תקשורת ומדיה

הארץ צפוי לחשוף היום: יש לנו כ-110 אלף מנויי פרינט ודיגיטל

לרגל חגיגות ה-100 לעיתון הארץ, המו"ל עמוס שוקן "פותח ספרים" - בכל הנוגע למספר המנויים כמובן. בנוסף, להארץ יש גם כ-24 אלף מנויים לעיתון ולאתר בשפה האנגלית
אלכסנדר כץ |  3
הארץ TheMarker (צילום סריקה)
מספר המנויים של הארץ עומד על כ-110 אלף – כך עולה מנתונים שקבוצת הארץ-TheMarker צפויה לפרסם היום (יום ג'). מספר זה כולל את מנויי העיתון המודפס ואת ומנויי הדיגיטל בשפה העברית. על נתונים אלה יש להוסיף גם המנויים לשירותים בשפה האנגלית - העיתון והאתר, עם עוד כ-24 אלף מנויים. הבוקר צפוי הארץ לפרסם הנתונים, לרגל חגיגות ה-100 לעיתון.
הנתונים הללו מתייחסים ללקוחות שונים, כלומר לקוח לפרינט הארץ שהוא לקוח גם לשירות הדיגיטל, נחשב לקוח אחד ולא שניים.
בהארץ רואים בפרינט ובדיגיטל כמקשה אחת, וזו גם הסיבה שמו"ל העיתון עמוס שוקן, מסרב בשיחה עם אייס לפלח את הנתונים: "אנחנו מפרסמים את נתוני המנויים יחד, וזה יותר ממה שעיתונים אחרים עושים".
ואכן, העיתונים והאתרים האחרים לא חושפים נתוני מנויים, למעט ישראל היום, שמפרסם את מספר העיתונים המודפס, אולם מדובר כמובן בעיתון שמחולק חינם. 

והחלוקה: 2/3 לטובת הפרינט

הערכות גורסות כי החלוקה עומדת על שני-שליש לטובת הפרינט ושליש לטובת הדיגיטל: כלומר כ-70 אלף מנויים לעיתוני הארץ ו-40 אלף למוצרי הדיגיטל. אתר הארץ עבר לחומת תשלום במארס 2013, ובאפריל 2018 עבר גם אתר TheMarker. הערכות בחודשים הראשונים לפעילות חומת התשלום במרקר גרסה כי היא הניבה כמה אלפי מנויים חדשים.  
בסוף 2018 פורסם באייס סקר שערך תוכניסט לגבי עמדות הציבור בכל הנוגע לתוכן פרימיום בדיגיטל. מהסקר שהתקיים בקרב 2,214 נשאלים במדגם ארצי (אך לא מייצג של כלל האוכלוסייה הישראלית לפי פילוחים של מגדר, גיל, לאום ועוד) עולה כי 91% מהנשאלים משלמים כיום על מנוי אחד לפחות לתוכן דיגיטלי, מתוכם 59% עם 1-2 מנויים, 27% עם 3-4, ו-3.5% עם 5 מנויים ואף יותר, אבל נתונים אלה לא אמורים ליצור איזושהי רוממות רוח בקרב אתרי החדשות למיניהם.


מדוע? כי רק 15% מהנשאלים אמרו כי לגיטימי מבחינתם לשלם עבור תוכן חדשותי, מול כמעט 70% עבור ספרים, 78% עבור מוזיקה, ו-85% עבור וידאו וסדרות.
בסקר היו גם חדשות עבור TheMarker: עלה ממנו כי 27% מהנשאלים אמרו שהיו רוצים מנוי ליומון הכלכלי של קבוצת הארץ, אבל המחיר – כ-50 שקלים - יקר להם. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זו לא שקיפות, זאת בדיחה (ל"ת)
    נו באמת... 06/2019/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    חלק גדול מהמנויים זה עובדי מדינה שמקבלים במימון מלא (ל"ת)
    בוא נדבר תכלס 06/2019/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    כמה מנויים רק לסופ"ש? (ל"ת)
    זו השאלה, אם שקיפות 06/2019/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור