משפט

שבעה וחצי חודשי מאסר לאשת העסקים ששיחדה ח"כ

בית המשפט גזר על ליהי סונק קופרלי שבעה וחצי חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשעה ששיחדה את חבר הכנסת דוד ביטן
מערכת ice |  1
דוד ביטן (צילום פייסבוק: דוןד ביטן)
בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (שלישי) על ליהי סונק-קופרלי שבעה וחצי חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, קנס של 30,000 שקלים, חילוט של 40,000 שקלים ומאסר על תנאי. קודם לכן קופרלי הורשעה במתן שוחד לח"כ דוד ביטן. כמו כן בית המשפט גזר קנס של 150,000 שקלים על חברת חצי חינם, שהורשעה באותה עבירה. בכך, קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון והעונש המוסכם בין הצדדים.
 
על פי כתב האישום המוסכם, סונק-קופרלי, מנהלת נכסי הנדל"ן של חצי חינם, ביקשה מביטן, שכיהן כיו"ר ועדת המשנה לרישוי ותכנון של הוועדה המקומית ראשון לציון, לסייע בקידום ענייניה של חצי חינם בכל הקשור להסדרת שימוש חורג בחניות ציבוריות סמוכות לסניפי הרשת בעיר ולהסדרת תשלום היטל השבחה בגין השימוש.
בתמורה לסיוע של ביטן בענייניה של חצי חינם, נענתה סונק-קופרלי לבקשתו, ונתנה לו באמצעות גורם ביניים מטעמו והמקורב לו, סך של 40,000 שקלים, בשיקים שנמסרו לפקודת עמותת "פינג פונג ראשל"צ בי"ס לקט רגל ולכדורגל". כזכור, ביטן מואשם בכך שלקח את טובות ההנאה באמצעות מקורב לו, אשר נתן את השיקים לעמותת הפינג פונג וקיבל כנגדם כספי מזומן.
התיק נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון, ומטופל על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה.
 
 ערן שחם שביט ממשרד בלטר, גוט, אלוני המייצג את ליהי סונק קופרלי וחברת חצי חינם מסר כי: ״אישור הסדר הטיעון מהווה הסכמה בדיעבד של הפרקליטות כי האישומים הראשוניים כלפי החברה וכלפי מנהלת נכסי הנדל״ן שלה היו מנופחים. שמחתי שמצאנו אוזן קשבת להעמדת הדברים על דיוקם. לחצי חינם ולליהי סונק קופרלי נגרם עוול גדול לאורך כל הפרשה. הסדר הטיעון משקף את הרף המינימלי של הנסיבות ואת העובדה כי המעורבות של החברה ושל ליהי היתה נמוכה ונקודתית״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זו שנתנה שוחד הורשעה
    רוברט 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה מקבל השוחד איש ציבור לא בכלא ?
    סגור