תקשורת ומדיה

פאודה מפגיזה: כמעט 15% ב-yes לפרק סיום העונה

19 הפקות ישראליות של החברה יעלו השנה לאוויר. המנכ"ל אילון מבקר את המדינה שאינה מעודדת יצירה מקורית, למרות ההכנסות שהניבו לה
אלכסנדר כץ |  1
פאודה (צילום אוהד רומנו)
חברת הלוויין yes חושפת באופן יוצא דופן - אבל כבר פעם שנייה העונה - את נתוני הצפייה של הסדרה פאודה, שאמש (יום א') הסתיימה העונה השנייה שלה. קובי גל-רדאי, סמנכ"ל התוכן yes, אמר במהלך מסיבת עיתונאים להצגת הפקות המקור שלה ל-2018, כי הרייטינג של תכנית הדגל שלהם עמד על 14.7% מבין כלל בתי האב המחוברים K-yes, עם חשיפה גבוהה יותר מחלק מתכניות הריאליטי בערוצי השידור שהפך אותה לאחד המשדרים הנצפים ביותר בפריים-טיים בטלוויזיה - כך לדברי החברה. רייטינג פרק הפתיחה של העונה עמד על 12%.
יש להתייחס לנתון זה בזהירות. מדובר כאמור על נתון בקרב לקוחות yes בלבד, משום שהסדרה אינה משודרת מחוץ לגבולות החברה. על פי דוחות החברה לרבעון השלישי של 2017 (דוחות 2017 טרם פורסמו, א"כ), מספר לקוחות yes עומד על 597 אלף בתי אב. בחישוב של כמעט 15% רייטינג מבין כלל בתי האב, המספר מצביע על כ-90 אלף בתי אב שצפו בפרק הסיום. ואולם, בניגוד לנתונים של הוועדה הישראלית למדרוג שבוחן גם את מספר הפרטים (אנשים בודדים) הצופים בתכנית כזו או אחרת, ומודד צפייה רק ככזו שהיא מעל 3 דקות, בנתונים של yes אי אפשר לדעת כמה בפועל צופים בתכניות, וגם שדילוג בין ערוצים עשוי להיכלל כצפייה. 
באירוע היום חשפה החברה 19 הפקות ישראליות חדשות, בהן 9 הפקות מקור חדשות - סדרות דרמה קומדיות ודוקו-ריאליטי, 4 הפקות מקור תיעודיות חדשות שמיועדות לשידור ב-yes דוקו וכן 6 עונות ממשיכות לסדרות שכבר שודרו. 
מנכ"ל yes, רון אילון, קבע במהלך האירוע כי ישראל הפכה להיות TV start-up nation, וחשף כי הסכום שהכניסה תעשיית הטלוויזיה המקומית בשנים האחרונות ממכירת הפקות ישראליות וזכויות לפורמטים המבוססים על תוכן מקורי, עמד כ-400 מיליון שקל. לדבריו, "משרדי הממשלה אינם עושים די כדי לתמוך במימון הפקות המקור, באופן שימשיך את תנופת התעשייה בשוק המקומי והעולמי. במקום לאפשר הטבת מס כפי שניתנה לטבע, כיל וצ'ק פוינט, הממשלה מקפידה לגבות אחוז שנתי קבוע רק מהכנסותיהם של 2 גופי השידור הרב-ערוצי היחידים בישראל, yes ו-HOT המשקיעים סכומי עתק בהפקות מקור. לפיכך", קרא אילון למשרד האוצר ומשרד התקשורת "להעניק לחברות הטבת מס משמעותית, בשיטת גבייה שתחול על כל החברות בשוק. דרך הפעולה הזה, לא רק שתיתן עוד אוויר לתעשייה המקומית, אלא תניע לעוד ועוד שיתופי פעולה בינ"ל להצלחות ולגאוות". בלי ההתערבות הזו, אומר אילון, "יקטנו הסיכויים שלישראל תהיה בקרוב עוד "פאודה" להתגאות בה".


תום יער (צילום: אלכסנדר כץ)
בין הסדרות שיעלו במהלך 2018 ונחשפו באירוע: הדרמה הקומית-מוזיקלית 'המנצח' בכיכובם של ליאור אשכנזי, דבל'ה גליקמן, שי אביבי, שירה האס ועוד, אודות מוזיקאי מפורסם שעוזב קריירה מפוארת בחו"ל כדי לנצח על חבורת הזמר של מתנ"ס מקומי; הדרמה הקומית 'על הספקטרום' שבמרכזה דמויות של צעירים על הספקטרום האוטיסטי החולקים דירה משותפת; הסדרה 'הנוכלות' עם כוכבות 'אחד העם 1' האחיות מירי ותקווה (אילן פלד ויעל פוליאקוב); הקומדיה 'מייקל' על משפחה ביזארית המבוססת על מופע הקאלט המצליח; 'תום יער עושה בגרות' ועוד. עונות חדשות צפויות לפאודה, ל'תאג"ד', 'כבודו', 'השוטר הטוב', 'רון' ול'האחיות המוצלחות שלי'. 
ערוץ yes דוקו חשף גם כמה מהפרויקטים שישדר, בהם סדרת דוקו שמלווה פוליטיקאים ישראלים בהם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר האוצר משה כחלון. קטע מהסדרה ששודר במסיבת העיתונאים, מראה כיצד מדיח כחלון את אבי גבאי מתפקיד מנהל הקמפיין כ-50 ימים לפני הבחירות, לאחר שהמפלגה קורסת בסקרים. את גבאי החליף ליאור חורב, וכחלון אומר שיעשה כל מה שחורב יאמר לו, כולל ללכת להפגין מול בנק הפועלים. 
תגיות yes | YES דוקו | פאודה
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פיצוץ
    נתי 03/2018/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סדרה מס 1
    סגור