בארץ

ח"כ עופר כסיף: "הסתרת המתחולל בעזה – הטבח, ההרס, הפשעים – נעשית בידי רוב מוחלט של אמצעי התקשורת"

ח"כ עופר כסיף בריאיון ל-ice מגדיר מחדש את תפקידה של התקשורת: "צנזורה עצמית היא ביטול מוחלט של תפקיד התקשורת: במקום לשמש כלב שמירה של הדמוקרטיה, היא משמשת ככלב שעשועים של השלטון"
דוד זולדן | 
עופר כסיף (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, freepik)
ח"כ עופר כסיף בריאיון ל- ice נוזף בראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, מגונן על ערביי ישראל ומתפוצץ על התקשורת: "הסתרת המתחולל בעזה – הטבח, ההרס, הפשעים – נעשית בידי רוב מוחלט של אמצעי התקשורת וולונטרית, לא מכפייה. צנזורה עצמית כזו היא ביטול מוחלט של תפקיד התקשורת: במקום לשמש כלב שמירה של הדמוקרטיה, היא משמשת ככלב שעשועים של השלטון"
ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי אומר בריאיון לאייס כי: "לשמחתנו ערביי ישראל שומרים על שקט יחסי, הנובע בעיקרו מההלם שאחז אותם, כתוצאה מה-7 באוקטובר". על איזה "הלם" מדבר יעקב פרי?
"השאלה עצמה די מקוממת. ראשית, את השימוש בביטוי "שקט יחסי" נהוג לקשר לאויבים. הערבים הפלסטינים אזרחי ישראל אינם אויבים, הם אזרחי המדינה בזכות ולא בחסד. שנית, עצם הפליאה על התנהלות האזרחים הערבים מעידה כי הציפייה, "ברירת המחדל", היא שלא יהיו "שקטים". זו הנחת יסוד פסולה, שלא לומר גזענית".
 
ההנחה של יעקב פרי היא שהשקט הזה הוא מלאכותי ונעוץ בפחד ולא נובע מציונות טהורה.
"אכן בכולנו אחז הלם, יהודים כערבים, וזאת בשל היקף הטבח שביצע חמאס ואכזריותו הבלתי אנושית. אבל לא הוא זה שהוביל להתנהגות האזרחים הערבים אלא שני דברים אחרים: (1) הכרה בפשע הנורא והזדהות אמיתית עם קורבנותיו, ו-(2) התנהלות ראויה לשבח של הנהגת הציבור (ועדת המעקב על שלל מרכיביה) שהשכיל להוביל מאבק צודק, דמוקרטי ושליו נגד המתקפה על עזה תוך שמירה על כבוד קורבנות הטבח והתחשבות ברגשותיהם". 
האם התקשורת בישראל מגויסת ומחויבת לשרת את המאמץ המלחמתי יותר מאשר לחובה שלה לחשוף את האמת לציבור באשר למחדלים בזמן מלחמה?
"בהחלט! הסתרת המתחולל בעזה – הטבח, ההרס, הפשעים – נעשית בידי רוב מוחלט של אמצעי התקשורת וולונטרית, לא מכפייה. צנזורה עצמית כזו היא ביטול מוחלט של תפקיד התקשורת: במקום לשמש כלב שמירה של הדמוקרטיה, היא משמשת ככלב שעשועים של השלטון".
האם אתה שותף להרגשה שהתקשורת מחפשת את השעיר לעזאזל התורן ותמיד נציגי המגזר הערבי מועמדים טובים לתפקיד? אתה חש עוינות ורצון להציג אתכם כחשודים שצריכים להתנצל ולהצטדק ולהתאים את עצמכם לקונצנזוס התומך במלחמה?
"חוששני שזה אכן המצב – כדי ליצור אחדות (מזויפת, יש לציין) מחפשת התקשורת את אלה "שמחוץ לעדר" כדי להתנגח בהם, ובכך, לחזק כביכול את אותה "אחדות". לא משנה כמה פעמים ובאיזו חריפות נצא נגד החמאס ופשעיו, ימשיכו להשמיץ ולתקוף אותנו בתקשורת. גם זה חלק מהתגייסותה הבלתי ביקורתית לצד המשטר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה