שיווק ופרסום
הפרסום בדרך לרגולציה? ח"כ שמאלוב הציגה את חוק השקיפות ברכש מדיה
מעיקרי ההצעה: תקרה של 18% שטח פרסום לכל רוכש מדיה; המפרסם יהיה צד בכל עסקת רכש מדיה; שיעור עמלות המדיה יקבע בחוק. לחוק המלא, כנסו
שוק הפרסום בישראל משווע לשינוי, בדגש על תחום המדיה שמתפקד כבלון החמצן המרכזי של התעשייה ומשפיע הן על משרדי הפרסום והן על גופי המדיה: הטלוויזיה, העיתונות, האינטרנט ועוד. ועדת הכלכלה שהתכנסה היום (יום ה) דנה בסוגיית השקיפות בתחום רכש המדיה, ובפניה הוצגה הצעת החוק של ח\"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ\' - כנראה הצעד הראשון במה שעשוי להיות החוק שיפעיל רגולציה ממשלתית על אחד התחום החסוי ביותר בעולם הפרסום וזה שמהווה מקור ההכנסה היחידי של משרדי הפרסום - רכש המדיה.
על פי הצעת החוק של חברת הכנסת מקדימה:
- לא ימכור אמצעי תקשורת למתווך תקשורת שטח פרסום, זמן שידור או שירות הוצאה לאור או הפצה של עלוני פרסום שלא עבור מפרסם מסוים, ידוע מראש, ובמסגרת חוזה הרשאה כתוב ממפרסם זה.
- בכל הקשור לרכישת זמן שידור או שטח פרסום עבור מפרסם מסוים, יהא המפרסם צד להסכם של מתווך תקשורת עם אמצעי התקשורת.
- כל הנחה, טובת הנאה או יתרון כספי שווה ערך מכל סוג אותו מעניק אמצעי התקשורת למתווך התקשורת יפורטו בהסכם בין שלושת הצדדים.
- לא יקצה אמצעי תקשורת יותר מ-18% מזמן שידור תשדירי פרסומת או משטח הפרסום אותם הוא מציע למתווך תקשורת אחד או לכל חברה הקשורה אליו.
- השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, יקבע את שיעור העמלות המרבי, אותו יוכל לשלם אמצעי התקשורת למתווך התקשורת.
- לא ימכור אמצעי תקשורת למתווך תקשורת שטח פרסום, זמן שידור או שירות הוצאה לאור או הפצה של עלוני פרסום שלא עבור מפרסם מסוים, ידוע מראש, ובמסגרת חוזה הרשאה כתוב ממפרסם זה.
- בכל הקשור לרכישת זמן שידור או שטח פרסום עבור מפרסם מסוים, יהא המפרסם צד להסכם של מתווך תקשורת עם אמצעי התקשורת.
- כל הנחה, טובת הנאה או יתרון כספי שווה ערך מכל סוג אותו מעניק אמצעי התקשורת למתווך התקשורת יפורטו בהסכם בין שלושת הצדדים.
- לא יקצה אמצעי תקשורת יותר מ-18% מזמן שידור תשדירי פרסומת או משטח הפרסום אותם הוא מציע למתווך תקשורת אחד או לכל חברה הקשורה אליו.
- השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, יקבע את שיעור העמלות המרבי, אותו יוכל לשלם אמצעי התקשורת למתווך התקשורת.
הצעת החוק הציגה גם את סעיפי העונשין לעוברים על ההוראה - קנס של 1.5 מיליון שקלים או פי 3 מהרווח שהפיק מקבלת תשלום בניגוד להוראות חוק זה, לפי הסכום הגבוה מביניהם - אם היה מתווך תקשורת. אם העבירה נעשתה על ידי אמצעי תקשורת ישלל ממנו זמן פרסום למשך 3 ימי שידור.
אם הייתה ההפרה הפרה חוזרת (לאחר שכבר הוטל על המפר קנס במקרה קודם) - יוחל כפל עונשים. שר התקשורת הוא הממונה על ביצוע חוק זה והוא רשאי, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, להתקין תקנות בכל עניין הנוגע לביצועו.
שמאלוב ברקוביץ\' אמרה לאייס: \"גם הגופים הגדולים האלו שנקראים גופי מדיה, נראים חלשים ואבודים. התחרות הביאה אותם למצב שהם לא יכולים להתאחד, לא מאמינים אחד בשני ומפחדים להגיד שכאן זה עוצר והם לא מוכנים לשלם אחוזי מדיה גבוהים - לכן עם כל הכח, גהם הם צריכים עזרה מהכנסת\".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(8):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
7.שיטת העמלות פשטה רגלמר ק. 08/2012/05הגב לתגובה זו0 0ואם לא יעברו לעסקאות ע"ב היקף עבודה גם משרדי הפרסום יפשטו רגל, בעיקר אלה שאין להם חברת מדיה. אולי כשלקוח ישלם באמת על העבודה שהוא מקבל הוא יחשוב פעמיים לפני שהוא מכניס בריף באמצע יום עבודה ודורש תוצאה באותו יום.סגור
-
6.אחד שיודע למה את עושה את זהשרון 08/2012/04הגב לתגובה זו0 0יוליה הרי כולם יודעים על הסכסוך שלך על אילן שילוח!! את היית חלק מערוץ 9 וקיבלת הרבה ברקסים ממנו במיוחד לאחרונה. את אחת מחברות הכנסת הכי מיותרות במליאה ואני איש של קדימה. יצרת חוק על רקע אישי נטו. ממה את רוצה שהמשרדים יתפרנסו מריטיינר של 5,000 ש"ח? לא היה לך מושג במעשיו אז בדיוק כמו היוםסגור
-
5.באמת הגיע הזמןדניאל הרשע 08/2012/03הגב לתגובה זו0 0אין סוגיה שמתווך צריך להרוויח אבל עד גבול מסוים גם 20% זה רווח נהדר , חייבים לבצע רגולציה כי זה כבר ממש מאפיה, הגדולים לא נותנים לקטנים לקנות מדיה והערוצים חוששים מהגדולים , תכלס שרק יאזנו קצת והכל יהיה סביר עד החזיר הבא!סגור
-
4.הוא לא יודע על מה הוא מדברנו באמת 08/2012/02הגב לתגובה זו0 0למה אני כרוכש מדיה ילמד את הלקוח איך קונים. אז גם שסופרשל יראו כמה הם רכשו את העגבניות גם סוכני הביטוח יראו כמה הם מרויחים נו באמת משעמם לן בקיץ שילך לקטוף תותיםסגור
-
3.עוד כמה הצעות חוק במקביל לעולם הפרסוםשמוליק 08/2012/02הגב לתגובה זו0 0לקוחות לא יוכלו להכניס מודעה מעכשיו לעכשיו אלא יתנו לפחות שבוע עבודה, כדי שאף אחד לא יצטרך להשאר לעבוד בשבילם עד 2 בלילה. לקוחות ישלמו עבור מצגות, סקיצות, פגישות, סקירות מתחרים ובמיוחד ישיבות בלבולי ביצים לקוחות ישלמו עבור מכרזים את עלות זמן העבודה וההשקעה. בדרך הזו אין שום בעיה ליצור שקיפות במדיה ולעשות כמה הגבלות שאתם רוצים. לקוחות לא אוהבים לשלם על שירותים הם אוהבים להתגאות רק בדבר אחד, בהחזר המדיה שהם הצליחו להשיג (או הנחה מהמחירון)סגור
-
וזכיינים לא אוהבים שהעונה השנייה עולה כמוהאזרח ר. 08/2012/02הגב לתגובה זו0 0הראשונה. תמיד פחות.סגור
-
2.ליוליה תבדקי כמה יוניברסל מקאן וזניט ויוניוןעמי 08/2012/02הגב לתגובה זו0 0כמה עמלות הם לוקחים!!!! זה עובר את ה 35-40 אחוז!!!! הם שודדים את המדיה ויוצרים ריכוזיות מטורפת !! כיום ממש לא משתלם למשרד פרסום קטן או בינוני לרכוש ישירות מהמדיה אלא לעשות את דרך הגדולים!!ברוב המקרים הלקוח/מפרסם אפילו לא יודע על התנועה הסיבובית שהכסף שלו עושה!! הוא משלם לפרסומאי וזה מעביר לרוכש מדיה שמעביר בניכוי העמלה המטורפת שלו לעיתון/טלויזיהסגור
-
1.גזר דין מוות לחברות הקטנות (ל"ת)משה רבנו 08/2012/02הגב לתגובה זו0 0סגור


