שיווק ופרסום
סופר מרקטינג: הכירו את רוני קרני – מנהלת השיווק של אמריקן אקספרס ישראל
SUPERMARKETING היא פינה של אתר ice, שעושה לכם היכרות עם האנשים המובילים את עולם השיווק בישראל. והפעם: רוני קרני – מנהלת מחלקת השיווק של אמריקן אקספרס ישראל, מתארת את האתגרים שבפעילות בתקופת מלחמה ומספקת טיפים מקצועיים לאנשי השיווק של המחר
אתר ice לוקח אתכם אל מאחורי הקלעים של ענף השיווק בישראל, בסדרת ראיונות אישיים עם השמות הבכירים בתעשייה. והפעם: רוני קרני – מנהלת מחלקת השיווק של אמריקן אקספרס ישראל, סוקרת את התחנות המרכזיות בקריירה ענפה, מספרת על ההתנדבות במחלקת הילדים בבית החולים תל השומר וחושפת באיזה מקצוע הייתה משתלבת אם לא הייתה עוסקת בשיווק.
רוני קרני בקצרה.
"אני גרה בגבעתיים, נשואה לגלעד ואמא לשלושה ילדים – יובל, ליהי ואביב. בכובע המקצועי, אני מנהלת את מחלקת השיווק של אמריקן אקספרס ישראל, ואחראית בין היתר על יצירת מנועי צמיחה חדשים למותג, גידול וצמיחה של לקוחות חדשים ולקוחות קיימים.
"אני גרה בגבעתיים, נשואה לגלעד ואמא לשלושה ילדים – יובל, ליהי ואביב. בכובע המקצועי, אני מנהלת את מחלקת השיווק של אמריקן אקספרס ישראל, ואחראית בין היתר על יצירת מנועי צמיחה חדשים למותג, גידול וצמיחה של לקוחות חדשים ולקוחות קיימים.
במסגרת התפקיד אני מובילה ומנהלת את הצעות הערך של הכרטיסים השונים, את פעילות הפרסום, הדיגיטל והסושיאל, הנכסים דיגיטליים, תוכנית הנאמנות, שיתופי הפעולה, אירועים, מסעות לקוח וכלל הפעילות המותגית. חשוב להבין: כחלק ממותג בינלאומי, תפקיד השיווק באמריקן אקספרס כולל גם עבודה שוטפת מול הארגון הגלובלי – תוך חיבור בין האסטרטגיה והערכים הבינלאומיים, לבין הצרכים והתובנות הייחודיות לשוק הישראלי".
אבני הדרך המרכזיות בקריירה שלך?
"אני בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ומנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א, ו-MBA בהתמחות בשיווק גם כן מאוניברסיטת ת"א. לאחר סיום הלימודים האקדמיים חיפשתי תחום שישלב בין הבנת אנשים, אסטרטגיה ויצירת ערך עסקי – כך מצאתי את דרכי לעולם השיווק והפרסום.
"אני בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ומנהל עסקים מאוניברסיטת ת"א, ו-MBA בהתמחות בשיווק גם כן מאוניברסיטת ת"א. לאחר סיום הלימודים האקדמיים חיפשתי תחום שישלב בין הבנת אנשים, אסטרטגיה ויצירת ערך עסקי – כך מצאתי את דרכי לעולם השיווק והפרסום.
ההתחלה הייתה במשרד פרסום, שם רכשתי ידע והבנה בבניית מותגים, תקשורת שיווקית וניהול קמפיינים. משם עברתי לחברת יורוקום, למספר תפקידים בתחומי פעילות עסקיים. הובלתי את השיווק והפרסום של מותגים בינלאומיים בתחומי האלקטרוניקה, הסלולר והחשמל הביתי תוך עבודה עם מגוון קהלי יעד – משיווק B2B ועד B2C. כמו כן הובלתי את צמיחת המותג פנסוניק בשוק הישראלי, כששפנסוניק שהחל כמותג לעסקים, התפתח עם השנים למגוון רחב של קטגוריות – ובהן מסכים דקים, מוצרי צילום ומוצרי חשמל ביתיים.
בהמשך ניהלתי את השיווק של כלל החברות בקבוצת יורוקום, כולל מותגי סלולר מובילים, כשבנוסף הובלתי את כניסת החברה לתחום מיזוג האוויר. לפני 6 שנים הגעתי לאמריקן אקספרס, ועבורי מדובר במעבר שהביא אותי לשלב חדש בקריירה: מעבודה עם מוצרים פיזיים בעולם הקמעונאות הקשוח, לעולם הפיננסי והשירותים.
בפרספקטיבה של לא מעט שנים בשוק העבודה, אני יכולה לומר שלאורך הקריירה צברתי ידע וניסיון בשווקים ובתחומים מגוונים: התמחיתי בעבודה עם מותגים גלובליים, תוך יצירת התאמה מדויקת לשוק המקומי. אני מביאה איתי שילוב של חשיבה אסטרטגית והבנה עסקית, יחד עם יצירתיות והבנה עמוקה של הצרכן. התמהיל הזה מאפשר לי להוביל מהלכים משמעותיים, שמייצרים ערך אמיתי הן למותג והן ללקוחות".
פרויקט או קמפיין שהובלת, ושאת גאה בו מיוחד?
"אמריקן אקספרס הוא מותג אשראי ייחודי בעולם הפיננסי, מותג פרימיום מוביל שהוא הרבה יותר מאמצעי תשלום – ומספק חוויות יוקרה בתחומי הנופש, התרבות והקולינריה. הייחודיות הזו הופכת את תחומי הפעילות שלי לשילוב מעניין ומאתגר, הכולל יצירת הצעות ערך ייחודיות של תוכן, בד בבד עם השקת פרויקטים חדשניים של תשלומים מתקדמים, השקת מוצרים חדשים ועוד. במהלך השנים הובלתי מהלכים שהעמיקו את מיצוב המותג, תוך מתן ערך אמיתי ללקוחות, ובדגש על חוויות בינלאומיות ובלתי נשכחות.
"אמריקן אקספרס הוא מותג אשראי ייחודי בעולם הפיננסי, מותג פרימיום מוביל שהוא הרבה יותר מאמצעי תשלום – ומספק חוויות יוקרה בתחומי הנופש, התרבות והקולינריה. הייחודיות הזו הופכת את תחומי הפעילות שלי לשילוב מעניין ומאתגר, הכולל יצירת הצעות ערך ייחודיות של תוכן, בד בבד עם השקת פרויקטים חדשניים של תשלומים מתקדמים, השקת מוצרים חדשים ועוד. במהלך השנים הובלתי מהלכים שהעמיקו את מיצוב המותג, תוך מתן ערך אמיתי ללקוחות, ובדגש על חוויות בינלאומיות ובלתי נשכחות.
בין הפרויקטים הבולטים נמנים 20Days by American Express – יוזמה קולינרית בינלאומית, במסגרתה הגיעו לישראל שף, קונדיטור ומיקסולוג מרחבי העולם, שחברו לשף ישראלי ויצרו מסעדה משותפת למשך 20 ערבים בלבד. פרויקט בולט נוסף הוא American Express Dining Experience – מיזם המציע חוויות קולינריות ברחבי העולם, מתקיים במקומות יוצא דופן כמו מסעדה צפה על נהר ההדסון, מוזיאונים ומגרשי כדורגל, ומשלב ארוחות מישלן לצד תוכן אמנותי עשיר. הצלחנו להביא את הקונספט הזה גם לישראל, עם חוויה קולינרית-אמנותית חד פעמית, שהתקיימה בלוקיישן מרהיב במשך ארבעה ימים בלבד.
כמו כן, לפני כחודשיים החזרנו את אירוע הקולינריה המיתולוגי Round Tables American Express בקונספט ייחודי, המותאם למצב הלאומי המורכב ובסימן Cooking Together. האירוע הפגיש את השפים היהודים הטובים בעולם יחד עם השפים המובילים בישראל. למרות ובעצם דווקא בתקופה מורכבת, כשחברות תעופה זרות השהו את פעילותן ואפשרויות הטיסה הוגבלו, אפשרנו ללקוחותינו להיות חלק מחוויית קולינריה עילית משובחת של מטבחים בינלאומיים שונים ומגוונים.
חשוב לי עוד להוסיף כי אני גאה בצוות העובדות שלי (אנחנו מחלקה על טהרת הנשים) במנהלים ובמנהלות שאיתי, אשר פועלים ופועלות ללא הרף על מנת להמשיך לרגש, ולייצר ללקוחותינו רגעים בלתי נשכחים".

רוני קרני עם השפים חורחה מונוז ותומר טל, ומנכ"ל אמריקן אקספרס ישראל מני כהן באירוע 20days by American Express (צילום יח"צ)
אם היית צריכה להכשיר את הדור הבא של אנשי השיווק, מה היה בתוכנית הלימודים שלך?
"אם הייתי צריכה לבנות תכנית לימודים להכשרת אנשי השיווק של המחר, הרי שהתוכנית הייתה מבוססת על ארגז כלים עדכני, המשלב בין כמה תחומים – ובראשם דאטה, חדשנות, יצירתיות וחשיבה אסטרטגית. השיווק הוא תחום רב ערוצי ודינמי, ולכן אנשי השיווק יצטרכו לסגל מיומנויות מגוונות, גמישות, יכולת הסתגלות מהירה לשינויים ולא פחות חשוב: הרבה יצירתיות.
"אם הייתי צריכה לבנות תכנית לימודים להכשרת אנשי השיווק של המחר, הרי שהתוכנית הייתה מבוססת על ארגז כלים עדכני, המשלב בין כמה תחומים – ובראשם דאטה, חדשנות, יצירתיות וחשיבה אסטרטגית. השיווק הוא תחום רב ערוצי ודינמי, ולכן אנשי השיווק יצטרכו לסגל מיומנויות מגוונות, גמישות, יכולת הסתגלות מהירה לשינויים ולא פחות חשוב: הרבה יצירתיות.
אם להיות מפורטת יותר: איש השיווק של המחר חייב לשלוט בעולם הדאטה להבנת התנהגות צרכנים, הוא נדרש לזהות טרנדים, וליכולת להתאמת מסרים וניתוח ביצועים. עליו להתעדכן בטכנולוגיות חדשות כמן AI, שיווק פרסונלי ואוטומציות חכמות, לצד חשיבה אסטרטגית וחוש עסקי לתרגום מטרות לשפה שיווקית מדויקת. בנוסף, יכולת לספר סיפורים שתאפשר ליצור חיבור רגשי עם הלקוחות, היא קריטית. מעל הכול, שיווק מוצלח מתחיל בהקשבה – היות וגם בעולם טכנולוגי, הצלחה טמונה ביצירת רגש וחיבור אמיתי עם הלקוח".
איזה מותג ישראלי עושה עבודה מצוינת לדעתך ומדוע?
"אני שמחה לפרגן לקבוצת R2M – קופי בר אקספרס, דליקטסן, בייקרי הרצל 16, הוטל מונטיפיורי, רוטשילד R48. חשוב להבין: R2M זה לא רק מסעדות או בתי קפה, אלא חווית אירוח מוקפדת שמייצרת סטנדרט אחר בשוק המקומי. היכולת של הקבוצה ליצור קהילה נאמנה, תוך שמירה על איכות בלתי מתפשרת, חווית שירות מדויקת ואסתטיקה גבוהה – זה משהו שלא פוגשים בכל מקום. ובמילים שלהם: ליצור תרבות אוכל, תרבות שתייה, תרבות אירוח – תרבות R2M. בקבוצה הזו השכילו להבין שהחוויה היא הרבה מעבר למוצר עצמו, וזו הסיבה להצלחתם".
"אני שמחה לפרגן לקבוצת R2M – קופי בר אקספרס, דליקטסן, בייקרי הרצל 16, הוטל מונטיפיורי, רוטשילד R48. חשוב להבין: R2M זה לא רק מסעדות או בתי קפה, אלא חווית אירוח מוקפדת שמייצרת סטנדרט אחר בשוק המקומי. היכולת של הקבוצה ליצור קהילה נאמנה, תוך שמירה על איכות בלתי מתפשרת, חווית שירות מדויקת ואסתטיקה גבוהה – זה משהו שלא פוגשים בכל מקום. ובמילים שלהם: ליצור תרבות אוכל, תרבות שתייה, תרבות אירוח – תרבות R2M. בקבוצה הזו השכילו להבין שהחוויה היא הרבה מעבר למוצר עצמו, וזו הסיבה להצלחתם".
לו היית צריכה לבחור תחום אחר לעסוק בו, במה הייתה בוחרת?
"עולם הטיפול והייעוץ בתחום הפרטי או העסקי– פסיכולוגית או ייעוץ ארגוני".
"עולם הטיפול והייעוץ בתחום הפרטי או העסקי– פסיכולוגית או ייעוץ ארגוני".
משהו שמעטים יודעים עלייך?
במסגרת לימודי הפסיכולוגיה, התנדבתי כ-3 שנים במחלקת הילדים בתל השומר, במרפאה להפרעות פסיכוסומטיות. עבדתי שם עם נערות ונערים שאושפזו בעיקר עקב הפרעות אכילה. זו הייתה תקופה מרתקת ומאוד מתחברת לעשייה שלי היום, כי בסופו של דבר התנהגות צרכנית זה חלק מעולם גדול של התנהגות אנושית".
במסגרת לימודי הפסיכולוגיה, התנדבתי כ-3 שנים במחלקת הילדים בתל השומר, במרפאה להפרעות פסיכוסומטיות. עבדתי שם עם נערות ונערים שאושפזו בעיקר עקב הפרעות אכילה. זו הייתה תקופה מרתקת ומאוד מתחברת לעשייה שלי היום, כי בסופו של דבר התנהגות צרכנית זה חלק מעולם גדול של התנהגות אנושית".
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.הפער הבלתי נתפס בין המשפטים "הנכונים" לבין המציאותגיא 02/2025/18הגב לתגובה זו0 0אפשר לדבר על כך שהכי חשוב זו הקשבה. זה בהחלט נשמע טוב. רק כשבאמריקן מתעלמים במציאות מלקוחות ותיקים וממש לא מקשיבים להם, אז כל הדיבורים היפים נשמעים כו בלה בלה בלה..סגור



