בארץ

חוק האפליה: בכירי המשק הישראלי במכתב חריף לנתניהו

"אנו רואים בדאגה את הפרסומים אודות פגיעה באוכלוסיות בחברה הישראלית ומודיעים שנמשיך לפעול למען שוויון, סובלנות וביטחון לכל אחד ואחת. אנו תומכים בזכותם של עובדינו, חברי וחברות הקהילה הגאה וכל אדם אחר לשוויון זכויות מלא ולחיים ללא אפליה או שנאה על רקע מין, מוצא או נטייה מינית", נאמר במכתב
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בעקבות סערת חוק האפליה, בכירי המשק הישראלי פרסמו מכתב לכבוד ראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו ואלו הם הדברים:
"אנחנו, בכירים ובכירות במשק הישראלי, לא יכולים להמשיך ולעמוד מנגד לחדשות בימים האחרונים על הכוונה להתיר לבעלי עסקים ולגופים לבצע אפליה בין לקוחותיהם. אנחנו סבורים כי אנו מדברים בשמם של עשרות אלפי עובדים ועובדות, אזרחים ואזרחיות ישראלים מודאגים, השותפים לתחושה שאנו פסע מנקודת האל החזור.
אנו רואים בדאגה את הפרסומים אודות פגיעה באוכלוסיות בחברה הישראלית ומודיעים שנמשיך לפעול למען שוויון, סובלנות וביטחון לכל אחד ואחת. אנו תומכים בזכותם של עובדינו, חברי וחברות הקהילה הגאה וכל אדם אחר לשוויון זכויות מלא ולחיים ללא אפליה או שנאה על רקע מין, מוצא או נטייה מינית. לשיח המעודד אפליה, גזענות או להט״בופוביה אין מקום בקרבנו. אל לנו לשבת בצד, ולתת לשיח קיצוני לפגוע במה שבנינו כאן. במרקם הייחודי והמגוון שנוצר בחברה הישראלית. הרוחות הנושבות בימים אלו עלולות להחזיר אותנו אחורה, שנות אור אחורה, ואת ישראל יש להצעיד קדימה.
 
אנחנו שומעים יותר מדי קריאות לעזוב את המדינה ולצאת לרילוקיישן. אבל אנחנו רואים את עתידנו, עתיד החברות שלנו, ועתיד ילדנו - כאן. כי בין היתר, התיקון לחוק איסור האפליה ומה שהוא מסמל, הוא מהלך שמעבר לפגיעה אישית, עלול לפגוע בהתקדמות שלנו כחברה וכמדינה, להחזיר אותנו להסדרים מיושנים וארכאיים שאין להם מקום במדינה דמוקרטית כשלנו. זו מחויבותנו ואחריותנו כגופים עסקיים משמעותיים במשק הישראלי לצאת בקריאה חד משמעית – אין מקום לאפליה על רקע דת, גזע, מין או נטייה מינית. אנחנו קוראים לכל בעל ובעלת עסק להצטרף לקריאה ולא לאפשר את הפגיעה הזו. כולנו ערבים זה לזו וחיים פה ביחד; כבני אדם, כישראלים וכחברים האחד לשנייה".
על החתום:
יואל בר-אל, יו״ר ומייסד טראקס
גיא טיטונוביץ׳, מייסד ומנכ״ל CHEQ
משה ליפסקר, מנכ״ל אימפרבה (Imperva) ישראל ומנהל מו״פ עולמי
דן עדיקא, מייסד ומנכ״ל Walkme
ליאור וילצ׳ינסקי ורמי גבאי, מייסדי morning של חשבונית ירוקה
תומר לוי, מנכ״ל Logz.io
בן רבינוביץ׳, מייסד ומנהל קרן ההון סיכון amiti ונצ׳רס
דותן לזר, מנכ"ל ומייסד שותף של חברת הספורט-דאטה LSports
לינוי בכור ויצחק חזות, מנכ״לים משותפים MyGenes
אור לנצ׳נר, מנכ״ל BrightData
ערן טל, מנכ״ל Volta Solar
ליאור שליו, מנכ״ל Simpligood
דקל סקופ, מנכ״ל AccessiBe
יפתי קרזנר, מייסד שותף ונשיא חברת Kissterra
בני אברהם, מנכ״ל Okoora
הד קובץ, מנכ״ל Silverfort
גיל פקלמן, מנכ״ל Atera
איתן קייט, מנכ״ל Road2
רועי און, מנכ״ל ומייסד שותף Cervello
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה