מדדים ומחקרים

זה מה שיקרה לילדים ובני נוער שצופים בפורנו

חוקרים גילו: צעירים שנחשפים לפורנוגרפיה נוטים להתמכרות ולאגרסיביות יותר ממבוגרים. חשיפה ממושכת בגיל צעיר עלולה לעוות את השקפתם על מין. יותר מ-40% מבני 10 עד 17 בארה"ב נחשפו לפורנו. הזמרת בילי אייליש אמרה בשנה שעברה שהרגלי פורנו שפיתחה מגיל 11 "הרס לה את המוח"
מערכת ice |  3
XXX (צילום pexels edit ice)
ממש לא מפתיע, אבל עכשיו זה מדעי: על פי מחקר שהתפרסם באתר ה'ניו יורק פוסט', ילדים ובני נוער שנחשפו לפורנו מקוון נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח התמכרות מאשר מבוגרים, וזה עוד לא הכול.
ידוע שפעילות מינית מעוררת את המוח על ידי שחרור מינון עודף של דופמין. אצל צעירים שמוחם רגיש במיוחד לגירוי יתר, חשיפה לפורנו עלולה להוביל את המוח לחפש את המנה המענגת בצורה כפייתית. מוחות צעירים של בני נוער "נוטים יותר להנאה ולכן רגישים יותר ליפול טרף להתמכרות לפורנו מכיוון שהמוח שלהם משחרר מינונים גבוהים יותר של דופמין, הנוירוטרנסמיטור הקשור לתחושות מענגות", דווח ב'וול סטריט ג'ורנל'.
 
חוקרים מצאו גם שחשיפה חוזרת לפורנוגרפיה גורמת למי ש"נוטה להתנהגות מינית אגרסיבית" יותר מפי ארבע להפגין רמות גבוהות יותר של אלימות מינית מאשר בני גילם שצרכו פורנו בתדירות נמוכה יותר.
לגברים צעירים שדיווחו על צריכה כפייתית של פורנוגרפיה הייתה פעילות מוחית שמשקפת את אלה של מכורים לסמים שהראו להם צילומים של סמים.
מחקר נפרד מצא שכ-42% מהילדים בין הגילאים 10 עד 17 נחשפו לחומר פורנוגרפי מתישהו במהלך 12 החודשים הקודמים. חוקרים מזהירים שחשיפה ממושכת זו לפורנוגרפיה בגיל כה צעיר עלולה לעוות את השקפותיהם של בני נוער על מין.
מומחים מזהירים שהורים ומחנכים צריכים להימנע מלעורר אשמה או בושה אצל בני נוער על ידי נזיפה בהם על צפייה בפורנו. סקר שנערך על ידי הפסיכולוגית מלוס אנג'לס ניקול פראוז מצא שכמעט אחד מכל שלושה גברים צעירים בוגרים שהשתתפו בתוכנית התנזרות פורנו דיווחו על תחושת אובדנות לאחר שחזרו לצפות בו.
"אם נסגור שיחות ונאמר, 'אל תצפה בפורנו, ואם תראה זאת, זו התמכרות וזה ירקיב לך את המוח', זה רק יפחיד", אמר פראוז, "זה חלק מהמסרים שמחמירים את המצב."
מומחים ממליצים להורים לסנן תוכן בוטה במכשירים של ילדיהם. אפל מציעה אפשרות "הגבלות תוכן ופרטיות" בקטע "זמן מסך" בתפריט ההגדרות במכשירי iPhone, iPad ו-iPod Touch.
בילי אייליש, הזמרת זוכה פרס הגראמי בת ה-20, אמרה שהיא מאמינה שהרגל פורנו שפיתחה לראשונה בגיל 11 הרס לה את המוח: "אני חושבת שפורנו הוא בושה. פעם ראיתי הרבה פורנו, למען האמת. התחלתי לראות פורנו כשהייתי, בערך, בת 11", אמרה אייליש להווארד סטרן מרדיו SiriusXM בשנה שעברה.
 
אייליש גם הודתה שהיא החלה לצפות ביותר ויותר סוגים גרפיים של פורנוגרפיה, מה שעוות את רעיונותיה לגבי מין ומערכות יחסים. "זה הגיע לנקודה שבה לא יכולתי לצפות בשום דבר אחר אלא אם כן זה היה אלים, לא חשבתי שזה מושך", היא התוודתה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סטטיסטית יש להחסיר את אלו שיש להם נטייה להתמכרות לפורנו
    מהנדס תודעה 07/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל שכבת ההיטק של בני ה 50 צפתה גם צפתה בכך בשנות ה 90 , לבילי זה לא הרס את היצירתיות, מכיוון שלאחר שתחסירו את הנתון תקבלו קבוצת יחוס קטנה בהרבה , דרך אגב כבר בשנות ה 90 ישראל היתה מלאה מחשבים ומה עשה הנוער אז? לפני זה היו חוברות פליבוי ופנטהוז ותחנה מרכזית ישנה וגם קווי סקס והנה בני ה50 מנהלים היטק מצויין
    סגור
  • 1.
    מסקנה: לחסום את הרעל המסוכן הזה באופן גו (ל"ת)
    צבי 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • כל יזמי ההיטק של שנות ה 90 וה 80 ישבו וצפו בנערותם!
    הגיוני 07/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם בילי אליוש זה לא פגע לה ביצירתיות , יש נטייה שצריך להחסיר סטטיסטית לפני שנכנסים להסטריה,
    סגור