שיווק ופרסום
סופר מרקטינג: הכירו את מיכל תמרי – סמנכ"לית שיווק ביוניליוור ישראל
SUPERMARKETING היא פינה שעושה לכם היכרות עם האנשים שמובילים את עולם השיווק בישראל. והפעם: מיכל תמרי – סמנכ"לית שיווק ביוניליוור ישראל והאחראית על תחומי הגלידות והחטיפים בחברה, על טעמי הגלידה הכי מוזרים שחוותה ועל הדרך לשלב בין ביזנס ופלז'ר

אתר ice לוקח אתכם אל מאחורי הקלעים של ענף השיווק בישראל, בסדרת ראיונות אישיים עם השמות הבכירים בתעשייה. והפעם: מיכל תמרי – סמנכ"לית שיווק ביוניליוור ישראל ומי שאחראית על תחומי הגלידות והחטיפים בחברה, משחזרת את המסלול המקצועי שעשתה, מתארת את תהליך ההשקה של סדרת מגנום פיינטים בשוק הישראלי, ומספרת על החיבור והמשיכה לעולם הקולנוע.
מיכל תמרי במשפט אחד.
"אמא לתאומים בני 15, מתגוררת באזור המרכז, משמשת כסמנכ"לית שיווק ביוניליוור ישראל וכאחראית על תחומי הגלידות והחטיפים בחברה".
"אמא לתאומים בני 15, מתגוררת באזור המרכז, משמשת כסמנכ"לית שיווק ביוניליוור ישראל וכאחראית על תחומי הגלידות והחטיפים בחברה".
אבני הדרך המרכזיות בקריירה שלך?
"את דרכי המקצועית התחלתי לפני כ-20 שנה בתנובה, במסגרת החברה צמחתי במגוון תפקידים – ובהם בין היתר מנהלת תחום היוגורט ומנהלת אגף השיווק לשוק המקצועי. לאחר מכן עברתי לחברת מוצרי הצריכה הגלובלית קימברלי-קלארק ישראל, שם ניהלתי את חטיבת מוצרי הנייר (המותגים לילי, קלינקס) ואת מותג עזרי המטבח ניקול. בהמשך עסקתי בפיתוח עסקי ומסחרי, ובניהול לקוחות בשוק האירופי בדלתא גליל תעשיות במשך כ-3 שנים.
"את דרכי המקצועית התחלתי לפני כ-20 שנה בתנובה, במסגרת החברה צמחתי במגוון תפקידים – ובהם בין היתר מנהלת תחום היוגורט ומנהלת אגף השיווק לשוק המקצועי. לאחר מכן עברתי לחברת מוצרי הצריכה הגלובלית קימברלי-קלארק ישראל, שם ניהלתי את חטיבת מוצרי הנייר (המותגים לילי, קלינקס) ואת מותג עזרי המטבח ניקול. בהמשך עסקתי בפיתוח עסקי ומסחרי, ובניהול לקוחות בשוק האירופי בדלתא גליל תעשיות במשך כ-3 שנים.
הצעד הבא בקריירה שלי התרחש ב-2018, כשהצטרפתי ליוניליוור ישראל כמנהלת השיווק של חטיבת הגלידות (גלידת שטראוס). לפני כשנתיים מוניתי לסמנכ"לית שיווק ביוניליוור ישראל – תפקיד שבו אני מובילה כיום את האסטרטגיה העסקית והשיווקית של יחידות הגלידות והחטיפים בחברה".
פרויקט או קמפיין שהובלת, ושאת גאה בו מיוחד?
"ההשקה של סדרת מגנום פיינטים בשוק הישראלי. המטרה שהצבנו הייתה להרחיב את מותג הגלידות מגנום לפורמט חדש: גביע (פיינט), שמאפשר ליהנות מחוויית מגנום האייקונית גם עם כפית, ובפורמט שמתאים לשיתוף וחלוקה עם אחרים. הרעיון היה לספק לצרכנים את השוקולד הפריך והאהוב של מגנום גם בתוך הגלידה בגביע, ובאופן הזה לייצר חוויה עשירה וחדשנית.
"ההשקה של סדרת מגנום פיינטים בשוק הישראלי. המטרה שהצבנו הייתה להרחיב את מותג הגלידות מגנום לפורמט חדש: גביע (פיינט), שמאפשר ליהנות מחוויית מגנום האייקונית גם עם כפית, ובפורמט שמתאים לשיתוף וחלוקה עם אחרים. הרעיון היה לספק לצרכנים את השוקולד הפריך והאהוב של מגנום גם בתוך הגלידה בגביע, ובאופן הזה לייצר חוויה עשירה וחדשנית.
מבחינת הביצוע, עבדנו קשה על התאמת הטעמים והפורמולה לקהל המקומי, כשבמקביל בנינו קמפיין שיווקי יצירתי, שהדגיש את חוויית ה'קראק המגנומי' המפורסמת של שבירת השוקולד בתוך הגביע – אלמנט שהלהיב מאוד את הצרכנים. אחד האתגרים המרכזיים בתהליך היה לזהות את הדרישה למוצר כזה עוד בשלב מוקדם (בעקבות משובים ותובנות שזיהינו במדיה החברתית) ולהביא את המוצר לשוק במהירות, מבלי להתפשר על האיכות. בהמשך לזה, לראות את ההצלחה בשטח – כשהמוצר התקבל בהתלהבות על ידי הקהל – היה סיפור עצום עבורי".
אם היית צריכה להכשיר את הדור הבא של אנשי השיווק, מה היה בתוכנית הלימודים שלך?
"תוכנית הלימודים שלי הייתה ממזגת בין חשיבה אנליטית ליצירתיות. הייתי מקפידה שהדור הצעיר של אנשי השיווק ילמד ויידע לנתח נתונים לעומק – היות ובעולם השיווק של היום החלטות חייבות להתבסס על תובנות צרכניות ומדדים ברורים. בו בזמן, לצד ניתוח נתונים, הייתי מכשירה את אנשי השיווק לעבודה יצירתית, שבבסיסה היכולת לספר סיפור מותג מרתק, חוויתי ובעל ערך.
"תוכנית הלימודים שלי הייתה ממזגת בין חשיבה אנליטית ליצירתיות. הייתי מקפידה שהדור הצעיר של אנשי השיווק ילמד ויידע לנתח נתונים לעומק – היות ובעולם השיווק של היום החלטות חייבות להתבסס על תובנות צרכניות ומדדים ברורים. בו בזמן, לצד ניתוח נתונים, הייתי מכשירה את אנשי השיווק לעבודה יצירתית, שבבסיסה היכולת לספר סיפור מותג מרתק, חוויתי ובעל ערך.
במסגרת הלימודים הייתי משלבת גם התנסות מעשית בכלי שיווק דיגיטליים וברשתות החברתיות וכמובן בכלי AI חדשניים – וזאת משום שאיש השיווק של המחר חייב לשלוט בפלטפורמות אונליין ולהבין איך ליצור מעורבות וחיבור של הקהל בעידן המשתנה של ימינו, שעוד ישתנה ויתפתח רבות בזכות הכלים החדשניים העומדים בפנינו. בנוסף, הייתי מלמדת גם על פסיכולוגיית צרכנים ועל החשיבות של לשאול תמיד 'למה' – כלומר להתחיל מהבנת הצורך של הצרכן ומהערך שאנחנו נותנים לו".
איזה מותג ישראלי עושה עבודה מצוינת לדעתך ומדוע?
"יש אמנם לא מעט מותגים ישראליים מצוינים, אבל מותג אחד שלדעתי עושה עבודה יוצאת מן הכלל הוא תה ויסוצקי. ויסוצקי מוכיח פעם אחר פעם איך מותג עם מורשת ארוכה יכול להישאר רלוונטי, מפתיע ומרגש. בזכות אסטרטגיית חדשנות, שמשלבת השקות חכמות כמו סדרות התה הקר, קפסולות התה ומגוון חליטות מעוצבות, המותג מצליח לדבר לקהלים חדשים מבלי לאבד את הקסם והאותנטיות שלו. הנראות המדויקת, התוכן המושקע והחיבור העמוק לאורח חיים בריא וטבעי, הופכים את ויסוצקי לשחקן מוביל שגם שולט בקטגוריה – וגם מצליח לרגש בה".
"יש אמנם לא מעט מותגים ישראליים מצוינים, אבל מותג אחד שלדעתי עושה עבודה יוצאת מן הכלל הוא תה ויסוצקי. ויסוצקי מוכיח פעם אחר פעם איך מותג עם מורשת ארוכה יכול להישאר רלוונטי, מפתיע ומרגש. בזכות אסטרטגיית חדשנות, שמשלבת השקות חכמות כמו סדרות התה הקר, קפסולות התה ומגוון חליטות מעוצבות, המותג מצליח לדבר לקהלים חדשים מבלי לאבד את הקסם והאותנטיות שלו. הנראות המדויקת, התוכן המושקע והחיבור העמוק לאורח חיים בריא וטבעי, הופכים את ויסוצקי לשחקן מוביל שגם שולט בקטגוריה – וגם מצליח לרגש בה".
לו היית צריכה לבחור תחום אחר לעסוק בו, במה הייתה בוחרת?
"כנראה שהייתי בוחרת בקריירה בתחום הקולנוע או יצירת התוכן. אני 'פריקית' של קולנוע, אוהבת סרטים בכל ליבי, כך שעבודה בהפקת סרטים ובתעשיית הזו הייתה יכולה להיות עבורי הגשמת חלום. אמנות הסיפור היא משהו שאני מאוד נהנית ממנו (ואולי זו אחת הסיבות שנמשכתי לעולם השיווק מלכתחילה, כי גם שיווק טוב עוסק קודם כל בסיפור), ולכן עבודה בקולנוע הייתה דרך נוספת לממש את התשוקה הזו. מי יודע, אולי יום אחד עוד אפיק סרט תיעודי או אכתוב תסריט – אבל לעת עתה היצירתיות שלי מקבלת מענה באמצעות סיפורי המותג שאני בונה בשיווק".
"כנראה שהייתי בוחרת בקריירה בתחום הקולנוע או יצירת התוכן. אני 'פריקית' של קולנוע, אוהבת סרטים בכל ליבי, כך שעבודה בהפקת סרטים ובתעשיית הזו הייתה יכולה להיות עבורי הגשמת חלום. אמנות הסיפור היא משהו שאני מאוד נהנית ממנו (ואולי זו אחת הסיבות שנמשכתי לעולם השיווק מלכתחילה, כי גם שיווק טוב עוסק קודם כל בסיפור), ולכן עבודה בקולנוע הייתה דרך נוספת לממש את התשוקה הזו. מי יודע, אולי יום אחד עוד אפיק סרט תיעודי או אכתוב תסריט – אבל לעת עתה היצירתיות שלי מקבלת מענה באמצעות סיפורי המותג שאני בונה בשיווק".
משהו שמעטים יודעים עלייך?
"את החיבור העמוק לקטגוריית הגלידה אני לוקחת גם לחיים האישיים: יש לי מעין משימה קבועה, שמקבלת אצלי חשיבות מיוחדת – להתנסות בטעמי גלידה מוזרים מכל העולם. בכל נסיעה לחו"ל אני מקפידה לחפש את הגלידה הכי ייחודית ואותנטית. יצא לי כבר לטעום גלידת וואסאבי, גלידת גבינת עיזים ואפילו גלידת חומוס.
"את החיבור העמוק לקטגוריית הגלידה אני לוקחת גם לחיים האישיים: יש לי מעין משימה קבועה, שמקבלת אצלי חשיבות מיוחדת – להתנסות בטעמי גלידה מוזרים מכל העולם. בכל נסיעה לחו"ל אני מקפידה לחפש את הגלידה הכי ייחודית ואותנטית. יצא לי כבר לטעום גלידת וואסאבי, גלידת גבינת עיזים ואפילו גלידת חומוס.
אני יודעת שזה תחביב קצת משוגע, וגם החברים נוהגים לצחוק עליו, אבל בתור מי שעוסקת בגלידה במסגרת העבודה, מבחינתי זו דרך כיפית לבצע 'מחקר שוק' תוך כדי טיול. עד עכשיו, אגב, הטעם הכי מוזר שחוויתי היה אולי אותו וואסאבי חריף, אבל אני תמיד מחפשת את ההפתעה הבאה. חוץ מגלידות, אני גם חובבת יינות, בעיקר בערב אחרי העבודה".
עוד ב-
לכל הפינות של SUPERMARKETING לחצו כאן
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה