שיווק ופרסום

כלמוביל מחלקת את מרצדס, יונדאי ומיצובישי בין גליקמן וגלר: תקציב רנו פנוי

הבוקר נודע כי קבוצת כלמוביל מסיימת את ההתקשרות עם שלמור אבנון עמיחי. מיצובישי יטופל בגלר נסיס, מרצדס ויונדאי בגליקמן נטלר סמסונוב
תקציבי הפרסום בקטגוריית הרכב ממשיכים לזוז מיד ליד. מוקדם יותר היום (יום ב\') נודע לאייס כי קבוצת כלמוביל מסיימת את ההתקשרות עם משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי וכעת מותגיה כבר מוצבים ב-2 משרדי פרסום חדשים.
גליקמן נטלר סמסונוב מקבל לידיו את תקציבי הפרסום של יונדאי ומרצדס וייאלץ במקביל להיפרד מתקציב הפרסום של מותג הרכב רנו מקבוצת קרסו. פובליסיס גלר נסיס שפורסם כבר לגביו כי לאחר 5 שנים הוא נפרד מקבוצת UMI מקבל לידיו את הטיפול בתקציב הפרסום של מיצובישי.
התנודות הראשונות מכיוון רנו הורגשו כבר לפני מספר חודשים ובין הצדדים, גליקמן נטלר סמסונוב ורנו הגיעו להבנות על פרידה ג\'נטלמנית ברוח טובה. מסביב הורגשו כבר הלחצים על רנו ממשרדים מתחרים אך מאז הצטננה הגזרה ומהלך המעבר של רנו למשרד אחר לא הבשיל. כעת כששוק הרכב בענף הפרסום מספק כותרות על תזוזות תקציבים בתדירות גבוהה התזמון של פרידת גליקמן ורנו מתקבל במשרד באופן מושלם עבורו כשבקנה כבר מחכה כלמוביל עם מרצדס ויונדאי - 2 תקציבים שנאמדים יחד בשווי של כ-20 מיליון דולר במחירי מחירון. על פי יפעת בקרת פרסום.
מאחורי הקלעים של כניסת כלמוביל לגליקמן נודע לאייס כי השיחות וההחלטה על כך ארכו כשבוע בלבד. להבדיל ממכרזי הענק המתוקשרים שהתקיימו לאחרונה בענף הפרסום, בכלמוביל הגיעו לפגישה עם גליקמן כאשר בדרך הם מנפנפים לא מעט הצעות של משרדי פרסום שבידם כבר מוחזקים תקציבי רכב. לבסוף, בזמן שעיניים רבות היו נשואות לתקציב גליקמן יצא הזוכה הגדול מהרה-ארגון האחרון של תקציב הרכב בתעשייה.
בפובליסיס גלר נסיס שכבר הרגיש איך קפסולה נוספת של אוויר לנשימה נלקחת ממנו עם החלטת UMI לצאת למכרז מורגשת כעת אנחת רווחה עם תקציב שיכול לרכך את המכה של לכתו של מותג הרכב המוביל בהוצאה לפרסום בישראל - שברולט. גלר אמנם לא מקבל את התחליף הראוי לתקציב בסדר הגודל של שברולט אבל לפחות הוא לא נותר בידיים ריקות. תקציב הפרסום של שברולט עמד ב-2011 על כ-5 מיליון דולר במחירי מחירון – על פי יפעת בקרת פרסום.
הפועל היוצא של תזוזת התקציבים הותיר את רנו ושברולט פנויים, ללא משרד פרסום. הצפיפות של תקציבי הרכב ברשימת הלקוחות של משרדי הפרסום המובילים תאלץ את קבוצת קרסו ו-UMI לטכס עצה – האם רנו יצטרף לענבר מרחב המטפל כבר במותג ניסאן מאותה הקבוצה או שבקרסו מגבשים תוכנית אחרת ולגבי שברולט – מיותר להניח ששם התואר המותג המוביל בפרסום בקטגוריית הרכב יצליח לפתות משרדים שכבר מטפלים במותג רכב אחר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מסכים עם 2
    דני 03/2012/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם צריכים מקסימום משרד קטן איכותי ופרימיומי ולא מהמשרדים הגדולים שגוזרים עליהם את כל עמלות המדיה על כלום עבודה
    סגור
  • 2.
    עצה לחברות הרכב
    ח.. ח... ח... 02/2012/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאיש קראייטיב שעבד על לא מעט קמפיינים לרכבים מעולם לא הבנתי מדוע הם צריכים משרד פרסום על כל עלויותיו. ב- 90% מהקמפיינים לרכבים פשוט מראים תמונה של הרכב עם שקר כל שהוא. קחו ארט וקופי פרילנס ליום עבודה. הארט יבחר תמונה, הקופי יכתוב קלישאה. את היצירה המוגמרת שימו בידיו של איש מדיה ויאאלה, חסכתם בגדול והתוצאה, תאמינו לי זהה.
    סגור
  • 1.
    אין ספק שחברון זלצמן שביט בדרך הנכונה (ל"ת)
    חזש 02/2012/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • משרד גרוע עם שרות מחפיר וללא אסטרטגיה (ל"ת)
    אנונימי 02/2012/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור