דעות

קליק בייטס ותוכנות זדוניות: גוגל נלחמת ב"פרסום עוין"

האיסור לפרסום אופציות בינאריות ומטבעות דיגיטליים הוא חלק מהמלחמה שמנהלת גוגל, שהורידה 3.2 מיליארד מודעות ב-2017 והסירה 320 אלף בעלי אתרים מרשת הפרסום שלה
מור מריג' | 
גוגל (צילום לוגו)
פרסום דיגיטלי הוא חלק בלתי נפרד מהאינטרנט כיום - כל בעל עסק יכול להגיע לקהל הפוטנציאלי שלו בקלות וביעילות. אבל כדי שהמשתמשים ימשיכו להיות בסביבה, האינטרנט צריך להיות מקום בטוח מוגן ומועיל. "למרבה הצער", כותב סקוט ספנסר בבלוג הרשמי של גוגל, "זה לא בהכרח המצב".
כבר תקופה ארוכה שגוגל נלחמת במודעות שמפרות את התקנון שלה. ב-2015 למשל היא הסירה 700 מיליון מודעות. השנה המספרים קפצו בצורה דרסטית והיא מדווחת על 3.2 מיליארד מודעות שירדו מהאוויר. זה אומר בערך 100 מודעות פסולות לשנייה! לא רק זה, היא גם חסמה 320 אלף בעלי אתרים מרשת המודעות שלה כך שלא יוכלו להמשיך ולפרסם בה בעתיד. מי שירצה שלעסק שלו יהיה פרסום בגוגל, יצטרך להקפיד על המדיניות, אחרת הוא חשוף לחסימות וענישה.
במסגרת הדוח השנתי של החברה, גוגל פרטה את הסיבות שמביאות אותה לנהוג כך. למשל, 12 אלף מודעות הוסרו משום שהגיעו מאתרים ששכפלו תוכן מאתרים אחרים. 66 מיליון מודעות הוסרו כי השתמשו במלכודת קליקים (קליק בייטס), 48 מיליון מודעות הוסרו כי ניסו לגרום למשתמשים להתקין תוכנות לא רצויות ו-79 מיליון מודעות הוסרו משום ששלחו אנשים לאתרים שהיו מלאים בתוכנות זדוניות. 
גוגל מקפידה לעדכן את התקנון שלה ורק בשנה שעברה נוספו 28 תנאים חדשים למדיניות הפרסום שלה במטרה למזער התנהגות לא ראויה, אפליה, חוסר סובלנות ושפה בוטה ואלימה. 
"בין אם מדובר בתאונה חד פעמית ובין אם מדובר ברמאים שפועלים מזדון - מדובר בחוויה שלילית שפוגעת במערכת כולה. ב-15 השנים האחרונות השקענו בטכנולוגיה ושינינו את המדיניות כדי להלחם בהונאות ובמודעות שעלולות להזיק למשתמשים. משנה לשנה אנחנו משתפרים והתהליך הופך לקל ומהיר יותר".
כמו כן, גוגל הודיעה שהחל מחודש יוני 2018 היא תאסור פרסום שירותים ומוצרים הקשורים לאופציות בינאריות, קריפטוגרפיה ומטבעות דיגיטליים מתוך כוונה לא לתת במה למוצרים פיננסים לא מוסדרים או מפוקפקים.
"ככל שהאינטרנט הופך פתוח יותר - כך גדלות ההונאות. המגמות הצרכניות מתפתחות וכך גם שיטות העבודה שלנו כדי להגן על המשתמשים ולשמור על האינטרנט בטוח ומוגן. הסרת מודעות מזיקות תמשיך להיות בראש סדר העדיפויות שלנו".
מור מריג' היא מנהלת התוכן של קבוצת אנגורה מדיה שיווק דיגיטלי
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה