשורות לתיק להתערב

מערכת ice | 
הארווי ויינשטין (צילום shutterstock)
על פי הניו יורק פוסט, בית המשפט העליון בניו יורק, ביטל היום (חמישי), את הרשעת האונס של הארווי ויינשטיין מ-2020, זאת לאחר שמבחינת עורך דינו, המפיק אינו קיבל משפט הוגן וכי במשפט צוטטו עדויות מנשים שלא היו קשורות לתיק. עם זאת, לאחר ההחלטה, בית המשפט דרשו מהמפיק לעמוד בפני משפט חדש.
כזכור, ההרשעה נחשבת לאבן דרך בתנועת ה: "Me Too", כשנשים עזרו אומץ להתלונן נגד המפיק הגדול והחזק בהוליווד. ויינשטיין, בן 72, מרצה 23 שנות מאסר בכלא שבניו יורק, בעקבות הרשעתו באשמת מעשה מיני פלילי בגין ביצוע בכפייה בעוזרת ההפקה לשעבר של "פרויקט מסלול", מימי היילי ב-2006. כמו כן, גם אנס את מעצבת השיער ג'סיקה מאן בשנת 2013.
 
בפסיקה 3 ו-4, בית המשפט לערעורים של מדינת ניו יורק מצא כי השופט במשפט בטעות הכניס עוד שלוש עדויות מנשים, שלאחר המשפט נחשף כי אינן קשורות לפרשה המדוברת. מבית המשפט נמסר על הטעות: "התשובה לטעויות החמורות הללו, היא משפט חדש".
כמו כן, עורן דינו של ויינשטיין, ארתור אידלה, התראיין ל"ניו יורק פוסט" ואמר: "ההחלטה הייתה לא רק ניצחון עבר מר ויינשטיין, אלא לכל נאשם פלילי במדינת ניו יורק. אנחנו מחמיאים לבית המשפט לערעורים על שמירה על העקרונות הבסיסיים ביותר, שלנאשם פלילי צריך להיות במשפט".
למרות ההחלטה של בית המשפט, המפיק המושמץ יישאר מאחורי סורג ובריח בכלל שהוא נידון בנפרד ל-16 שנות מאסר על תיק אחר בגין אונס של דוגמנית איטלקית. כאמור, הדוגמנית האשימה של ויינשטיין שהוא השליך את עצמו עליה לאחר שהופיע ללא שום הזמנת לחדר המלון שלה במהלך פסטיבל סרטים בו נכחה ב-2013.
 
מי שלא קיבלה את הבשורה בעין יפה זאת השופטת מדלין סינגאס, שכתבה: "הוא מלבין את העובדות כדי להתאים לנרטיב של עצמו. בית המשפט לערעורים ממשיך במגמה מטרידה של ביטול פסקי דין בתיקים הכרוכים באלימות מינית". מצידו של ויינשטיין, הוא עד היום מתעקש שכל הפעילויות המיניות המיוחסות לו, נעשו בהסכמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה