שיווק ופרסום
גיתם, תעשו מקום לגלר: נטוויז'ן צירפה את פובליסיס גלר נסיס למערך הפרסום
ערב המיזוג המתקרב של נטוויז'ן לתוך סלקום מצרפת החברה את גלר נסיס לטיפול בתקציב. האם בהנהלה מפחדים שהמותג יבלע לתוך גיתם וסלקום?
בזמן שהמגעים בין סלקום לנטוויז\'ן למיזוגה של זו האחרונה לתוך סלקום ומחיקתה מהבורסה (בהינתן האישורים הנדרשים) מבשילים, החליטה הנהלת נטוויז\'ן לצרף למערך הפרסום שלה את משרד הפרסום פובליסיס גלר נסיס.
תזמון המהלך מעלה תהייה ויותר מכך מאותת על רצונה של נטוויז\'ן לשמר מידה מסוימת של עצמאות ולא להעניק לגיתם BBDO את מלוא התקציב שבחודשים האחרונים אכן מטופל על ידם (עם יציאת JWT מתמונת התקציב ומעברם לפרטנר). גיתם מטפל בתקציב נטוויז\'ן הכולל את תחום האינטרנט, השיחות הבינלאומיות ושירות הקו הביתי של החברה, ובנוסף מטפל בסלקום (יחד עם מקאן אריקסון).
הרציונל הבסיסי אומר שלכאורה לגיתם (כמו כל משרד אחר בסיטואציה כזו) היה סיכוי גדול מאוד להשאיר אצלם את התקציב של נטוויז\'ן במלואו, למרות שלא ידוע אם נסיונות כאלו מצד גיתם כלל יצאו אל הפועל. 2 סיבות עיקריות יכלו להשאיר את התקציב כולו בגיתם - הראשונה היא סיום העבודה של נטוויז\'ן עם JWT והשתלטות על חלקו של JWT בתקציב, וסיבה נוספת היא העובדה שבעתיד הקרוב אמורה נטוויז\'ן להיטמע בסלקום של נוחי דנקנר, במידה ויבשילו סופית המגעים (בה מטפל גיתם).
מיותר להניח, אומר לאייס בכיר בענף הפרסום, שאם נטוויז\'ן הייתה נשארת חברה עצמאית ולא כזו שעתידה להתמזג לתוך סלקום המהלך לצירוף גלר נסיס לא היה יוצא לפועל. החשש של נטוויז\'ן מהיעלמות ה-DNA של החברה תוך כדי המיזוג עם סלקום הוא ככל הנראה הקטליזטור לצירוף גלר נסיס.
תקציב הפרסום של 013 נטוויז\'ן הוא בין המושקעים שיש בענף הפרסום. במהלך 2010 עמד התקציב על כ-18.2 מיליון דולר במחירי מחירון. אלו מהווים בפועל כ-29 מיליון שקלים. ב-2011 עד לנקודת זמן זו עומד התקציב על 8.4 מיליון דולר המהווים בפועל כ-13.4 מיליון שקלים. גיתם BBDO לא היו היחידים שטיפלו בנטוויז\'ן. משרד נוסף שטיפל בתקציב היה JWT ישראל אך חלק הארי של התקציב ישב בגיתם. היקף התקציב בידי JWT מ-2010 עד למעבר של JWT לטיפול בפרטנר (לפני מספר חודשים) וויתור על נטוויז\'ן עמד על כ-9 מיליון דולר במחירי מחירון. גלר נסיס עתיד להיכנס למערך הפרסום של נטוויז\'ן בהלימה לחלקו של הקודם של JWT.
פובליסיס גלר נסיס שהתמודד על תקציב פרטנר בזמנו ותקציב מירס ממנו פרש לפני תום המכרז (לאחר כניסתו של ראובני פרידן למכרז) איבד את תקציב 012 סמייל בו טיפל ב-6 השנים האחרונות לטובת גליקמן נטלר סמסונוב. התקציב של 012 מוערך בכ-17 מיליון שקל, כך שחזרת גלר נסיס לשוק השיחות והאינטרנט דרך 013 מאזנת עבורם במעט את השורה התחתונה בדוח\"ות החברה ומחזירה את הצבע ללחיים במשרד הפרסום מקבוצת פובליסיס שחוזר לשוק התקשורת.
בהודעה שפרסמה היום חברת נטוויז\'ן אומר ניר שטרן, מנכ\"ל החברה: \"אני בטוח כי פובליסיס גלר נסיס, יחד עם גיתם BBDO, יתרמו רבות למערך של 013 נטוויז\'ן ויסייעו לנו להמשיך ולהצליח בכל תחומי הפעילות של החברה. אין לי ספק כי הצוות של פובליסיס גלר נסיס יהווה שותף מצוין לעשייה המאתגרת שלפנינו\".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.משרד משעמם בתקופה הכי עלובה בחייו (ל"ת)מיכל 07/2011/22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.שאפו! כיף לשמוע! בהצלחה לגלרים נסיסים ושות' (ל"ת)מישי 07/2011/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.מישהו בכלל נתן את הדעתמעניין מאוד 07/2011/19הגב לתגובה זו0 0על זה שכל הפלנינג בראובני מתפרק.... אין שם מחלקה בכלל...סגור
-
3.חתיך הגלר הזה, לאכול אותו! (ל"ת)סמירה ג'אבר 07/2011/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.מה זה משנה באמת ?דיגיטל 07/2011/19הגב לתגובה זו0 0אפשר לחשוב על מה כל הרעש ? גם ככה קובי אייזיק קובע שם הכל .סגור
-
מוכר (ל"ת)מי זה 07/2011/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.הללויהאיש 07/2011/19הגב לתגובה זו0 0יאללה, חוזרים לענייניםסגור


