שיווק ופרסום
סערה ברשת: H&M נתפסה משתמשת בדוגמניות משוכפלות - צפו בתמונות
החנות המקוונת של הרשת מציגה צילומים שמשלבים 8 ראשי דוגמניות שונים שהודבקו כולם לגוף אחד (מושלם), שמציג אותה פוזת עמידה (מושלמת) בדיוק
רשת H&M חוטפת על הראש; אם לא הספיקו לכם \'תצוגות השלדים\' הרבות בערוצי האופנה או לחילופין, דמותה מעוררת החמלה של הדוגמנית המורעבת קארין באומן - קבלו את שטיק הרזון הבא של עולם האופנה, הפעם מבית היוצר של H&M. באחרונה מציג אתר הבית של חברת ההלבשה צילומי קמפיין שבהם נראים 8 ראשי דוגמניות שונים שהודבקו - כולם - לגוף אחד, ממוחשב לחלוטין וכמובן, מושלם. במפתיע או שלא, כל הצילומים מציגים בדיוק אותה פוזה, שנראית כאילו קפאה בקור הסקנדינבי.
הקמפיין מציג דגמים חדשים של בגדי ים ספורטיביים ושל הלבשה תחתונה. ייאמר כי מאחר שישנן מספר דוגמניות שמופיעות, גוון עורו של ה\'גוף\' המדובר משתנה מתמונה לתמונה כדי שיתאים לצבע פניה של כל דוגמנית ודוגמנית. עם זאת, התנוחה, כאמור, נשארת כפי שהיא.
איש יחסי הציבור של הרשת, ש\'משום מה\' מצא צורך להתגונן, טוען שהשימוש בתמונות הקומבינציה - דוגמניות אמתיות בשילוב תמונות טבע דומם ותמונותיהם של מאניקנים וירטואליים - נעשה לצורך החנות המקוונת של הרשת בלבד. ביתר הקמפיינים, הוא מוסיף, ימשיכו להופיע דוגמניות אמתיות - ושלמות. עם זאת, הרשת מכחישה כי השימוש בשיטת ה\'הדבקה\' נובע מקושי במציאת דוגמניות שגופן יתאים לדרישותיו החמורות של הקמפיין.

מתוך אתר הבית של הרשת
\"לא מדובר באידיאלים או ברצון להשוויץ בגוף מושלם\", ממשיך ואומר דובר הרשת, \"אנחנו עושים זאת (את הקמפיין - ד\"פ) כדי להדגים פריט הלבשה. הדבר נעשה בכל סוג הלבשה, לא רק בהלבשה תחתונה\".
גורמים בעולם האופנה יצאו בביקורות קשות כנגד הטכניקה וטענו כי היא מציגה נשים צעירות, ואפילו דוגמניות, בדמויי גוף לא מציאותיים. אחת מהמבקרים היא קרול וויט, מייסדת סוכנות הדוגמנות פרימייר וסוכנתה לשעבר של נעמי קמפבל. וויט טענה כי זו הפעם הראשונה שהיא נתקלת בשיטה וכי לדעתה, האחרונה אינה מייצגת את גוף האישה כלל וכלל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.סתם דבילי (ל"ת)sdwe 12/2011/11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.אני המום מגודל התרמיתהרואה כל 12/2011/09הגב לתגובה זו0 0איך אפשר לחיות ככה? אתה זורק מבט על דוגמנית ותיכף חושב, האם זה הראש הטבעי שלה? רחמים עלינו.סגור
-
3.שטויות במיץ חזיותלאה שנירר 12/2011/08הגב לתגובה זו0 0לא מדובר בקמפיין ולא בקטלוג (שם יש דוגמנים אמיתיים), אלא במעין משחק שמאפשר "להלביש" גוף וירטואלי בפריטים ולעשות לו סטיילינג. מה ציפיתם, שהם יצלמו כל דוגמן בכל שילוב פריטים אפשרי, מה שייקח בערך נצח? אז הם שכפלו גוף כדי שיהיה אפשר לצלם את כל הפריטים פעם אחת ולשלב אותם בשביל הכיף. ביג דיל. אפשר גם לבדוק עובדות לפני שרצים לפרסם אייטם וליצור מהומה על לא דבר.סגור
-
מה את מבינה בכלל???!!! (ל"ת)אנורקטית בע"מ 12/2011/08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.זה גם שקר בפרסוםאיריס 12/2011/08הגב לתגובה זו0 0הרי גם אם ניקח בחשבון תיקוני פוטושופ, בסופו של דבר הצרכן יוצא מנקודת הנחה שהדוגמנית באמת לבשה את הבגדים האלה ושככה פחות או יותר אמורים להיראות. כך אין קשר בין התמונה לבין המוצר כי הכל משחק של גרפיקאים.סגור
-
1.לא ברור מה הבעיהאריק 12/2011/08הגב לתגובה זו0 0שלא שילמו לדוגמניות אמיתיות? וכשאתם קונים לחם בסופר, אתם גם מתלוננים שלא אפו אותו ידנית?סגור


