שיווק ופרסום

קלאסיקה אחת לסופ"ש: חוזרים ל-Daisy, תשדיר 'ההפחדה' שהסעיר את ארה"ב

בחירות 1964 בארה"ב, שנה אחרי רצח קנדי. איך פרסומת 'הפחדה' ששודרה פעם אחת בלבד הביאה לנשיא המכהן לינדון ג'ונסון נצחון על הרפובליקנים
והפעם, כמו בפוסט ה-1, שוב תשדיר תעמולה פוליטי, ולא סתם אחד, אלא זה שנחשב למפורסם ולשנוי במחלוקת ביותר אי-פעם - \"Daisy\" (חרצית).
בחירות 1964 בארה\"ב, בדיוק שנה אחרי רצח קנדי, הפגישו את הנשיא המכהן לינדון ג\'ונסון עם המועמד הרפובליקני בארי גולדווטר.
בעוונותיו הציע גולדווטר להשתמש בנשק גרעיני במלחמת ויאטנם, ובתגובה לכך עלתה לאוויר הפרסומת הנגטיבית של ג\'ונסון (סוכנות: DDB), שהציגה את גולדווטר כמי שעלול לגרור את העולם למלחמה גרעינית ולמלחמת עולם שלישית, ושהעבירה מסר משתמע, אבל מאוד ברור - סנטור גולדווטר הוא אדם נמהר ופזיז ולינדון ג\'ונסון הוא אדם שקול ואחראי.
Daisy. כל מה שצריך זאת פעם אחת, אבל מפחידה במיוחד
הפרסומת שודרה פעם אחת בלבד ב-7/9/1964 וספגה ביקורת רבה על הפחדת הציבור והשימוש בפצצת האטום וכן על המניפולציה הנגטיבית החזקה שהיא יצרה נגד גולדווטר. לכן היא גם הורדה מהאוויר מיידית, אבל כמו שאוהבים לציין בסרטי קייס בענף שלנו - היא זכתה לחשיפה, בולטות ושיחה בהיקפים חסרי תקדים ונחשבת לפקטור משמעותי בניצחון המוחץ של ג\'ונסון באותה מערכת בחירות ולאבן דרך בהיסטוריה של הפרסום הפוליטי.
אגב, דווקא לינדון ג\'ונסון היה זה שבסופו של דבר גרר את ארה\"ב עמוק אל תוך הבוץ הויאטנמי.
המדור בעריכת יוני להב - סמנכ ל האסטרטגיה בשלמור אבנון עמיחי Y&R
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה