תקשורת ומדיה

בכירה בנטפליקס: "מנוי שלנו צופה שעתיים ביום בבינג' ב-TV"

סגנית נשיא התוכן המקורי של ענקית הסטרימינג סינדי הולנד, שוחחה עם מנכ"ל קשת אבי ניר בכנס INTV. הולנד הסבירה גם מה עשוי להוביל להורדת תכנית מן האוויר
אלכסנדר כץ | 
מנכ"ל קשת אבי ניר עם סינדי הולנד, סגנית נשיא התוכן המקורי של נטפליקס, בכנס INTV (צילום יח"צ קשת)
כנס INTV השנתי של קשת נפתח הבוקר (יום ב') בשיחה בין מנכ"ל קשת אבי ניר לבין סינדי הולנד, סגנית נשיא התוכן המקורי של נטפליקס, שחשפה קצת נתונים על החברה בה היא עובדת, קבלת החלטות, התכנית העסקית של נטפליקס לעתיד, השימוש של החברה בדאטה ועוד.
על קצב צמיחת המנויים סיפרה הולנד כי מספרם עומד כרגע על 139 מיליון ברחבי העולם, שהם כ-300 מיליון צופים בפועל, ולפיכך יש עוד מקום לצמיחה, אבל כדי לעשות כן יש להוסיף ולייצר תכנים שפונים ומעניינים קהלים מגוונים. "דאטה, תוכן וטכנולוגיה - אי אפשר להצליח ללא התלות ההדדית של המרכיבים הללו האחד בשני", אמרה, "אנחנו מאמינים שגם אנחנו, נטפליקס, נגדל. חלק מה-DNA שלנו הוא לקבל החלטות מהר, מהסיבה הזו אנחנו לא עושים פיילוטים, וככל שהתוכן עצמו יותר ספציפי ואותנטי – כך יש לו יותר סיכוי להצליח בעולם".
ביחס להרגלי צפייה, סיפרה הולנד שהצופה הממוצע מבלה כשעתיים ביום בצפייה בנטפליקס, מקבל החלטה בנוגע לשאלה האם לצפות או לא בסדרה של נטפליקס - תוך שניות ספורות, ובדרך כלל מסיים סדרה אחת בבינג' לפני שמתחיל צפייה בסדרה אחרת. הולנד הוסיפה עוד כי בסופי שבוע ובחגים הצפייה בתכני נטפליקס גדלה, באופן טבעי, שכן לאנשים יש יותר זמן פנוי. לדבריה, רוב המנויים של נטפליקס עדיין צופים בשירות דרך מסכי הטלוויזיה, לפחות בארה"ב, כאשר מחוצה לה יש שימוש מעט יותר גדול במובייל או בטאבלט. "המובייל צומח, אך עדיין הטלוויזיה היא זו שמובילה בצפייה", סיפרה.
בנוגע לרכישות החברה, אמרה הולנד כי "80% מהרכישות של נטפליקס היום הן מחוץ לארה"ב, כך שיש אצלנו מיקוד על אספקת תכנים למדינות ועל ייצור התכנים האלה במדינות עצמן. פעמים רבות תכנית נוצרת עבור טריטוריה מסוימת אך לבסוף קוצרת הצלחה בינ"ל, כדוגמת נרקוס שנוצרה עבור מרכז אמריקה והצליחה כידוע ברחבי העולם... סמים ופשע זה נושא שתמיד עובד, בכל מקום בעולם", צחקה והוסיפה: "המקרה של 'נרקוס' נתן לנו את הביטחון להמשיך ולהשקיע בתוכן שאינו דובר אנגלית".
"מהן התכניות ש'עשו' את נטפליקס?", שאל ניר, וזו ענתה: "כשהתחלנו את הדרך הייתה לנו תחושה חזקה שהדבר הראשון שניצור יגדיר את המשמעות של תוכן מקורי בנטפליקס. אז כשרכשנו את בית הקלפים, לא הייתה לנו אסטרטגיית תוכן - הסדרה הגיעה אלינו בטעות, אני הכרתי אותה עוד בגלגול קודם כשניסו לעשות ממנה טרילוגיה ב-BBC. הציעו לנו את זה, ותוך 11 ימים סגרנו את העסקה. זו הייתה אחת העסקאות היותר חשובות שלנו. ההצלחה של כתום זה השחור החדש למשל הפתיעה את כולם. איכשהו כולם ציפו ש'בית הקלפים' תצליח, כי כשדיוויד פינצ'ר עושה משהו, הוא מצליח, אבל את ג'ינג'י כהן הכירו רק מהעשב של השכן וזו הייתה תכנית על כלא, עם נשים מכל מיני רקעים, וזה היה הימור".
לשאלתו של ניר "איך מחליטים לבטל סדרה", השיבה הולנד: "שכשיוצרים מאסה גדולה של תוכן, צריך גם לבטל חלק. אבל למעשה, כשאנחנו מחליטים להשקיע בסדרה, יש לנו צפי של גודל הקהל אליה הסדרה מיועדת, ואם היא לא עומדת בצפי, זו עשויה להיות סיבה להוריד אותה. בדרך כלל אנחנו יודעים תוך שבוע או 28 יום לאיזה כיוון זה הולך".
כנס INTV שמקיימת קשת זו השנה השישית ברציפות, מושך אליו כ-200 משתתפים מתעשיית הטלוויזיה בעולם. בין משתתפי הכנס השנה אפשר למצוא את גיל גולדשיין - המפיק זוכה האמי של 'משפחת קרדשיאן'; גרג ברלנטי - המפיק הראשי של 'ריברדייל' ו"את'; אמי אנטליס - סגנית נשיא מחלקת פיתוח התוכן והטאלנטים של CNN העולמית; אלכס מהון - מנכ"לית ערוץ 4 הבריטי; דיויד סטאף - נשיא אולפני הטלוויזיה של CBS; ג'ולי כהן - הבמאית של RBG; ועוד. בין הנושאים שהכנס עוסק בהם השנה, ניתן למנות את התמודדות הברודקאסטים בעולם עם ענקיות הסטרימינג והטכנולוגיה, עידן עליית הדוקו, המגמות העתידיות של עולם המדיה, שוק התוכן העולמי המשתנה, ז'אנר השורט פורם, איך הקולנוע משנה את פני הטלוויזיה, התוכן הישראלי והצלחתו בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה