דיגיטל וטק

הרשת החברתית בוחנת: חסימת פוליטיקה בפיד

אחת הרשתות החברתיות הגדולות בעולם החלה לנסות אפשרות חדשה להסתרת פוסטים פוליטיים בפיד. האם מדובר בשינוי מבורך או בניסיון למנוע מהמשתמשים דיון רציני ללא תיווך התקשורת המסורתית?
יאיר מור |  1
רשתות חברתיות (צילום freepik)
הרשת החברתית העסקית לינקדאין בוחנת בימים אלה אפשרות חדשה: סינון של תכנים פוליטיים מהפיד, כך חושפת כתבת הוול סטריט ג'ורנל, ג'ואנה סטרן. סטרן היא אחת מהמשתמשים בארה"ב שקיבלו בחודשים האחרונים גישה לאפשרות החדשה ברשת החברתית, המסתירה לדבריה "תוכן אודות מפלגות ומועמדים פוליטיים, תוצאות בחירות, יוזמות הצבעה ועוד".
"אם הם יחליטו שזה שימושי, אם זה עוזר להם להשיג באופן טוב יותר את מה שהם מנסים להשיג בלינקדאין – נוציא את זה למשתמשים נוספים", אמר מנכ"ל הרשת החברתית, ראיין רוסלנסקי, בראיון לסטרן. הוא רמז כי הסיבה להוספת האפשרות החדשה היא פעילות מוגברת של בני "דור ה-Z" ברשת החברתית הממוקדת בעיקר ביחסי עבודה. "אנחנו רואים רבים מדור ה-Z המצטרפים לרשת כרגע, ואנחנו רואים את הפלטפורמה מתפתחת רבות כדי להתאים להם".
לדבריו, הרשת, שנרכשה על ידי מיקרוסופט לפני 5.5 שנים תמורת 26.2 מיליארד דולר, ראתה בתקופה האחרונה עלייה דרמטית בתחלופת מקומות העבודה בקרב צעירים – 70% יותר מבעבר, לעומת עלייה של 7% בלבד בתחלופת העבודות בקרב בני ה-55 ומעלה.
האפשרות החדשה, שכאמור כרגע זמינה רק למשתמשים מסוימים בארה"ב, נמצאת גם בתפריט האפשרויות לכל פוסט, תחת תת-תפריט "אני לא רוצה לראות את זה" ואז "אני לא רוצה לראות תוכן פוליטי", או בהגדרות הפיד שתחת הגדרות החשבון. החברה מציינת כי הסינון נעשה על ידי שילוב של זיהוי מילות מפתח אוטומטי, יחד עם סינון על ידי בני אדם ודיווחים שמתקבלים על ידי משתמשים.
הסתרת פוליטיקה בפיד היא אפשרות מעניינת מאוד: מצד אחד, היא עשויה לשים סוף לפלגנות והשיסוע הנפוץ בפידים ברשתות החברתיות. אך מצד שני, היא עלולה לשים סוף לעידן הדיון הציבורי הפתוח לכולם שהביאו איתן הרשתות החברתיות, ולהפוך כל אחת מהן למעין "ביצה" של תחום מסוים: לינקד-אין לעבודה, פייסבוק לתמונות של ילדים וחיות מחמד, אינסטגרם לצילומים עצמיים וטיקטוק לכל דבר שלא נכנס לשום "מגירה" אחרת.
לינקדאין נחשבת בישראל לרשת חברתית זניחה יחסית, אך עם יותר מ-800 מיליון משתמשים פעילים נכון לסוף 2021, היא הרשת החברתית הרביעית בגודלה במערב – אחרי פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. מספר המשתמשים שלה גדול יותר מפי שניים מזה של טוויטר (ולמעשה, אם סופרים רק את המשתמשים שטוויטר מאמינה כי הם אנושיים ולא בוטים, מדובר על פער של כמעט פי 4). הצעדים שלה עשויים להשפיע על התעשייה כולה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך לעשות חרם על חברה שמצנזרת את החברים בה. (ל"ת)
    רות 02/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור