מדדים ומחקרים

המדינות הטובות לנשים יזמיות: ישראל מובילה את העשיריה הראשונה

חברת מאסטרקארד פרסמה את "מדד הנשים היזמיות" השנתי. מדינת ישראל עלתה מהמקום הרביעי אשתקד, וכיום היא המדינה המובילה בעולם בקידום נשים. עוד עולה מן הדו''ח כי 87 אחוז מן הנשים בעולם שבבעלותן עסק חוו פגיעה בעקבות משבר הקורונה

מערכת ice | 
נשים בעולם העסקי (צילום freepik)
ישראל נמצאת במקום הראשון כמדינה הטובה ביותר עבור נשים יזמיות ברחבי העולם לשנת 2020, כך פורסם בדו''ח השנתי של "מדד נשים יזמיות", של חברת מאסטרקארד. זו השנה הרביעית בה הדו''ח מתפרסם, כאשר אשתקד מדינת ישראל דורגה במקום הרביעי. המדד בודק מה מניע את הנשים להצלחה, באילו שווקים יש את ריכוז העסקים הגבוה ביותר בבעלות נשים, מהם התנאים האופטימליים להצלחה ושגשוג, ומהם הגורמים המרכזיים העוזרים לקידום נשים, תוך כדי התמקדות בשלושה פרמטרים: קידום נשים, נכסי ידע בשילוב גישה למקורות מימון ותנאים סביבתיים של יזמות.
גם בדירוג "תמיכה בחברות קטנות ובינוניות" של נשים זינקה ישראל מהמקום ה-42 בשנת 2019, למקום הראשון בעולם בשנת 2020, וזאת בין היתר בזכות יוזמה של רשות החדשנות ששמה לעצמה יעד להכפיל במהלך השנתיים הקרובות את מספר הנשים היזמיות במדינה. מן המדד עולה כי ישראל מדורגת גבוה גם במונחים של "תמיכה בגורמים יזמיים" (מקום 9), זמינות כוח אדם מיומן והכלת כישלונות עסקיים. תל אביב היא אחת הערים המובילות בעולם כמיקום המועדף עבור חברות הייטק וסטארט-אפ. בנוסף ישנה עלייה של 31.9 אחוזים בכוונה להקים בישראל עסק בשלוש השנים הקרובות, בקרב האוכלוסייה הבוגרת והלא יזמית. מגמה זו נפוצה בעיקר בקרב מיעוטים ונשים.
על פי הדו''ח, המדינות המובילות בעולם כיום עבור נשים יזמיות הן מדינת ישראל, שנמצאת במקום הראשון. במקום השני ארצות הברית, במקום השלישי ניתן למצוא את שוויץ, במקום הרביעי, ניו זילנד, את החמישייה הראשונה סוגרת פולין. מדינות נוספות שבולטות בדו''ח הן, בריטניה שנמצאת במקום השישי, קנדה במקום השביעי, שוודיה, במקום השמיני, אוסטרליה במקום התשיעי וספרד סוגרת את העשירייה הראשונה.
המדד בוחן כיצד מגפת הקורונה משפיעה על נשים יזמיות ברחבי העולם, כאשר 87 אחוזים מנשים שבבעלותן עסק טענו כי הוא הושפע לרעה. המדד טוען כי הקורונה יכולה לעזור עבור אותן נשים ולהוביל לצמצום הפערים בין גברים ונשים. תקופת הקורונה מציעה נראטיבים שמעצימים נשים כמנהיגות המהוות השראה, ומדגישה את היכולות של נשים להוביל מהלכים תחת תנאים בלתי אפשריים. דוגמה לכך ניתן לראות אצל מנהיגות בעולם כמו ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, או קנצלרית גרמניה אנגלה מרקלה, שהפגינו הצלחות בהתנהלות בעת משבר הקורונה, במקביל להקניית ביטחון, אמון ויצירת רוגע בקרב האזרחים במדינות שלהן.
סו קלסי, סגנית נשיא בכירה ואחראית גלובלית למוצרי צריכה ולהכלה פיננסית אמרה, "משבר תמיד חושף בעיות במערכת, והקורונה עשתה זאת גם. ראינו את הפער בין נשים לגברים בעולם העסקי, אולם בשונה מכל שקיעה כלכלית אחרת, הקורונה דווקא סללה את הדרך להתקדמות. ראינו מה ניתן להשיג כאשר ניתנת עדיפות לנושא. עם זאת, האם אנו מספיק אמיצים כדי לנצל את ההזדמנות הזאת, ללמוד את הנתונים המעניינים והחשובים שעולים מהדו"ח לשנת 2020 ולפעול בהתאם? או שנאחז במערכת כושלת ונאפשר לקורונה לבלום את ההתקדמות שנעשתה עד היום? אלו שאלות קריטיות שמקבלי ההחלטות יצטרכו לענות עליהן בזמן שהם מתכננים את דרכם להתאוששות כלכלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה