משפט

סילבן אדמס תובע קבלן: "עקץ אותי בעשרות מיליוני שקלים"

איש העסקים טוען כי קבלן בנייה ששכר "ניפח" את עלויות העבודות בדירה וגבה סכום כפול מהעלות המקורית, כשאת ההפרש שלשל לכיסו. עורך דינו של הקבלן: "אדמס פועל כאחרון החייבים ומגיש תביעה כספית משוללת יסוד"
שרון טל |  1
סילבן אדמס (צילום ויקיפדיה, freepik)
איש העסקים והפילנתרופ סילבן אדמס טוען כי נעקץ בעשרות מיליוני שקלים על ידי הקבלן רן בן בסט וחברת הבנייה שלו "רן בן בסט יישומים בנייה". לטענת אדמס, החברה "ניפחה" את עלויות הגמר שביצעה בדירת הפנטהאוז שלו בפרויקט הרברט סמואל בתל-אביב וגבתה ממנו כ-72 מיליון שקלים, סכום כפול משווי העבודות בפועל, כאשר את ההפרש שלשלה לכיסה. על כן, הגיש השבוע אדמס תביעה בסך 36 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עוה"ד עופר צור, אלי כהן, ואלכס פלדשר ממשרד גורניצקי ושות'.
על פי כתב התביעה, בשנת 2014 רכש אדמס פנטהאוז בן שתי קומות ב"רמת מעטפת" לא גמורה במגדל היוקרה "הרברט סמואל" סמוך לחוף הים שבתל אביב. לצורך ביצוע עבודות הגמר והשמשת הפנטהאוז למגורים, התקשר אדמס עם הקבלן רני בן בסט והסכימו כי חברת הבנייה  תבצע את התכנון, הניהול, הפיקוח, הייבוא ורכישת כל החומרים וביצוע עבודות הפנים והגמר בדירה עד השלמתן המלאה וקבלת מפתח, וזאת תמורת 12% מסך עלויות הפרויקט בפועל, שתשולם יחד עם העלות הכוללת בתשלומים ובתוספת מע"מ. 
על פי ההסכם, בן בסט אמור היה לערוך מכרזים לבחירת הספקים, לנהל מו"מ ולאתר את המחיר המשתלם ביותר ולשלם ישירות לכל קבלני המשנה והספקים בפרויקט את עלויות הציוד והשירותים שיינתנו על ידם. בהתאם להסכם, היה על בן בסט לסיים את העבודות עד מחצית דצמבר 2015, סמוך למועד עליית אדמס ורעייתו לישראל.
עם התקדמות הפרויקט החלו החיובים הכספיים שדרש בן בסט מאדמס להרקיע שחקים ואולם בשל האמון הרב שנתן בו אדמס, לא הניח שמדובר בדרישות תשלום מנופחות. אדמס עצמו לא עמד בקשר עם הספקים ולא היתה לו אפשרות להעריך את עלויות האמיתיות בפרויקט.
רק ביוני 2016 אדמס קיבל את הדירה - באיחור של חצי שנה מהמועד שהוסכם. במהלך תקופה זו התגורר אדמס בשכירות עליה שילם כ-40 אלף דולר.
קראו עוד ב-ice
"שברים וליקויים בזכוכיות, בעיית איטום בדלתות וליקויים במערכת ויסות החמצן"
לפי התביעה, בעוד בן בסט טען שהסיבה לאיחור במסירת הדירה היא הבטחתו כי הדירה תימסר ללא ליקויים, כשנכנסו אדמס ורעייתו להתגורר בדירה, ולמרות סכומי העתק שהשקיעו בדירתם, ציפה להם "מפח נפש".
לטענת אדמס, הוא גילה ליקויים מהותיים בבניית הדירה, כגון ליקויים במערכת ויסות החמצן בחדרים שעלתה 200 אלף דולר, שהייתה קריטית עבורו בשל עיסוקו בתחום מירוצי האופניים, בעיית איטום דלתות החדרים ובחדר המכונות, בעיות בדלת הכניסה החשמלית לחדר השינה, שברים וליקויים רבים בזכוכיות בדירה, לרבות בגרם המדרגות העיקרי המחבר בין הקומות בדירה. מדובר בגרם מדרגות ייחודי מזכוכית שיובא מאיטליה שהנתבעים גבו עבורו למעלה מ-4 מיליון שקל.
מהתביעה עולה כי אדמס התעמת עם בן בסט ודרש ממנו לבצע תיקונים בגין הליקויים בדירה ולהציג לו חשבוניות. בתגובה דרש בן בסט מיליוני שקלים נוספים כתנאי לביצוע התיקונים ולהעברת החשבונות. אדמס עמד על כך שבן בסט יבצע את התיקונים בדירה ובן בסט ביצע עבודות תוך דרישת מיליוני שקלים פעם נוספת, מבלי להציג מסמכים.
אדמס דרש לראות את החשבוניות הן של העבודות המקוריות והן של עבודות התיקונים לצורך התחשבנות סופית, אך בן בסט סירב להציג קבלות וחשבוניות. "אין ולא יכולה להיות כל מחלוקת כי מדובר בזכות לגיטימית ואלמנטרית ביותר של התובע, שלא לומר שזכות זו מעוגנת ועולה גם מתוך ההסכמים שבין הצדדים והיא גם מחוייבת לפי כל דין".
"בן בסט ביצע עוקץ וחייב לתובע עשרות מיליוני שקלים"
אדמס חשש כי נפל לתרגיל עוקץ, ורק לאחר פנייה משפטית אל בן בסט ועו"ד כרמל נמסרו מסמכים לאדמס שכללו רק את החשבוניות המנופחות ששילם, ולא את החשבוניות או ההסכמים עם הספקים ונותני השירותים שמצביעות על העלות בפועל.
לאחר מכן גילה אדמס מול ספקים וקבלני משנה בפרויקט, כי בן בסט ניפח את העלות האמיתית והציגה כאילו היא כפולה. זאת בזמן ששילם לספקים את הסכום הנמוך בהתאם לחשבונית ולקח את היתרה לכיסו. "במילים פשוטות הנתבעים שילמו לספקים מחצית ולעיתים פחות מהסכום אותו גבו מהתובע עבור אותם ספקים. את ההפרש שילשלו לכיסם ועוד גבו על הסכום הכפול גם 12% עבור עצמם". בתביעה נטען כי רוב הספקים אליהם פנה אדמס סירבו לשתף פעולה כי בן בסט אסר עליהם ואף איים עליהם.
באוגוסט 2018 העביר בן בסט מכתב התראה לאדמס לפיו אם לא ישולמו לו 26 מיליון שקל נוספים ינקוט בהליכים משפטיים. מנגד דרש אדמס לקבל מסמכי התחשבנות לרבות חשבוניות וקבלות מקוריות, כדי לבחון את דרישתו הכספית של בן בסט, אך עד היום לא העביר את המסמכים והנתונים כל מסמך. "לא בכדי עד היום בן בסט לא הגיש תביעה עבור החוב הנטען על ידו, צוין בתביעה. "הסיבה לכך ברורה כי בן בסט יודע שחשיפת האסמכתאות תגלה חיש מהר כי לא רק שהתובע אינו חייב לו דבר, אלא להפך. כי הוא ביצע עוקץ וכי בפועל הוא שחייב לתובע עשרות מיליוני שקלים".
אדמס נאלץ לבצע בעצמו בירורים עם אנשי מקצוע לגבי העלות של העבודות ומצא כי למרות ששילם לבן בסט סך מצטבר של למעלה מ-72 מיליון שקל, הרי שהעלויות הריאליות של העבודות שבוצעו בדירה ושל המוצרים שנרכשו נאמדים בלא יותר מ-37.4 מיליון שקל. "ההפרש בסך 34.6 מיליון שקל שולשל לכיסם של הנתבעים". לטענת אדמס הוא שילם עשרות מיליוני שקלים ביתר בגין העבודות בדירה. "מדובר בעוקץ בהיקף מוערך אשר יש בו כדי להצטבר לתשלומים של עשרות מיליוני שקלים ביתר". צוין בכתב התביעה.
בן בסט: "תביעה משוללת יסוד"
עו"ד עודד גרוס, שותף במחלקת הליטיגציה במשרד AYR -  עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות', המייצג את מר בן בסט מסר: "מר בן בסט השלים את בניית דירתו של מר אדמס לפני למעלה משלוש שנים. מדובר באחת הדירות היקרות בישראל ומר אדמס מציג את הדירה לראווה ברחבי העולם. מצער מאוד שכעת ובזמן שמר אדמס חייב מיליוני שקלים למר בן בסט, מר אדמס פועל כאחרון החייבים, מתחמק מלשלם ובצעד טקטי מובהק, מגיש תביעה כספית משוללת יסוד". 
עו"ד גרוס הוסיף: "לא בכדי, בקשה לעיקולים שהוגשה על ידי מר אדמס בד בבד עם הגשת התביעה, נדחתה על ידי בית המשפט במעמד צד אחד. בכוונת מר בן בסט להגיש תביעה נגד מר אדמס והוא משוכנע, כי לאחר שבית המשפט הנכבד יבחן את העובדות ויווכח בפרצופו האמיתי של "הפילנטרופ הגדול", לא רק שידחה את תביעתו המופרכת של מר אדמס, אלא יפסוק לטובת מר בן בסט את הכספים שמר אדמס עודנו חייב. עצוב שמאז השלמת הבניה, מר בן בסט צריך לממן מכיסו את חובו של מר אדמס".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה חדש
    קבלן 05/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עולם כמנהגו נוהג.. שום דבר חדש.
    סגור