דעות

זירת העימות הישירה מול איראן - החלטה הזויה של מנהיגים חסרי אחריות

התקפת הקונסוליה האיראנית בסוריה סיבכה את ישראל מעל הראש עם שלוש זירות, ללא שום פתרון הנראה באופק, התקפה זו מקרבת את המלחמה האזורית הכוללת שאליה אנחנו לא מוכנים
האלוף במיל' יצחק בריק (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, יונתן זינדל)
השרים שרובם הם הדיוטות בנושאי ביטחון וצבא, מצפים מהצבא שיביא הישגים, לוחצים ולא מבינים למה ״הצבא החזק ביותר במזרח התיכון״ מדשדש כבר חצי שנה ברצועת עזה ולא השיג שום מטרה.
מנגד הפיקוד הבכיר של צה״ל ובתוכם גם שר הביטחון גלנט, לא רוצים לפגוע בדימוי של הצבא בעיני הציבור והדרג המדיני , לכן הם עושים פוזה שהם חזקים ולא מגלים את האמת העירומה שהם חלשים, ואינם מסוגלים להביא את התוצאות הרצויות.
 
בפרדוקס הזה המדינה והאזרחים הם המפסידים העיקריים, בכל מפגש של הרמטכ״ל עם השרים בממשלה, אלה מטיחים ברמטכ״ל מדוע הוא לא מביא את ההישגים המצופים ולא עומד בהשגת המטרות, כאשר הם משוכנעים שלצבא יש את היכולות.
לעומת זאת משיב הרמטכ״ל ואומר להם קצת סבלנות, יש תוכניות והכל יבוא על מקומו, מבלי שהרמטכ״ל חושף בפני השרים את הסיבות האמיתיות והעיקריות לאי הצלחתו  של הצבא להביא את התוצאות הרצויות במלחמה מול החמאס והחיזבאללה. 
הסיבות האמיתיות הם חוסר יתירות של כוח יבשתי להחליף כוחות אשר יוצאים מהלחימה, והשטחים ברצועת עזה לאחר כיבושם נשארים ריקים מחיילים, ונתפסים מחדש ע״י החמאס, כך זה קרה בעיר עזה, ג׳בליה, סג׳עייה, זיתון ולאחרונה גם בחאן יונס, בנוסף לכך השלטון האזרחי של החמאס לא הוחלף וזה מאפשר לחמאס להשתקם מחדש ביתר קלות.
אז מה הציבור צריך להבין מההצגה המופרכת הזו של הדרג המדיני ושל הדרג הצבאי המתרחשת מדי יום לנגד עיניו.
מצד אחד של הבמה עומדים השרים שרובם הדיוטות בנושאי צבא וביטחון ומשוכנעים שרק הרמטכ״ל  צריך לרצות והכל יבוא על מקומו.
ומצד שני עומדת מערכת הביטחון, שר הביטחון גלנט, הרמטכ״ל הרצי הלוי והאלופים, ומספרים לדרג המדיני סיפורים על יכולותיהם המצוצות מהאצבע, על מנת לשמר דימוי של צבא חזק, ולדבריהם עוד  מעט קט, הכל יבוא על מקומו.
כתוצאה מהדיונים העקרים וחילופי הדברים הלא רלוונטים בין הדרג המדיני לדרג הצבאי המלחמה ממשיכה ללא סוף והופכת למלחמת התשה שיכולה להמשך שנים רבות, ואין רואים באופק את סיומה. 
במקביל גם החיזבאללה לא יפסיק להילחם עד שלא תפסק הלחימה בדרום מול החמאס, עקב כך יש לנו מאות אלפי עקורים מביתם בצפון ובדרום, ובינתיים לא רואים אפילו קצה חוט לפתרון.
לא מספיק שצה״ל מדשדש כבר חצי שנה ברצועת עזה ולא השיג שום מטרה - מיטוט החמאס ושחרור החטופים, מחליטים להכניס לזירת העימות הישיר גם את איראן. החלטה הזויה של מנהיגים שאיבדו כל בדל של אחריות, להתקיף את הקונסוליה האיראנית בסוריה. התקפה שסיבכה את ישראל מעל הראש עם שלוש זירות, ללא שום פתרון הנראה באופק, התקפה זו  מקרבת את המלחמה האזורית הכוללת שאליה אנחנו לא מוכנים באופן מוחלט. החלטות אלה לא לוקחות בחשבון את ההשלכות והמשמעוית.
מדינת ישראל ממשיכה לשלם מחירים כבדים מאוד באבדות ופצועים, במאות אלפי עקורים, בחטופים שמתים במנהרות החשכות והמחניקות, בכלכלה שקורסת,  בעולם שמסובב לנו את הגב,  ובביטחון לאומי שהולך וקורס. וכל זאת בגלל חבורה שאינה מבינה ואינה רוצה להבין את המציאות לאשורה, והם פועלים מהבטן ע״פ מציאות מדומה שאין בה אמת והרבה מאוד חוסר הבנה.
הדרך היחידה לפתרון היא להחליף את כולם באופן מידי.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בריק
    יוסי 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה בלתי נסבל עוף לנו מהחיים אם יש שחור ולבן אתה השחור זה מה שאתה רואה כל הזמן עוף לנו שלא נשמע עליך אתה היית מבקר המערכת וככזה אתה לעולם לא תחפש דברים טובים רק מה שרע מה שלא טוב די נמאסת
    סגור
  • 5.
    בריק
    יוסי 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בריק כולם טמבלים אתה חכם הבנו רק תעשה טובה תניח לנו לך הביתה לנכדים נינים ותלמד אותם מהטעויות של המנהיגים אבל דדדדדדי מספיק נמאס לנו ממך
    סגור
  • הביא לך את האמת בפרצוף, הא? תתמודד
    אריק 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בריק המבריק
    סגור
  • 4.
    שמאלני קיצוני (ל"ת)
    Ddd 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    הקנאה מעבירה אדם מדעתו
    זוכר את השואה 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתה חכם ומבין אבל לא כל החכמה בכיסך ואתה לא היחיד.דיי קלטנו אותך הבנו אותך אתה תמיד החכם האולטמטיבי שרואה לרחוק שאף אחד אחר לא רואה. לידיעתך כמוך עוד הרבה. הייה חזק ובריא ותנוח.
    סגור
  • 2.
    מאות אלפי עקורים! כאן הפסקתי לקרוא
    יוסף 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק שאלה: השרים לא מבינים בצבא. זאת אורמת שהם לא אשמים באסון שגרם הצבא וחוץ מזה: אבל הצבא מבין ברפורמה משפטית?
    סגור
  • למה הפסקת לקרוא? אין מאות אלפי עקורים?
    אריק 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי והיו שומעים לבריק עוד קודם, הוא צועק את זה עוד משנת 2014
    סגור
  • 1.
    התנתקות
    חליל 04/2024/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האלוף בריק חתם ב 29.04.2004 על מכתב האלופים בעד ההתנתקות
    סגור
  • המסלול והפחד שולטים במדינה
    המודעגת 04/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשה להאמין מה שאתה טוען
    סגור