תקשורת ומדיה

סוכנות משפיענים הציעה 300 שקל למשתתפים בכנס של גנץ

SHARE פנתה למשפיענים כדי שישתתפו בכנס ויפרסמו ממנו פוסטים וסטורי. כחול לבן: "מעולם לא הוצע תשלום או תמורה על השתתפות, סיקור או פרסום הכנסים". SHARE: "אחד העובדים החליט על דעת עצמו להציע כסף למשפיען. העניין מטופל"
אלכסנדר כץ |  8
בני גנץ (צילום ג׳יין פיינמר)
הקמפיין הישנוני במקצת של כחול לבן מנסה לקבל זריקת מרץ באמצעות משפיעני רשת, האפיק הכי צומח כיום בשוק הפרסום. לאייס נודע כי סוכנות התוכן והמשפיענים SHARE מנסה לגייס משפיענים ברשתות החברתיות, כדי שייקחו חלק בכנס שמקיים יו"ר המפלגה ח"כ בני גנץ בתל אביב.
המטרה של המפגש, שצפוי להתקיים ביום שני הבא באחד הברים בתל אביב, היא שאותם משפיענים יעלו פוסטים וסטורי מהמפגש הבלתי-אמצעי עם גנץ, בתקווה שהתכנים יהפכו לוויראליים. 
בהתכתבות בין גורם ב-SHARE לאחד המשפיענים, ושהגיעה לידי אייס, נכתב: "מגיעים, מדברים איתו קצר, שומעים מה יש לו להגיד. פוסט וסטורי". בהמשך נכתב: "הרעיון בסטורי ובפוסט זה להראות שהיה מפגש, שהיה משהו מיוחד ואקסלוסיבי רק לכם... לא רוצה שתגידו תבחרו כחול לבן או משהו בסגנון, פשוט שהיית חלק מהמפגש".
במהלך שיחת הוואטסאפ בין SHARE לבין המשפיען, נמסר לו כי התשלום עבור ההשתתפות הוא 300 שקלים לאדם. ואולם בכחול לבן עומדים על כך שההתקשרות המסחרית עם SHARE הייתה רק עבור ארגון האירוע והתשלום עבור מקום ההתכנסות. גם בחברת SHARE אומרים כי מתחילת ההתקשרות דובר על כנס ללא תשלום למשפיענים, במטרה להכיר להם גנץ - ולא רק לאלה התומכים בו. 
במכתב ששלח מנכ"ל SHARE גיא שלו לכחול לבן לאחר פניית אייס בנושא, צוין במפורש כי "המשפיענים אינם מקבלים תמורה עבור המפגש המדובר והעלאת התוצרים. התשלום לחברה מהווה תשלום עבור דמי ניהול לארגון הכנס וניהול האופרציה". 
מכחול לבן נמסר לאייס: "יו"ר כחול לבן בני גנץ וחברי רשימת כחול לבן קיימו בתקופה האחרונה מאות מפגשים, סיורים וכנסים עם הציבור, ופגשו למעלה מחצי מיליון ישראלים, בדרך להחלפת השלטון ב-17.9. הכנסים של המועמד לראשות הממשלה בני גנץ מלאים עד אפס מקום, באזרחים ומובילי דעת קהל. מעולם לא הוצע על ידי כחול לבן או מי מטעמה תשלום או תמורה מכל סוג שהיא על השתתפות, סיקור או פרסום הכנסים".
מסוכנות SHARE נמסר: "מהיום הראשון בו עלה רעיון לערוך כנס משפיענים, הובהר לנו על ידי כחול לבן כי כנס כזה יכול להתקיים אך ורק עבור תומכי בני גנץ בלבד ואך ורק עבור משפיענים שישמחו לפגוש את ראש הממשלה הבא וללא עלות, אלא כחוויה חד פעמית. לצערנו אחד העובדים החליט על דעת עצמו להציע כסף למשפיען ואנו בבדיקה האם עשה זאת גם כלפי משפיענים אחרים. העניין מטופל פנימית בחברה מול העובד. אנו מתנצלים בפני כחול לבן שכך קרה בניגוד מפורש לבקשתם ולהגדרתנו על תהליך העבודה בקמפיין".

למה לא למכור מועמדים לראשות ממשלה באמצעות משפיעני רשת?

מרב העניין במערכות הבחירות האחרונות עבר מהמדיה המסורתית לדיגיטלית – ובעיקר לרשתות החברתיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הקיף עצמו בחבורת צעירים שהפכה את הבוס לכוכב רשתות עם סטטוסים, ציוצים וסרטונים מגה-ויראליים, ואולם דווקא תחום המשפיענים – שהולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, לא הצליח לדרוס רגל במערכת הבחירות.
תמוה שבבחירות בהן תמיד מיישמים את הכלים החדשים בתחום הפרסום, לא עושים שימוש במשפיענים (שאחרי חלקם עוקבים עשרות ומאות אלפי גולשים). דווקא תחום המשפיענים -  מהצומחים בעולם הפרסום - לא מיושם בקמפיינים של המפלגות, והרי - אם מוכרים את נתניהו ואת גנץ כמוצר, וכיום מוכרים מוצרים באמצעות משפיענים, מדוע לא למכור מועמד לראשות ממשלה באמצעות משפיענים?
כמובן שמהלך כזה עשוי להעלות סוגיות שונות - כגון פרסום בתשלום אצל משפיענים, ואולם, המפלגות צריכות להתחיל לאמץ את האפיק הזה, מהמשפיעים בעולמות הפרסום.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    כמה עולה להיות ראש ממשלה
    מנשה 09/2019/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק המחשבה שאתה יכול לקנות מצביעים
    סגור
  • 5.
    עם כל הכבוד גנץ לא ראוי להיות ראש ממשלה
    Ya8 09/2019/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אין סיכוי רק נתניהו אין מחליף גנץ לא מתאים חבל על הזמן
    סגור
  • 4.
    מעדיפה כבר לחיות בברלין בלי ביבי והימין שלו והכיבוש
    נירה 09/2019/05
    הגב לתגובה זו
    0 6
    אין למחנה השפוי הדמוקרטי שמתנגד לכיבוש היהודי בפלסטין הכבושה ולביבי יחד עם המתנחבלים המשיחים שלו מה לעשות פה יותר צריך לעבור לגור בברלין או במקום אחר באירופה אין לנו עתיד פה.
    סגור
  • פלסטין התאבדה, לחצה על ההדק
    סמלן מצוי 09/2019/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחח סע, סע לעזה ולחברים שלך לא נתגעגגע
    סגור
  • מה הבעייה? מוותרים עלייך ועל שכמותך ועכשיו (ל"ת)
    יוני א 09/2019/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    משפיענים בתחת שלי. (ל"ת)
    משפיענים 09/2019/05
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 2.
    אוי לנו אם זו האלטרנטיבה (ל"ת)
    אחד 09/2019/04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 1.
    שאלה
    מיכאל 09/2019/04
    הגב לתגובה זו
    8 3
    האם זו החברה שהמנכל שלה איחל דברים נוראיים לשף ולאישתו?
    סגור