ויראלי

האם ציוצים של טראמפ נגד הסגר עמדו בניגוד למדיניות טוויטר?

בשישי בבוקר פרסם נשיא ארה"ב שורת ציוצים הקוראים לשחרור מספר מדינות מהסגר, ושיתף זאת גם בפייסבוק. קריאות אלה הובילו להפגנות מחאה, אשר יתכן ועומדות בניגוד למדיניות הרשתות החברתיות בתקופת הקורונה 
עינת שחק | 
דונלד טראמפ (צילום Gage Skidmore)
בבוקר יום שישי שעון ארה"ב, שחרר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סדרת ציוצים נגד הסגר, הקוראת לשחרר את מינסוטה, לשחרר את וירג'יניה ואת מישיגן מהמגבלות אותן משיתים על האזרחים מושלי המדינות, כולם מושלים דמוקרטים. את המסרים הללו הוא שיתף גם בחשבון הפייסבוק שלו.
ציוצים אלה עודדו מחאות במדינות הנדונות כנגד הנחיות הסגר שהוטלו על הציבור בכדי למנוע הדבקה המונית, אך גזרו בלימה כלכלית של המשק. ככל שהדבר נוגע למינסוטה, לא היה בכך מסר לתומכיו הרפובליקנים בלבד, אלא הציוץ התכתב עם אירועי מחאה שהתרחשו בימי שישי.
 
ואכן, בעקבות הצהרותיו של טראמפ, כמה מאות מפגינים הגיעו למחות על ההגבלות מול בית המושל טים וולץ, ורק מעטים מהם שמרו על ריחוק זה מזה או עטו מסכות. הפגנה זו אורגנה בפייסבוק. בתיאור האירוע, כתבו המארגנים כי על המשתתפים בהפגנה לנקוט באחריות אישית וכי אין המארגנים אחראים על מצבם הבריאותי של המשתתפים בהפגנה, בהווה או בעתיד.
קריאותיו של טראמפ למחאה בהנחיות הסגר, מלבד העובדה שעומדות נגד הנחיות הממשל שלו עצמו, עומדות נגד המדיניות המוצהרת של פייסבוק וטוויטר מאז התפרצות מגפת הקורונה. זאת מאחר ששתי הרשתות החברתיות אוסרות על הפצת תוכן הקשור לקורונה ואשר עלול להוביל להדבקה ממשית בעולם האמיתי.
קראו עוד ב-ice 
במהלך החודש האחרון קבעו גם טוויטר וגם פייסבוק מדיניות חדשה ונוקשה יחסית, שמטרתה להגן על המשתמשים מפני תכנים שעשויים לסתור הנחיות של גופי בריאות בנוגע לנגיף ובפרט תכנים אשר עשויים להוביל לנזק מחוץ למרחב הווירטואלי, במציאות. 
כך, בסוף מרץ הודיעה טוויטר כי תאסור ציוצים אשר עלולים לסכן משתמשים בהידבקות בנגיף, ובתוך כך לא תאפשר ציוצים הטוענים כי ריחוק חברתי אינו יעיל, או קוראים לאנשים לצאת לפעול חרף ההנחיות – כמו למשל לארגן מפגשים פיזיים.
באופן דומה, פייסבוק הרחיבה את חוקי הפלטפורמה בהתאמה למשבר המתפרץ, והודיעה כי תסיר תוכן הכולל דיסאינפורמציה על אודות הקוביד-19, אשר עלול לגרום לפגיעה פיזית ממשית במשתמשים. 
עם תחילת התפרצות המגפה בארה"ב, חברות טכנולוגיה אותתו כי ינהגו ביד קשה מבעבר כלפי מידע בריאותי כוזב. פייסבוק אף הגדילה לעשות בהגבלת התפוצה של מידע שגוי על הנגיף כשהכריזה כי תשלח הודעה בניוז פיד של משתמשים שנחשפו לתוכן כוזב. 
בתגובה לטענה כי ציוציו של טראמפ נוגדים את מדיניות הרשת החברתית, טוויטר אמרה כי ציוצי הנשיא אינם מפרים את מדיניות החברה וכי טוויטר אינה מחשיבה את מסריו של טראמפ כקריאה מפורשת לפעולה באופן שמסכן את המשתמשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה