שיווק ופרסום
סוער בפרסום: "פעם חיפשנו בסטודנטים השראה, כעת מקבלים מהם נייר טואלט"
כך לדברי מיכאל מור יוסף, שותף ובעלים ב'פלא-פה', בעקבות מודעה סקסיסטית של סטודנט שהוצגה בתערוכה של 'הבצפר'. ורד בטש, מנכ"לית 'הבצפר': "אנחנו משמשים במה לעבודות, גם אם זה לרוחנו וגם אם זה לא"
תערוכת הסיום של קורס הקופי ה-20 של \'הבצפר\' - בית הספר של איגוד חברות הפרסום היה אמור להתנהל כמו כל ה-19 שקדמו לו, אלא שהקורס הנוכחי בו הציגו הסטודנטים כרזות ל\'מועצת הגפן והיין בישראל\' קיבל תפנית לא נעימה בדמות מספר כרזות סקסיסטיות ופרובוקטיביות של בוגרי הקורס.
אל 3 המקומות הראשונים בפרויקט הגמר שהציגו הסטודנטים התברג יריב מוסקוביץ\', שתפס את המקום ה-2, עם מודעות שהלכו צעד אחד רחוק מדי, לפחות על פי תגובת הרשת וגורמים שונים בענף הפרסום. מוסקוביץ\' הלך על משחק מילים שהתבסס על חריזה בין המילה \'יין\' לאיבר המין הגברי. בקופי (שורת הטקסט) שליוותה את תמונת בקבוק היין במודעה שלו, נכתב: \"בחורות אוהבות לקבל יין. תן לה יין\" ובמודעה שנייה נכתב \"בחורות אוהבות יין שעומד הרבה זמן. תן לה יין\".
המודעות של יריב מוסקוביץ\' - זכה במקום ה-2


כאמור, התגובות למודעה לא איחרו לבוא ורבים תהו לגבי הבחירה בפרובוקציה הסקסיסטית, בייחוד כשהיא מגיעה ממי שאמורים לייצג את עתיד הפרסום בישראל. מיכאל מור-יוסף, שותף ובעלים ואיש קריאייטיב במשרד הפרסום \'פלא-פה\' היה אחד מאלו שהתייחס למודעה הפוגענית כלפי נשים, וכן להשלכותיה. לדבריו: \"מכאן, מהבצפר אמורים לבוא ניצנים חדשים, העתיד של הפרסום. פעם היו מגיעים לתערוכות סיום כדי לשאוב השראה מהדור הבא ואז אתה מגיע ורואה את \'נייר הטואלט\' הזה, ואתה רואה שזה הפוך לגמרי\".
על חלקם של מרצי קורס הקופי ומערכת \'הבצפר\' אומר מור-יוסף: \"אני חושב שזה היה צריך להיעצר שם. הם היו צריכים להסביר לסטודנטים שמודעה כזו היא לא מכבדת ולא מכובדת. אנחנו כמחנכי הדור החדש צריכים וחייבים לעצור את זה. ברור שיבוא מישהו מהבצפר ויגיד שזו זכותם של הסטודנטים במדינה דמוקרטית, אבל זו התשובה החבוטה והמוכרת\". לדבריו \"יהיה מעניין יותר לשמוע אותם מודים ואומרים - עשינו טעות ונבקש מהסטודנטים שיגישו עבודה אחרת, ומכובדת ואותה נשפוט\".

עבודה סקסיסטית נוספת של הסטודנט יהודה ברמן
בשבוע בו פורסמה מודעה סקסיסטית אחרת (של מסעדת הבשרים החיפאית אנגוס) בה מוצג גופה העירום של אשה, מסומן לפי נתחי בשר אומר מור-יוסף: \"פמיניזם צריך להיות חלק מהפרמטרים לפיו נבדק פרסום טוב. בואו לא ניתמם. לו היה פה פרסומאי מהגווארדיה הוותיקה שהיה אומר, אני רוצה ציצי כי זה עובד, אז ניחא, או שנניח והיה כאן לקוח שמבקש דבר כזה, מילא, אבל זה \'הבצפר\' - כאן צריך לעשות משהו שלא עשו לפני, והנה, את המקום השני תופס משהו שאפילו לא ראוי לשיפוט\".
ורד בטש, מנכ\"לית \'הבצפר\' הגיבה לסערה סביב המודעות ואמרה: \"במשימת סיום הבוגרים מתבקשים לתת את הרעיון שלהם - זה שיביא להם תהודה חיובית, שלילית וגם תעסוקה. זהו תיק עבודות אישי, וזו עבודה אישית והאינטרפרטציה הקריאטיבית היא של התלמיד. התגובות על חלק מהמודעות מוצדקות ועם חלקן אין לנו ויכוח\".
עוד אומרת בטש: \"העבודות דורגו על ידי קהל שופטים שנכח בתערוכה. \'הבצפר\' מעודד בתהליך הקריאייטיב חופש ביטוי. כחלק מתהליך עבודה צריך לקחת דברים בפרופורציות - אלו עבודות של סטודנטים. אני וסגל \'הבצפר\' נגד סקסיסטיות בהגדרה, באופן מוחלט, ובטח שאנחנו שלא מעודדים עבודות כאלו, אולם במסגרת חופש הביטוי, לכל אחד יש את הזכות להעלות את העבודה שלו. הבצפר משמש במה לעבודות גם אם זה לרוחנו וגם אם זה לא\".
מור-יוסף התייחס גם למודעה הזוכה במקום הראשון ואמר: \"חשוב לי להדגיש שהמקום הראשון שנבחר הוא מקסים. המודעה הזו היא דוגמא לכך שלא חייב להיות סקסיסטי ואפשר לעשות את זה גם אחרת, באופן חכם, אינטיליגנטי ואלגנטי\".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(40):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
34.זה עולם הדימויים של צעירים היום, שגדלו עלעוג 04/2013/23הגב לתגובה זו0 0פורנו, ומוצאים אותו בכל מקום. זה שיקוף מדויק של המציאות. צר לי.סגור
-
33.אתם אחראים על הסטודנטים שלכםליאור 04/2013/17הגב לתגובה זו1 0אל תתנערו מאחריות, אתם לימדתם אותם, הדרכתם אותם וליוויתם אותם לאורך התהליך לבוא ולומר שאתם נותנים חופש הוא הסרת האחריות והטלת האשמה על הסטודנט. למה אף אחד ממכם לא עמד ואמר לפני "מודעה כזאת לא תוצג בתערוכה שלנו!"? למה אף אחד לא עצר את זה? אם אתם באמת מוסד שמלמד פרסום הייתם צריכים ללמד את הסטודנט ולא לתת לא ללמוד מטעויות (במיוחד לא בעבודת הסיום) הסטודנט לא נכשל, הבצפר נכשלסגור
-
32.שוביניסטי. ומעודד אונס - חוסר הבנה של היוצר (ל"ת)שלומית 04/2013/17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
31.אצלי הוא לא יתקבל לעבודה (ל"ת)שותף ובעלים 04/2013/17הגב לתגובה זו1 0סגור
-
30.מי זכה?עוד אחד מהתחום 04/2013/17הגב לתגובה זו0 0על השאלות האם זו עבודה טובה או לא והאם זו עבודה ראויה או לא עוד ידברו שנים רבות. ובכל זאת על העבודות הפרובוקטיביות מדברים ומראים אותם ואילו העבודה שזכתה במקום הראשון נותרה אלמונית. כולנו כנראה מכירים את המיתוס על איש הפרסום שהגיע למצגת מול לקוח,עלה על השולחן והפליץ. ואז אמר שלא משנה כמה נמוך ומסריח מה שעשה העיקר שיזכרו אותו. תנחשו איזו עבודה יזכרו השנה?סגור
- טען עוד
-
29.הבעייה היא לא שזה סקסיסטי. 04/2013/17הגב לתגובה זו1 0אלא שזה סתם הומור של ילדים בכיתה ד'.סגור
-
28.מילא הסטודנט שעשה את הדבר הגרוע הזה אבלמאיים על יונה 04/2013/16הגב לתגובה זו1 0מי לכל הרוחות האהבלים שאשכרה בחרו בזה? אחד הפרינטים המגעילים והדפוקים, בלי קשר לסקסיסטיותסגור
-
27.לא פלא שאתם מובטליםאברום 04/2013/16הגב לתגובה זו0 0הולך לרמה הכי נמוכה מתאים לכתיבה של צ'חים חרמנים זבי חוטם.סגור
-
26.לקורס קופי של הבצפר גישה בעייתית של- תתפרעו, (ל"ת)בלי קשר לעולם האמיתי 04/2013/15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
25.דוחה. גישה סקסיסטית דוחה (ל"ת)ענת 04/2013/15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
24.אתם אמורים לשמש בצפר לא במה לשטויות של ילדיםאנונימי 04/2013/15הגב לתגובה זו0 0אתם אמורים להבדיל בין טוב ורע וללמד את הסטודנטים שלכם פרסום. אבל עם כאלה מורים איך תעשו את זה? אם אלה עבודות הגמר, מה קורה בתיקי העבודות של האנשים?סגור
-
23.הבעיה לא בסקסיזם אלא בזה שזה חרא קופי (ל"ת)רון 04/2013/15הגב לתגובה זו1 0סגור
-
22.כמה מתחסדים.אביב 04/2013/15הגב לתגובה זו0 0אפשר לחשוב שאתם כל היום עובדים על פרסום ארגוני צדקה ולא תאגידי ענק חזיריים. כל הכבוד ליוצרי המודעות ולבצפר. מדובר בפרוייקט גמר שנועד למשוך תשומת לב ולהתבלט, ולכן יש פה הצלחה מרשימה.סגור
-
21.מיכאל מור יוסף? זאת הפיגורה?אוגילבי 04/2013/15הגב לתגובה זו0 0מה עשית בפרסום? על איזה עבודות אתה חתום? איזה מותגים המצאת? זה חשוב שנדע כדי להעריך את דעתך המקצועית. מעניין איך אתה מנהל סוכנות שנקראת מפה לפה שאם אני מבין נכון אמורה לייצר פרסום ויראלי. אז מה הדבר הויראלי שעשית לאחרונה מיכאל? ומי שמך להיות נציג הכשרות של הקריאייטיביות בארץ?סגור
-
20.מעבר לזה שזה סקסיסטי,אנונימי 04/2013/15הגב לתגובה זו0 0אלה פשוט עבודות ברמה מאוד מאוד נמוכה. אותי זה מכעיס לא פחות.סגור
-
19.סקסיסטי ניחא, אבל מיושן ועוד מקופי צעיר -מביך (ל"ת)אחת 04/2013/15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.מי מכיר את מסעדת אנגוס מחיפה???מי מכיר?! 04/2013/15הגב לתגובה זו0 0לפני שבוע לא ידעתם שהיא קיימת והיום, בדרככם לעיר הנמל הצפונית, בעודכם מתלבטים היכן לאכול - זה כנראה השם היחיד שיקפוץ לכם לראש.... פרובוקציה זה שם המשחק.סגור
-
17.אויש נוקריאיטיב 04/2013/15הגב לתגובה זו0 0הדבר היחיד שניתן לומר על העבודה, היא שאינה מקורית בעליל ועל כן מאכזבת בתור אחת שבאה מסטודנט "ראש טרי". אבל צבוע מאד לומר שהיא לא ראויה ולשלוף את הקלף הסקסיסטי המשופשף, כשכהשראה לסטודנטים רצות פרסומות כמו של "אקס" (אקס משיג לך בחורות) וכמו של "קרלסברג" (share one with a friend)שימו קצת תאורה על מה שקיים כבר בעולם הפרסום האמיתי ותשאלו את עצמכם מאיפה הרעיונות האלה נכנסים לראשם של שטוסנטים לא מקוריים מלכתחילה.סגור
-
16.נסחפתם..אנונימי 04/2013/15הגב לתגובה זו0 0אחלה מודעות, ויש המון משרדים שהיו חותמים על כזאת מודעה. אם כבר להתלונן על משהו, זה על העובדה שכל הקורסים האלה מקדשים את הפרינט, כאילו הוא לא גוסס. כמנהל קריאייטיב, אני לא מצליח להבין את כל התלמידים שבאים עם תיק עבודות עמוס פרינטים. תתקדמו.סגור
-
15.הצליח להםוחבל 04/2013/14הגב לתגובה זו0 0את העבודות המגעילות ומי שעשו אותם מציגים בכתבה, ומדברים על הפרסומת שלהם. את הכרזה הזוכה מזכירים בחצי מילה בסוג הכתבה.סגור
-
14.עבודות מביכות וגרועות.ג'יזס 04/2013/14הגב לתגובה זו1 0אפילו אם מתעקשים על סקסיסטי אפשר לעשות שנון. אבל זה פשוט מביך.סגור
-
13.ורד בטשידעתי שיש שם אישה 04/2013/14הגב לתגובה זו0 0זה מדהים לגלות כל פעם מחדש שיש שם נשים בצמרת שנותנות לזה יד. לתת יד לעבודות שבפירוש מעודדות לא פחות מאונס. אני מקווה שיציעו לך יין בסימטה חשוכה גברת בטש הטראש.סגור
-
12.לא מבינה למה הדוכי הזה מקבל חשיפהשלומית 04/2013/14הגב לתגובה זו0 0ולא רואים תמונה של מי שזכה במקום הראשון מתה לדעת מי היו השופטים הדוכים שנתנו לפרובוקציה בגרוש להיות במקום שני . וכנראה שהבצפר הוא לא המקום ללמוד בו פרסום.סגור
-
11.קנאת הבוחש בשוקו בחובבי היין?מר קריאייטיב 04/2013/14הגב לתגובה זו0 1מצחיק לראות איך אחד ממכחכחי הנוצות הגדולים בענף נזעק לנוכח קצת סקסיסטיות מתלהבת מדי. להזכירך, אדוני המתחסד, יין הוא משקה רומנטי עם נופך סקסי, שגברים רבים וטובים עושים בו שימוש כדי לכבוש נשים. כן, כן... גברים שאוהבים נשים. נשארו עוד מעט כאלה בעולמנו. והגברים הללו בהחלט מפרגנים למודעות "הסקסיסטיות" של הנער מוסקוביץ'. לסיכום: תרגיע ולך חפש מי יג'עג'ע אותך.סגור
-
יין קטן שכמוךקרנית 04/2013/17הגב לתגובה זו0 0אם אתה צריך אלכוהול בשביל לכבוש אשה, ואם אתה בכלל משתמש במילים "לכבוש אשה" אז אתה לא רק שוביניסט, אתה גם בטח מכוער טיליםסגור
-
מר חרטא, יצאת גם הומופוב וגם שוביניסטאחת 04/2013/15הגב לתגובה זו0 0וגם קצת אייטיז עם ה"יג'עג'ע" וגם ראש הוועד הלא קיים של "הגברים הללו בהחלט מפרגנים". לך, חנוך לנער שלך שפעם היה ממש מגניב להיות פרסומאי והיום כבר לא קונים את הסחורה המדולדלת, המקומטת והרפויה שלךסגור
-
תגובה הומופובית של מי שנמנה עם חבריואורי 04/2013/15הגב לתגובה זו0 0של אותו סקסיסט שיצר את ה"קמפיין". או שאולי אתה בכלל הוא. מרחם עליך, איש עלוב.סגור
-
מר קריאטיב - אתה חי במציאות?גברת קריאטיב 04/2013/15הגב לתגובה זו0 0אני לא יודעת באיזה עשור אתה חי, או אולי ראית יותר מידי פרקים של מאד מן אבל היום בשנת 2013 פרסום סקסיסטי זה משהו מאוד מיושן, לא אינטיליגנטי ולא מוערך - אם אתה חושב שזה פרסום טוב אתה לא שוביניסט בעיני אתה פשוט מיושן!סגור
-
10.טעם רעל 04/2013/14הגב לתגובה זו0 0ואת זה אי אפשר ללמוד בשום בצפר...סגור
-
9.יללאה, סתמו. הסטודנט גרם לכם לדבר עליו. סחטייחטף את כל היין 04/2013/14הגב לתגובה זו0 0.סגור
-
8.אחלה מודעהבכור 04/2013/14הגב לתגובה זו0 0אחלה מודעה. אחלה פרובוקציה. הבחור עורר שיחה בעבודת בגמר. זה פטיתי להתייחס לענף הפרסום כענף גבוהה/רציני. זה ענף בזוי, שעובדים בו ילדים בתחילת הקריירה (או אפסים מזדקנים)שמרוויחים פחות מהמנקים. אדון מיכאל - כמה אתה משלם לקופי שאתה מצפה ממנו לרמה גבוהה?סגור
-
מר בכורג 04/2013/17הגב לתגובה זו0 01. קודם כל כדאי שתלמד לכתוב בלי שגיאות כתיב, לפני שאתה מבקר את הרמה של כל ענף הפרסום. 2. גם רמדיה עוררה שיחה. אני כמנהל קריאטיב לא לוקח אותו 3. גם לפני הסיפור הזה הבצפר לא נחשב כמקום טוב, עכשיו אין סיכוי שמישהו יקח משם בוגרים 4. קשה לי להאמין שיש מנקים שמרוויחים 25 k אבל היי, אני לא יודעת הכל 5. תן לי לנחש - אתה טיפוס קצת מתוסכל שעובד במשהו שאתה שונא, ומרוויח ממש מעטסגור
-
7.גאה בaccנדב הופמן 04/2013/14הגב לתגובה זו0 0בתור בוגר acc אני מבין עכשיו יותר מכל שלמדתי במקום טוב ואיכותי קורא לכל מי שרוצה באמת ללמוד את התחום ברמה הגבוהה והבונה ביותר להרשם רק בacc ואני מתבייש לצאת לשוק העבודה ולדעת שיש מנהלי קראייטיב שמחפשים סוג כזה של עבודות ברמה יין !סגור
-
6.ומה לגבי הסיקור?לירון 04/2013/14הגב לתגובה זו0 0תמוהה בעיני שכותבי הכתבה לא מצאו לנכון להעניק במה למודעה הזוכה (שאין לי מושג איך היא), אלא רק להציג שתי מודעות סקסיסטיות. קצת מנציח את הסטראוטיפ של ״סקס מוכר״, לא?סגור
-
5.המודעה עם נתחי הבשרמיכל 04/2013/14הגב לתגובה זו0 0עושה נזק ללקוחסגור
-
4.הבצפר - השחרתם את פניו של הענף כולוסטודיו מן 04/2013/14הגב לתגובה זו1 0בושה. חופש הביטוי בא להגן על אנשים, לא לפגוע בהם. מודעה אמיתית כזו היא קריאה לאונס, לא פחות. בעולם שכולו פרסום, בתי הספר לפרסום צריכים לקחת אחריות על חינוכו של דור הפרסומאים החדש, בהתאם לאמות המוסר של ימינו, והן צריכים לקחת אחריות על כבוד המקצוע שאותו הם מלמדים. שום בקבוק יין לא שווה מספיק בשביל שבחורות יאנסו בשבילו. וזה המסר שהכי חשוב להעביר לתלמידים. תתביישו. ואגב, תפקידכם הוא לסנן וללמד - לא לתת במה. אתם לא תאטרון, אלא מכללה. ואני גם לא מכיר שום תאטרון שנותן את הבמה שלו לכל מי שמעוניין לשפוך את הזבל שלו על העולם.סגור
-
3.הבעיה לא בקורס אלא באנשים שמוצאים ענין בענף (ל"ת)אבוד 04/2013/14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.עבודות סוג יין (ל"ת)קופיארטר 04/2013/14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.תרצה גרנות מתהפכת בקברהתומר 04/2013/14הגב לתגובה זו1 0מדהים כמה אנשי הקריאייטיב והקופי של היום ירודים.סגור
-
רייטרקופי 04/2013/14הגב לתגובה זו0 0למה תרצה גרנות מתהפכת בקברה?סגור


