תקשורת ומדיה

למה בחדשות 13 טענו שגרוטו נגד מסכות הבד, בעוד הוא עצמו טען בדיוק אחרת?

ב'מהצד השני' תהה גיא זוהר איך יכול להיות שפוש שנשלח מאפליקציית החדשות ב-12 בצהריים, הופרכה על ידי הפרופסור חצי שעה לאחר מכן בראיון לרדיו בה הוא טוען כי מסכות הבד כן יעילות?
כפיר אדר | 
גיא זוהר מהצד השני (צילום צילום מסך כאן 11)
אם כבר בשעות הצהריים המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור גרוטו, הסביר שמותר ואף רצוי לעטות מסכות בד על הפנים, אז למה לאורך כל היום בתקשורת דיווחו שהוא הורה להימנע מהן בגלל המוטציות? גיא זוהר תהה על כך הערב (שני) ב'מהצד השני' ונתן זווית מעניינת.
זוהר ציין תחילה: "סיפורנו מתחיל בהודעה מתפרצת, פוש, מטעם חדשות 13". כאן הוצגה ההודעה שגורסת כי גרוטו מבקש להמנע משימוש במסכות בד ביתיות בעקבות המוטציה. "אוקיי, פוש זה פוש, ואם הפוש אומר שגרוטו אמר, אז כנראה שנצטרך לדבר על זה...כל היום".
כאן הוצגו הקטעים במהדורת החדשות של 12, 13 שמדווחים על על האזהרה. זוהר ציין: "בחדשות ציטטו שוב ושוב את פרופסור איתמר גרוטו אומר שמסכות הבד אינן יעילות נגד המוטציה ושצריך לעבור למסכות כרורגיות. ולא רק גרוטו, מסתבר שגם משרד הבריאות הוציא הודעה שלפיה מסכות הבד אינן יעילות נגד המוטציה".
ב'הכל כלול' שאלו בנושא הזה וטענו: "זה לא אנחנו עוסקים בספקולציות, גרוטו אמר בבוקר שמסכות הבד שרבים משתמשים בהם, הוא אומר שהן לא יעילות בפני המוטציה". זוהר שאל: "הוא, זה לא אנחנו עוסקים בספקולציות, זה משרד הבריאות. רגע, אבל מה גרוטו אמר על מסכות בד? אנחנו לא יודעים מה הוא אמר לכתב רשת 13, אבל אנחנו כן יודעים שחצי שעה אחרי הודעת הפוש הוא נדרש להסביר ברשת ב'".
כאן נשמע קטע מהראיון, בו גרוטו מסביר שמסכות בד "כן יכולות לעזור". זוהר שאל: "כן יכולות לעזור? הבעיה היא לא בבד, פשוט צריך להכין אותן לפי התקן? אה, מסתבר שהן גם יעילות, אין קשר למוטציות. אנחנו לא יודעים מה קרה בשיחה בין גרוטו לכתב של חדשות 13 שהוציא את הפוש ב-12 בצהריים, אבל חצי שעה אחרי אפשר היה לשמוע מגרוטו שאפשר להשתמש במסכות בד בלי קשר למוטציות, חבל זה היה חוסך הרבה דיבורים מיותרים באולפן. כי אם כבר מדברים ללא מסכה, עדיף שיהיה בזה טעם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה