בריאות

מאמר בכתב עת לרפואה: "החטופות בסכנת אלימות מינית מיידית"

שתי רופאות ורופא מבתי החולים העמק ורמב"ם חתומים על מאמר שפורסם בכתב העת "לנסט", ובו קראו לאיגודים המקצועיים הבינלאומיים לגנות את פשעי המלחמה של חמאס. לדבריהם, "כל יום שעובר חושף את החטופים לסכנה". עוד תקפו את שתיקת ארגוני הנשים: "צביעות ומוסר כפול"
מערכת ice | 
הפגנות למען החזרת החטופים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שתי רופאות ורופא מבתי החולים העמק ורמב"ם פרסמו מאמר דעה נוקב ב"לנסט", מכתבי העת הרפואיים היוקרתיים בעולם, ובו קראו לשחרור החטופות הישראליות שנמצאות בסכנת אלימות מינית יומיומית. הכותבים קראו לאיגודים המקצועיים הבינלאומים לגנות באופן ברור את מעשי החמאס ולפעול לשחרור מיידי של החטופים הישראלים ברצועת עזה. 
מי שעומדות מאחורי המאמר הן​ ד"ר נועה זפרן, רופאה בכירה בחדרי לידה ומנהלת השירות לרפואה דחופה ביולדות וד"ר שירה ברעם, רופאה בכירה ביחידה לטיפול בליקויי פריון, שתיהן מהמרכז הרפואי העמק. המאמר נכתב בשיתוף עם פרופ' עידו שולט, מנהל יחידת אם ועובר בקריה הרפואית רמב"ם.
 
"כל יום שעובר חושף את החטופים לאלימות ולסכנה של תקיפה מינית", כתבו השלושה. "אנחנו מפצירים בכל ארגוני הבריאות הבינלאומיים, בייחוד ממי שמחויבים להגנה על בריאות נשים, לגנות את מעשי האלימות המינית של חמאס ולדרוש את שחרור כל החטופים המוחזקים ברצועת עזה". 
 
עוד קראו לארגוני הנשים ולמוסדות האו"ם לדרוש הגנה על זכויות נשים ולמנוע פשעי מלחמה המתבצעים על-ידי חמאס, "כאשר העולם החופשי ממשיך בשתיקתו". במאמר, שראה אור בחודש שעבר, מתחו הכותבות והכותב ביקורת חריפה על שתיקת הארגונים ועל הזמן הרב שחלף מרגע שהתבררה התמונה בדבר מעשי הזוועה של חמאס ועד להתייחסות ארגונים מובילים כמו ארגון הנשים של האו"ם.
 
"לקח לארגון הנשים של האו"ם כמעט חודשיים לפרסם גינוי לתקיפות האלימות של חמאס. שתיקת ארגוני הבריאות וארגוני הנשים מייצגת את הצביעות והמוסר הכפול של העולם הליברלי כלפי הפרת זכויות נשים בעימות הזה", כתבו הרופאים מישראל, וציינו החלטת עבר של האו"ם "שהגדיר בעבר אלימות מינית כפשע מלחמה ודרש הפסקה מוחלטת של כל פגיעה מינית באזרחים במהלך לוחמה". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה