דעות

"החזרת הילדים לבית הספר - פקודה בלתי חוקית בעליל"

עם 2,000 נדבקים ביום, אין שום סיכוי שלא נגרום להידבקות נוספת ע"י פתיחת בתי הספר בכל הארץ. על ההורים לקחת אחריות ולהשאיר את הילדים בבית, כי המדינה לא תעשה זאת במקומם
פרופ' דב שוורץ |  8
פרופ' דב שוורץ (צילום מסך קשת 12)
שלוש החלטות התקבלו אתמול בקבינט הקורונה. הוחלט ליישם את מודל הרמזורים ולדחות את ההחלטה על סגר ל-10 בספטמבר, למרות שלדעתי יש להפעילה כבר היום. החלטה נוספת ומקוממת היא פתיחת שנת הלימודים. משרד החינוך החליט על חזרה גורפת לבית הספר גם בערים אדומות, בניגוד מוחלט לדעת צוות המומחים של הפרויקט ומשרד הבריאות.
בצה"ל יכול מפקד לעבור על הנחיית רופא רק במהלך קרב, זאת בידיעה שעליו לעמוד אח"כ לדין. אך לשר החינוך יואב גלנט אין שום סמכות לקבוע בנושא בריאותי, בדיוק כמו שהוא לא יכול להורות שמשפחות התלמידים לא ישלמו מס הכנסה. במקרה הזה, אם גלנט היה נשפט, לדעתי הוא היה מורשע, כי אין פה סיבות מקלות למעט אגו. מבחינתי החלטת שר החינוך שקולה לפקודה בלתי חוקית בעליל שדגל שחור מתנוסס מעליה.  
נחזור ל-17 במאי, אז התקבלה ההחלטה האומללה ביותר של מדינת ישראל, שהביאה אותנו למצב הנוכחי. באותו היום החליטו ראש הממשלה ביחד עם מנכ"ל משרדו ומנכ"לי האוצר והחינוך, להחזיר את כל התלמידים ללימודים בבתי הספר בבת אחת בלי קפסולות, בלי מורים נפרדים לכל קפסולה, בלי הסעות נפרדות לכל קפסולה, וזאת בניגוד לדעתם של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ושל פרופ' סיגל סדצקי.
שר הבריאות החדש יולי אדלשטיין הגדיל לעשות כאשר שחרר את הילדים מעטיית מסכות, בשל החמסין הגדול. על ההחלטות אלו בלבד צריך לפתוח ועדת חקירה. נראה שלא למדו כלום וממשיכים לעשות טעויות חמורות. על זה נאמר: על טעות בפעם הראשונה עוד ניתן לסלוח אבל כשחוזרים עליה בפעם השנייה זו טיפשות או פשע, או שניהם ביחד. אני קורא לראש הממשלה לעצור את המהלך ההזוי הזה ואם צריך, להדיח את שר החינוך מתפקידו.
כי כשיש לנו 2,000 נדבקים ביום, אין שום סיכוי שלא נגרום להידבקות נוספת ע"י פתיחת בתי הספר בכל הארץ. שמעתי את פרופ' ברבש מזהיר מפתיחת בתי הספר, אולי בתסריט של כיתות נמוכות בערים ירוקות. זה אולי סיכון סביר אך לא פיתרון.
כסבא ל-8 נכדים, אמליץ לשלושת בנותיי באופן חד משמעי – לא לשלוח את הילדים לבתי הספר. נקודה. וכפי שאני שומע - הרבה הורים מתכוונים לנהוג באופן דומה. במידה ותתארגן מחאה מול ביתו של השר גלנט (הארמון הידוע בעמיקם) אגיע לשם ואהיה בראש הדוברים. על ההורים לקחת אחריות ולהשאיר את הילדים בבית, כי המדינה לא תעשה זאת במקומם.
פרופ' דב שוורץ הוא ראש צוות מומחים בתחום הקורונה מאוניברסיטת בן גוריון, הוזמן לקבינט הקורונה. לשעבר המדען הראשי של הוועדה לאנרגיה אטומית.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    החכם באדם?
    ד.ש. 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד חכם מטעם עצמו (ואולי אשתו)
    סגור
  • 5.
    אלו הם חייך
    בן יהודה 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואילו הם חיי, אתה ממשיך לקבל משכורת, וחצי מליון אזרחים מובטלים. האם אתה מציע בגר עד אמצע השנה הבאה?
    סגור
  • 4.
    איש מסכן
    מאיר 09/2020/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הזוי, גס רוח, בטוח שאלוהים מדבר מגרונו העילג.
    סגור
  • 3.
    בלה בלה
    Lee 09/2020/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא שמעתי מה יש לך לומר על הפגנות האנרכיבטים שהתגודדו לא רק בלי מסכו אלא גל בלי חלר מהלבוש. את מי להעמיד למשפט? אולי גם אותך שלא הזדרזת להוקיע אותם.
    סגור
  • 2.
    קורונה
    אזולי 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא נכון אין הרבה נדבקים אנחנו ירדנו מ 12% ל 6% והבדיקות נעשות בערים אדומות מה מבצביעעל הרבה פחות,מצבנו טוב הרבה יותר מאירופה גם בתעסוקה יש היום 480 אלף מובטלים,ויש ביקוש ל 100.000 עובדים היום עכשיו כאשר 200.אלף מובטלים זה מה שהיה לפני הקורונה, קל להשחיר צריך לספר את האמת הקשה לשמאל הישראילי שמשקר כל הזמן.
    סגור
  • 3200 חיוביים ביום זו האמת. שבועיים מהיום עם פתיחת שנת
    רונית 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הלימודים נתחיל לספור מעל 10000 ועשרות מתים. מה קשור פה שמאל וימין? כמה אהבל אפשר להיות?
    סגור
  • 1.
    עברית שפה יפה
    אמא של בנות 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תמליץ לשלוש בנותייך ולא לשלושת בנותייך
    סגור
  • ועכשיו עשית טוב לעצמך? גאונת הדור. תתייחסי למה שנאמר. (ל"ת)
    רונית 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור